افزایش سن ازدواج باعث کاهش زاد و ولد شده است


ساعت: 20:51
تاریخ انتشار: 14/11/12/14
کد خبر: 1812594

جمعیت شناس و استاد دانشگاه تهران بابیان اینکه افزایش سن ازدواج باعث کاهش زاد و ولد شده است، گفت: فرهنگ عامل اصلی کاهش زاد و ولد است و اقتصاد در این مورد موضوع فرعی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از Kum فردا شهلا کاظمی ظهر امروز در نشست علمی با موضوع ولادت و واقعیت های متغیر ارزش های خانواده که در سالن اجتماعات دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد، با اشاره به کاهش رشد جمعیت و زاد و ولد اظهار کرد: رشد جمعیت با مشکل مواجه است. چالش و بحرانی که باید با راهکارهای علمی اصلاح شود.
وی ادامه داد: موضوع فرهنگ سازی در حوزه زایمان بسیار حائز اهمیت است و امروزه نرخ ازدواج و باروری در بین افراد متمول جامعه کمتر است که نشان می دهد اقتصاد در مرحله دوم خود قرار دارد.
کاظمی پور بابیان اینکه تولد فرزندان در ایران با سن ازدواج نسبت معکوس دارد، بیان کرد: با افزایش سن ازدواج تعداد فرزندان کاهش می یابد.
کاظمی پور تاکید کرد: در گذشته و در دهه اول انقلاب شاهد افزایش نرخ زاد و ولد بوده ایم. از سال 68 با اصلاح قانون ولادت شاهد کاهش زاد و ولد هستیم. او آن را گرفت.
وی به بحران جمعیت در آینده نزدیک اشاره کرد و گفت: بر اساس تحقیقات و مطالعاتی که انجام دادم در آینده شاهد کاهش رشد جمعیت و صفر خواهیم بود و همچنان منفی خواهد بود.
یک جمعیت شناس و مدرس دانشگاه تهران گفت: سن ازدواج مناسب برای دختران 20 سال است که اکنون بالای 26 سال است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید