موازی سازی آرایشگاه ها با آموزشگاه های زیبایی مشکل ساز شد/ سالن های زیبایی بدون مجوز پلمب شدند


ساعت: 11:37
تاریخ انتشار: 14/29/1400
کد خبر: 1816724

قمرتاج رستگار یکی از مشکلات آرایشگاه ها را موازی کاری آنها با آموزشگاه های آرایشگری عنوان کرد و گفت: برخی از آرایشگرانی که فقط مجوز آرایشگاه دارند بدون مجوز آموزش می بینند که این کار آنها نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ قمرتاج رستگار رئیس اتحادیه آرایشگران بجنورد در گفتگو با خبرنگار راراتاک وی با اشاره به اینکه در شهرستان بوینور 350 آرایشگاه دارای مجوز فعالیت دارند، گفت: تعدادی از آنها در نوبت مجوز هستند و تعداد بسیار محدودی بدون مجوز فعالیت می کنند که در صورت شناسایی مورد بررسی قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه از زمان شیوع بیماری عروق کرونر این صنف همکاری زیادی با اتحادیه داشته است، گفت:

رستگار افزود: نشست سالانه ای با حضور نمایندگان اصناف، صنعت و معدن، اتحادیه آرایشگران برگزار می شود، نرخ پیشنهادی ارائه می شود و نتیجه نهایی در جلسه بررسی و تعرفه نامه جدید تصویب و به آرایشگاه ها ارائه می شود. “

وی گفت: قیمت مواد مصرفی در آرایشگاه ها روز به روز تغییر می کند، بر اساس لیست قیمت ها عنوان می شود که قیمت مواد مصرفی باید بین آرایشگر و مشتری مذاکره شود و در واقع لیست قیمت ها دستمزد آرایشگاه است.

رستگار خاطرنشان کرد: سال آینده مقرر شد قراردادی تنظیم شود و به آرایشگاه ها داده شود تا قبل از انجام کاری با مشتری به توافق برسند و قرارداد ببندند تا بعد از اتمام کار دچار مشکل نشوند.

این کارمند گفت: مددجویان بیش از آنکه کار را انجام دهند می توانند با اتحادیه تماس بگیرند تا پس از انجام کار با هر متخصصی که مشکلی نداشته باشد آشنا شوند.

وی با بیان اینکه شکایاتی از سوی مددجویان در بجنورد وجود دارد، افزود: با حضور دو طرف مشکل برطرف شد و پرونده به دادگاه کشیده نشد.

رستگار یکی از مشکلات آرایشگران بانوان را موازی کاری آنها با آموزشگاه های آرایشگری عنوان کرد و گفت: برخی از آرایشگرانی که فقط دارای پروانه آرایشگری هستند بدون مجوز آموزش می بینند که این کار آنها نیست.

وی گفت: این در حالی است که آموزشگاه های آرایشگری در صورت داشتن مجوز برای اخذ اتحادیه می توانند در نوبت معکوس نیز به مددجویان خدمات ارائه کنند اما اتحادیه ها به دلیل نداشتن مدرک اصلا نمی توانند شغل آموزشی داشته باشند.

این مسئول بیان کرد: متاسفانه برخی از آرایشگاه ها با تبلیغاتی مانند ارائه مدارک بین المللی و دانشگاهی اقدام به جذب دانشجو می کنند در حالی که این وظیفه بر عهده دانشگاه ها و آموزشگاه های دارای مجوز است لذا مردم باید مراقب این تبلیغات باشند.

رستگار با اشاره به اینکه 25 آموزشگاه تخصصی زیبایی نیز در بوینور وجود دارد، گفت: این مراکز در صورت ارائه خدمات صنفی با جواز کسب به صورت معکوس عمل می کنند.

وی افزود: نظارت بر آرایشگاه ها بر اساس مجوزهای موجود است که در صورت شناسایی آرایشگاه های غیرمجاز معرفی و در صورت عدم توجه به این آرایشگاه ها بدون مجوز پلمب می شوند.

رستگار یادآور شد: امسال 15 آرایشگاه به بخش محلی اعزام شده اند و مابقی پیگیری ها از این مجموعه انجام می شود.

این کارمند با اشاره به اینکه بازرسی ها در سالن ها به صورت مشترک و به صورت مشتری انجام می شود، گفت: تعرفه ها باید روی دیوار آرایشگاه نصب شود و هزینه خدمات بالای 10 هزار تن به مشتری صورت می گیرد.

وی افزود: پروتکل های بهداشتی در اکثر آرایشگاه ها به خوبی رعایت می شود، بررسی تعرفه ها انجام می شود و در صورت رسیدن تخلفات به اتحادیه نسبت به رفع تخلفات اقدام می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید