عواقب پیری جامعه برای جوانان باید توضیح داده شود/ زاد و ولد در البرز عقیم شده است!


ساعت: 11:31
تاریخ ارسال: 05/04/1401
کد خبر: 1885541

زهرا محدی گفت: بر اساس آمارها نرخ زاد و ولد در البرز بسیار نگران کننده است و در صورت عدم تصمیم گیری جدی باید به فکر افزایش خانه های سالمندان در استان باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ زهرا موحدی تحلیلگر جمعیت در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: بر اساس آخرین آمار نرخ زاد و ولد در استان های مازندران، گیلان، البرز، سمنان و تهران نسبت به سایر استان ها کمتر است..


وی ادامه داد: در شرایط فعلی نرخ زاد و ولد در سطحی زیر نرخ جایگزینی قرار دارد که در بلندمدت رشد منفی جمعیت و افزایش جمعیت سالمند را به دنبال خواهد داشت..


موحدی اضافه کرد: بر اساس آمارها نرخ زاد و ولد در البرز بسیار نگران کننده است و در صورت عدم تصمیم گیری جدی باید به فکر افزایش خانه های سالمندان در استان باشیم..


این کارشناس گفت: از سوی دیگر تجرد در روستاها افزایش یافته و بسیاری از جوانان به دلیل شرایط اقتصادی و در سایه سبک زندگی غربی زندگی مجردی را انتخاب می کنند.


وی گفت: تعداد خانواده های تک فرزند و بدون فرزند در استان افزایش یافته است که با مراجعه به ثبت احوال می توان به صحت این موضوع پی برد..


موحدی با بیان اینکه باید عواقب تک فرزندی و تجرد را برای جوانان تبیین کرد، ادامه داد: متأسفانه نتوانستیم به خطرات و آسیب های روند سالمندی در جامعه اشاره کنیم و دشمن در جهت عکس سعی دارد این فرهنگ را در جامعه نهادینه کند. به منظور کاهش جمعیت جوان در کشور است.


این کارشناس بیان کرد: دشمن به فرموده مقام معظم رهبری با جنگ روایات سعی دارد واقعیت ها را نادرست بیان کند که نمود آن را در حوزه جمعیتی به وضوح در جامعه می بینیم..


وی ادامه داد: تشویق به پرورش حیوانات خانگی به جای فرزند، افزایش سن ازدواج و کاهش تعداد فرزندان نمونه هایی از سبک زندگی غربی است که آرام آرام به جامعه تزریق می شود..


موحدی در خاتمه خاطرنشان کرد: زمان زیادی تا پیر شدن جمعیت کشور نداریم و باید از این زمان برای آگاه سازی جوانان از عواقب تصمیمات اشتباه خود در سایه نفوذ فرهنگی دشمن استفاده کنیم..


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید