موازی سازی در عرصه فرهنگ به یک دغدغه اساسی تبدیل شده است


ساعت: 12:37
تاریخ انتشار: 30.05.1401
کد خبر: 1891429

حجت الاسلام انصاری راد گفت: چیزی که در عرصه فرهنگ به چشم می خورد و با آن مواجه هستیم، موازی کاری است. این کارهای موازی و دوباره کاری در حوزه فرهنگ به یک مشکل بزرگ تبدیل شد. بنابراین برای رفع این مشکل باید از ظرفیت دستگاه ها به صورت هم افزایی استفاده کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام انصاری راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار هرمز گفت: ضرورت تشکیل کمیته ای تحت عنوان کمیته نظارت، مدیریت و نظارت بر حسن اجرای امور فرهنگی احساس می شود. این کمیته باید راهنما باشد و مشکلات و کاستی ها و حتی نقاط ضعف و قوت را به شورا ارائه کند.

وی افزود: در اجرای برنامه های فرهنگی مد نظر نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و سایر اعضای شورای فرهنگی عمومی استان باید اولویت ها را در نظر گرفت و بر اساس سامانه امور فرهنگی برنامه های در نظر گرفته شده را در اولویت قرار داد. استان و شرایط و ضوابط البته اقدامات در این سند مشخص است، اما باید تبدیل به یک برنامه شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: باید برنامه های فرهنگی فوق العاده و تاثیرگذار را در اولویت قرار دهیم و برنامه های مصوب ابلاغی که کمتر دیده می شود را در اولویت قرار دهیم. حتی برنامه هایی که هر ساله توسط سازمان ها ابلاغ می شود باید طبق این سند اجرا شود. اما در شرایط فعلی باید برنامه ها بر اساس شرایط و مقتضیات استان اجرا شود.

انصاری راد ادامه داد: آنچه در عرصه فرهنگ نمایان است و با آن مواجه هستیم موازی کاری است. این موازی کاری ها و دوباره کاری ها به یک معضل بزرگ در حوزه فرهنگ تبدیل شده است، بنابراین برای حل این مشکل باید از ظرفیت دستگاه ها به صورت هم افزایی استفاده کنیم.

وی با تاکید بر مدیریت اعتبارات فرهنگی گفت: برخی سازمان ها اعتبارات لازم را از منابع دیگر برای انجام فعالیت های فرهنگی دریافت می کنند و یا برخی دیگر برای دریافت اعتبار اقدام کرده اند اما هنوز آن را دریافت نکرده اند، لازم است نظارت جدی بر اعتبارات صورت گیرد و در نیازمندیم. از یک سیستم رسمی در این زمینه.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان همچنین بر کاهش اشتغال در حوزه فرهنگی و واگذاری امور به بخش دولتی تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید