خانمی که با شعار حجاب خود را بپوشاند محدودیت نیست


ساعت: 11:35
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۹
کد خبر: 1891144

«فریبا نوروزی» زنی است که 25 سال است در محل کار خود محجبه است و یکی از صدها و هزاران زن محجبه کشورمان است که زندگی پاکش باید الگوی زندگی ما باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرات، اگر نگاهی به فرهنگ ایران باستان بیندازیم متوجه می شویم که حجاب یکی از سنت های دیرینه ما ایرانیان است و حجاب و عفاف در ایران نیز مانند سایر کشورهای جهان سابقه ای طولانی دارد. بر اساس متون تاریخی، در تمدن ها و ادیان پیشین جهان، به ویژه در سلسله های مختلف ایران باستان، در دوره مادها، هخامنشیان، اشکانیان و ساسانیان، حجاب در میان زنان رایج بوده است. و این حقیقت روشن می شود که وقتی اسلام وارد ایران شد، حجاب وارد ایران نشد; بلکه زنان ایرانی از قدیم الایام حجاب داشته اند و حجاب آنها با توجه به شرایط اقلیمی، اجتماعی، کاری و شغلی دارای سبک و سیاق خاصی بوده است. آنچه بر صحت این گفته گواهی می دهد نوع پوشش آنهاست که در دوران باستان از کتیبه های به جا مانده در محوطه های باستانی (نقش رستم، تخت جمشید، نقش رجب و…)، ظروف، مجسمه ها و مجسمه های حفاظت شده به چشم می خورد. موزه‌ها و در دوران پس از اسلام از طریق منابع و کتاب‌های معتبری چون شاهنامه فردوسی – که آینه تمام نمای فرهنگ ایرانی به جهانیان است – مشاهده می‌کردند.

اهمیت حجاب و عفاف در جامعه امروزی از آنجا بیشتر نمایان می شود که مستکبرین در سراسر دنیا به هر شکل ممکن و با انواع هجمه های فرهنگی و با استفاده از ابزارهای مختلف از جمله فضای مجازی سعی در کاهش فرهنگ حجاب و عفاف دارند. ; می خواهند یک جوری قبح بی حجابی را بشکنند.

باید بدانیم که تضعیف اسلام و مسلمین هدف نهایی دشمن گسترش حجاب است و باید گفت که حجاب به معنای آزادی و مصونیت است و باید تأثیر و اهمیت آن را بر جامعه، خانواده و مسئولان بشناسیم.

ارزش حجاب و عفاف زمانی برای ما ملموس می شود که ببینیم زنان و شیرزنان جامعه آن طور که باید با موضوع حجاب برخورد می کنند. پایبند هستند و باید این زنان را الگوهای عملی و عینی و عاملان واقعی ارزش‌های اسلامی دانست و سعی کرد آن‌ها را به سایر افراد جامعه به‌ویژه جامعه زنان، کودکان، جوانان، نوجوانان و… معرفی کند.

فریبا نوروزی زنی که 25 سال است در محل کار خود محجبه است و یکی از صدها و هزاران زن محجبه کشورمان است که زندگی پاکش باید الگوی زندگی ما باشد.

فریبا نوروزی رئیس بیمارستان امیرالمومنین(ع) سمنان است که در خانواده ای ارزشی و اعتقادی به دنیا آمد و رشد کرد و سوابق تحصیلی خانواده به گونه ای بود که همواره به دنبال بهترین ها و بهترین ها بود. در همه زمینه ها و تمام تلاشش برای رسیدن به موفقیت های بزرگ در همه فعالیت های علمی، اخلاقی، معنوی، دینی و اجتماعی و حتی نیم نگاهی به عاقبت به خیر.


حجاب محدودیت نیست، مصونیت است

نوروزی به عنوان یک بانوی محجبه در گفتگو با مرات با اشاره به اینکه تا کنون حفظ حجاب و عفاف هیچ گونه محدودیت و مانعی برای رسیدن به موفقیت تحصیلی یا سایر روابط شخصی ایجاد نکرده است، گفت: هدف از تصویب قانون حجاب برای زن در اسلام اساساً برای ایجاد بستر مناسب برای موفقیت فردی و اجتماعی همه افراد جامعه بوده است. جنبه به جنبه انسانی بیشتر در مورد همه ارائه شده است.

وی در ادامه افزود: در طول دوران تحصیل و خدمت در رشته پزشکی، علاوه بر تلاش برای کسب موفقیت های حرفه ای، سعی کرده ام بهترین حجاب را داشته باشم. الحمدلله به لطف خدا توانستم مانند دیگران از نظر علمی و حرفه ای رشد کنم. فکر می‌کنم جایگاه حرفه‌ای دارم.» تأیید می‌کنم که حجاب اگرچه سخت به نظر می‌رسد، اما هیچ محدودیت یا مانعی برای رسیدن به موفقیت بزرگ در ارتباطات اجتماعی و شخصی ایجاد نمی‌کند.

این بانوی محجبه با بیان اینکه اسلام دینی جاودانه است و قوانین آن فراتر از زمان و مکان است، اظهار داشت: با پیشرفت علمی بشر امروز، پیروی از دستورات الهی از جمله رعایت حجاب و پوشش مناسب بسیار ضروری به نظر می رسد. در گذشته در دنیایی که زنان برای رسیدن به موفقیت اجتماعی برابر با مردان تلاش می‌کردند، حجاب بهترین ابزار برای مشاهده توانایی‌ها و استعدادهای انسانی و الهی زنان در همه زمینه‌ها و نجات آن‌ها از سلطه جنسیتی است.

وی با اشاره به اینکه در مجامع علمی دنیا برای رشد و موفقیت، قوانین خاصی در پوشش رعایت می شود، گفت: شاید برخی به اشتباه تصور کنند که حفظ حجاب به عنوان حجاب بالا مانع رشد است. و پیشرفت در حرفه امیدوارم.» بیان و انتشار تجربیات من و بسیاری از زنان موفق با حجاب و محجبه در عرصه های علمی و تخصصی می تواند این تصور غلط را اصلاح کند.

نوروزی همچنین تصریح کرد: از نظر فردی به دنبال کمال و رشد معنوی خود بوده ام و از نظر اجتماعی نیز علاوه بر رشد و ارتقاء شغلی، رسالت حمل پیام شهدا را بر دوش خود احساس می کنم. امیدوارم اثر موفقیت در کار چادری من الگو و انگیزه باشد.به امید دختران پاک سرزمینم.


دسته بی توجهی به حجاب را از بدحجابی جدا کنید

رئیس بیمارستان امیرالمومنین(ع) سمنان با بیان اینکه باید دسته بی حجابی ها را از بدحجابی جدا کنیم. وی تصریح کرد: کسانی که به گفته سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به حجاب توجه نمی کنند فرزندان ما هستند و نیازمند لطف و توجه ما هستند و فکر می کنم تلاش برای اصلاح نگاهشان به حجاب و رسیدن به آن. موفقیت راهی فوق العاده به جلو خواهد بود.

این بانوی محجبه به توصیه مروجین حجاب گفت: اگرچه به نظر می رسد در حوزه حجاب از آرمان ها فاصله گرفته شده است، اما قطعا در حوزه عفاف، ایران اسلامی مملو از دختران محجبه عفیف است که برای نظام اسلامی تلاش می کنند. ارزش هاست و انشاءالله در این عرصه نیز مانند سایر عرصه ها دشمنان اسلام شکست خواهند خورد.


اجرای قوانین حجاب در جامعه همت همگان را می طلبد

وی با اشاره به اینکه قوانین جامع و کاملی در زمینه حجاب و عفاف در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب و ابلاغ شده است، تصریح کرد: ابعاد فرهنگی و اجتماعی بحث حجاب در این قوانین به خوبی مورد توجه قرار گرفته است و تلاش همگان برای اجرای این امر است. این امر قوانین جامعه را به سمت کمال سوق می دهد و مشکلات حجاب را حل می کند.

وی با توجه به اینکه بی حجابی مانع و محدودیت در رسیدن به موفقیت است، اما سختی و مصیبت در حفظ حجاب برتر واقعیتی انکارناپذیر است، گفت: این موارد گاه نیاز به رویکردی جهادی دارد و در برخی از موارد اثبات اینکه چادر در انجام درست مسئولیت های من تداخلی ایجاد نمی کند کار آسانی نبود.

این بانوی محجبه افزود: قبول کردم برای حفظ بهترین حجابم بیشتر سال های خدمتم را در شیفت شب کار کنم اما به هر حال داشتن بهترین ها همیشه تلاش و اراده بیشتری می خواهد.

نورزوی در خصوص نوع پوشش خود در طول سالیان کار و فعالیت خود گفت: همیشه سعی کرده ام طوری لباس بپوشم که در کنار تعامل با همکاران و اطرافیانم، رشد و ارتقای تحصیلی و شغلی ام را افزایش دهد. با جلب رضایت خداوند و تغییر دیدگاه دیگران سازگار است.در مقوله حجاب موثر باشد.

این بانوی محجبه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هر تلاشی در دنیا مثمر ثمر است، امیدوارم تلاش مستقیم و غیرمستقیم من در تغییر نگاه دختران و پسران سرزمینم مثمر ثمر باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید