حجاب محدودیت نیست; مصونیت است/ جوامع غربی حجاب را مانع شهوت خود می دانند


ساعت: 15:44
تاریخ ارسال: 1301/04/13
کد خبر: 1880866

نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان:

نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: اگر می بینیم که حجاب در جوامع امروزی مشکل است به این دلیل است که جوامع غربی حجاب را مانعی برای شهوترانی خود دیده اند. و به دنبال لذت های دنیوی خود، انسانیت زن را گرفته اند و عروسکی با چهره ای زیبا به او داده اند تا به اهداف خود برسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام حسن بغدالی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با اشاره به اینکه حجاب نه تنها یک امر دینی بلکه یک امر عرفانی است، تصریح کرد: از زمانی که بشر به دنیا آمد و در زمین قرار گرفت و تکثیر شد، حجاب امری عرفانی تلقی شد و همه گذشتگان نیز آن را پذیرفتند. اسلام نیز از بدو شکل گیری حجاب را در جهان تایید کرده است.

نماینده ولی فقیه در انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه نکته اصلی در مورد حجاب این است که حجاب برای محدودیت نیست بلکه برای مصونیت است، گفت: حجاب می خواهد مردم را از قیافه های ناپاک نجات دهد و آن فقط منحصر به فرد است.برای خانم ها نیست، پس علاوه بر خانم ها، آقایان نیز باید حجاب را رعایت کنند، هر چند دامنه آن متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه آیه 30 سوره نور قرآن کریم به حجاب مردان و آیه 31 به حجاب زنان اشاره دارد، ادامه داد: بنابراین حجاب فقط مختص زنان نیست.

حجت الاسلام بغدالی تصریح کرد: فردی که می خواهد مستقل و بدون دخالت دیگران زندگی کند، نباید خود را در معرض هوس دیگران قرار دهد. عقل این شخص حکم می کند که حجاب خود را رعایت کند زیرا در این حجاب آسایش و آرامش و آسایش وجود دارد. اگر به جوامع بشری توجه کنیم، در اروپا 50 سال پیش، در آمریکا 60 سال پیش و در کشورهای دیگر در دهه های دور، حجاب حاکم بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه اگر مردم از جایگاه انسانی خود فاصله بگیرند و حاکمیت خود را فراموش کنند، هدف از تولد و هدف انسانیت خود، مجازی، تبلیغی است. ، هجمه های رسانه ای و بصری در قالب فیلم های هالیوودی، نگاه های مخرب به او تاثیرگذار خواهد بود، گفت: در این شرایط انسان بدون مصونیت است و در مسیر شهوترانی قرار می گیرد.

وی افزود: اگر می بینیم که در جوامع امروزی حجاب مشکل دارد به این دلیل است که جوامع غربی حجاب را مانعی در راه شهوات و رسیدن به لذایذ دنیوی خود دیده اند، این افراد شروع به استفاده از زن به عنوان کالا و تهدید کرده اند. و تحریک کننده به عبارت دیگر انسانیت زن را از او گرفته اند و او را شبیه عروسکی با چهره ای زیبا کرده اند تا به اهداف خود برسند.

حجت الاسلام بغدالی گفت: وقتی به جوامع خودمان نگاه می کنیم، متأسفانه افرادی که تحت تأثیر انواع پرونده های تبلیغاتی قرار گرفته اند، متأثر شده اند و نتوانسته اند از مقام والای انسانیت و انسانیت دفاع و دفاع کنند. انسانی که جایگاه اساسی خود را بداند و در عمق وجودش عقل و شعور داشته باشد، همه جوامع را ببیند، فرمایشات ائمه را ببیند، به عقل سلیم نگاه کند. می بیند تمام وجود انسان برای خودش است و باید عفتش را حفظ کند.

وی گفت: معتقدم بهترین راه حل این است که مردم به انسان بودن، به دین خدا، به دستورات خدا برگردند، زیرا این بهترین راه برای نجات بشریت است.

نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان در خصوص قرار دادن لباس های غیر سنتی در ویترین لباس فروشی ها یادآور شد: تا جامعه به خود برنگردد، خودشناسی محقق نمی شود. مقام والای مرد معرفی نمی شود، خانم ها و آقایان نمی دانند سنگ قیمتی چیست و دارای عظمت و مقام والایی است، خداوند چه روحیه تربیتی در وجودش قرار داده، حس مادری را نهادینه کرده و پدر بودن، و مقام انسان تربیت بهترین و برجسته ترین افراد روی کره زمین است. تا زمانی که این مرحله تصویب نشود، فقط قوانین مسکن وجود دارد. اما ترویج حجاب کار سمینارها، دانشگاه ها، صدا و سیما، مراکز علمی و فرهنگی، رسانه ها و افراد دوستدار جامعه مانند اساتید دانشگاه، معلمان، والدین است.

حجت الاسلام بیگدلی تصریح کرد: همه اقشار در دوران جنگ تحمیلی فداکاری کردند و توانستند بهای آن را بپردازند زیرا هدف بزرگی در سر داشتند.

نماینده رسمی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: مد باید اجتماعی و مناسب پوشاک باشد، مغازه ها مدیریت شود و تولیدات مدیریت شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید