افزایش سن ازدواج و کاهش نرخ زاد و ولد به یک بحران در کشور تبدیل شده است / مسکن مهمترین دغدغه جوانان برای تشکیل خانواده است

زمان: 13:07
منتشر شده در: 14/07/27
کد خبر: 1777433

اعظم صمدی گفت: افزایش سن ازدواج و کاهش نرخ زاد و ولد در کشور؛ این بحران تبدیل شده است و اگر به طور اساسی به این مشکل رسیدگی نشود ، موتور رشد جوانان کشور در آینده از بین می رود و کشور با جمعیت سالخورده روبرو می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اعظم صمدی ، کارشناس خانواده به خبرنگار تیتریک گفت: افزایش وام ازدواج مشکلی را برای ازدواج جوانان حل نمی کند ، زیرا هزینه تشکیل خانواده بسیار زیاد است و دستگاه های مسئول باید این مشکلات را تا آنجا که ممکن است حل کنند.

وی ادامه داد: امروز قیمت مسکن کمر خانواده های ایرانی را شکسته و شکاف طبقاتی بیشتر می شود.

او می گوید: “ثروتمندان ثروتمندتر می شوند و فقرا فقیرتر می شوند و خانواده ها از نظر سطح متوسط ​​زندگی محدود می شوند.” دولت باید مشکل مسکن این زوج را در اولویت قرار دهد.

صمدی گفت: اکثر مردان نمی توانند هزینه زندگی تنها را داشته باشند ، بنابراین تصمیم می گیرند زندگی انفرادی را انتخاب کنند و از تشکیل خانواده اجتناب کنند.

وی گفت: بسیاری از زوجین به مراکز مشاوره ای مراجعه می کنند که چند سالی است ازدواج کرده اند و نمی توانند مسکن تهیه کنند و در نهایت اختلافات به اوج خود می رسد و به آخرین خط زندگی یعنی طلاق می رسد.

این کارشناس افزود: دولت باید برای زوج های هر استان مسکن در نظر گرفته و این خانه ها را به صورت اقساطی و تحت شرایط مناسب تامین کند تا زمینه ازدواج زوجین فراهم شود.

صمدی در خاتمه خاطرنشان کرد: افزایش سن ازدواج و کاهش نرخ زاد و ولد در کشور تبدیل به یک بحران شده است و اگر این مشکل به طور اساسی و اساسی حل نشود ، در آینده موتور رشد کشور که جوانان هستند ، نابود خواهد شد و کشور با افزایش جمعیت روبرو خواهد شد. “معلوم می شود که این جمعیت سالخورده مشکلات خاص خود را دارد.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید