زیبایی زن برای تداوم نسل است نه شهوت!

زیبایی زن برای تداوم نسل است نه شهوت!

مصباحی مقدم در گفت و گو با خبرنگار فراز در خصوص بحث حجاب گفت: بحث حجاب حکم الهی است. این مطلب در آیات متعددی به وضوح بیان شده است. رعایت عفاف و حجاب از سوی زنان جامعه، لازمه جامعه اسلامی است. زیرا مسئله روابط جنسی مختص رابطه زن و شوهر است. صحنه عمومی صحنه جدی فعالیت های اقتصادی و اجتماعی است نه صحنه خودنمایی.

مگر می شود خانم ها حجاب نداشته باشند، بدن و سرشان برهنه باشد، بعد به آقایان بگوییم نگاه نکنید؟! این بدان معناست که ما باید برای مردان زندان بسازیم و مردان را از صحنه عمومی محروم کنیم. این اصلا صحت ندارد!» اینها اظهارات غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص «حجاب اجباری» زنان است.

صحنه عمومی صحنه فعالیت های اقتصادی و اجتماعی است نه صحنه قلع و قمع

مصباحی مقدم در گفت و گو با خبرنگار فراز در خصوص بحث حجاب گفت: بحث حجاب حکم الهی است. این مطلب در آیات متعددی به وضوح بیان شده است. رعایت عفاف و حجاب از سوی زنان جامعه، لازمه جامعه اسلامی است. زیرا مسئله روابط جنسی مختص رابطه زن و شوهر است. صحنه عمومی صحنه جدی فعالیت های اقتصادی و اجتماعی است نه صحنه خودنمایی.

برخی از زنان آرایش می کنند تا خود را نشان دهند

یکی از اعضای شورای تشخیص استعدادها با تاکید بر اینکه بی حجاب ها به دنبال ابراز وجود هستند، گفت: معمولا کسانی که حجاب را رعایت نمی کنند تمایل به خودنمایی دارند. برخی از زنان آرایش می کنند تا خود را نشان دهند. بی حجابی جامعه را از جامعه جدی به جامعه مبتذل تبدیل می کند. با این حال، ارزش یک زن بر اساس زیبایی درونی او است.

وی با اشاره به اینکه زیبایی زن برای تداوم نسل است نه برای شهوترانی، گفت: البته خداوند زیبایی های خاصی به زنان داده است و این زیبایی ها برای تداوم نسل است نه برای سوء استفاده افراد شهوتران. «زن، ادب، مادری و بانو بودن است، یعنی اگر زنان به فضایل حضرت فاطمه(س) بنگرند، می فهمند که اسلام برای زن به اوج عظمت رسیده است.

مصباحی مقدم ادامه داد: حضرت مریم، آسیا و حوا در طول تاریخ از زنان دانا بوده و هستند. آنچه در غرب رخ داده مربوط به یکی دو قرن پیش است، وگرنه غرب به دلیل خواسته های مسیحیت از قبل بر پوشش زیبایی زنان بنا شده بود. «من شخصاً کلیساهای قدیمی با سابقه 800 ساله را از نزدیک مشاهده کرده ام. مجسمه های موجود در این کلیساها نشان می دهد که همه زنان کاملاً محجبه بودند، حتی زنان یهودی لباس های خود را می پوشیدند.

فقدان پوشش دلیل اخراج آدم و حوا از بهشت ​​شد

یکی از اعضای سابق شورای اسلامی در مورد حضور حجاب در بهشت ​​گفت: خداوند به آدم و حوا وقتی در بهشت ​​بودند فرمود: شیطان لباس بین آنها افتاد. این بدان معناست که حتی در بهشت ​​نیز اصل بر پوشاندن است. زنان ما برای حفظ هویت و جلب نظر مردان باید حجاب کامل داشته باشند.

اینکه زنها حجاب نداشته باشند و مردها به آنها نگاه نکنند مثل این است که برای مردان زندان درست کنند.

این عضو شورا با اشاره به اینکه ما نمی توانیم برای مردان زندان بسازیم و به آنها بگوییم به زنان نگاه نکنید، به درستی می افزاید: این امر الهی است که مردان چشم باز داشته باشند و به مجردان نگاه نکنند. در سوره نور آمده است که خداوند به پیامبر فرمود به مؤمنان بگو به زنان خیره نشوند و این در مورد زنان نیز صدق می کند. اما این بدان معنا نیست که زنان کشور باید با حجاب و سرسری توقع داشته باشند که مردان به آنها نگاه نکنند! مگر می شود خانم ها حجاب نداشته باشند، بدن و سرشان برهنه باشد، بعد به آقایان بگوییم نگاه نکنید؟! این بدان معناست که ما باید یک زندان برای مردان ایجاد کنیم و مردان را از حضور در صحنه عمومی محروم کنیم. این اصلا درست یا ممکن نیست.’

«حجاب» از تعرض و تجاوز به زنان جلوگیری می کند

وی در ادامه افزود: «آنچه باید بیفتد حفاظت از زنان در برابر مردان هوس باز است.» زنان باید خود را بپوشانند و حجاب برای زنان است. آیه شریفه قرآن می فرماید به زنان بگویید حجاب داشته باشند و حجاب خود را حفظ کنند تا کسانی که در دل بیماری دارند به آنها حمله نکنند. یعنی در جامعه مردان دل‌سوزی هستند که می‌توانند به زنان عفیف و نجیب بی‌حجاب حمله کنند، پس زنان باید خود را بپوشانند تا کسی مزاحم آنها نشود و حمله‌ای صورت نگیرد».

ما اینقدر شهید و جانباز ندادیم که اسلام به اینجا کشاند!

مصباحی محمد در پایان با اشاره به اینکه ما این همه شهید و جانباز نداده ایم تا اسلام را به اینجا بیاوریم، اظهار داشت: این گفته که نمی توان به روزهای قبل از تصادف خانم مهسا امینی برگردیم، حرفی بیش نیست. ما در اثر حادثه‌ای دچار مشکل اجتماعی شدیم که دشمن بر موجی که ایجاد کرد سوار شد و دستگاه‌های تبلیغاتی بیگانگان منتظر چنین فرصتی بودند. البته بعضی از خانم های ما هم سابقه نپوشیدن فرجه را داشتند و به این گونه تبلیغات پاسخ مثبت می دادند، البته تعدادشان خیلی کم بود. حق جمهوری اسلامی برگرفته از شرع است، مگر ما این همه شهید و جانباز ندادیم که اسلام به اینجا کشیده شد؟! البته زنان آزادند که در خانه خود هر طور که دوست دارند لباس بپوشند، اما چنین فرصتی هرگز در صحنه اجتماعی به آنها داده نخواهد شد. ما نیازی به قانون جدید نداریم، همین قوانین در صورت اجرا و برخورد صحیح می توانند مانع از حجاب شوند.

دیدگاهتان را بنویسید