نماینده مجلس: تنها نهادی که آمار ازدواج و زاد و ولد آن افزایش یافته، سپاه است

نماینده مجلس: تنها نهادی که آمار ازدواج و زاد و ولد آن افزایش یافته، سپاه است

رئیس کمیسیون حقوقی حمایت از خانواده و جوانان گفت: کشور در 30 سال آینده با کاهش تعداد جوانان مواجه خواهد شد و بنابراین باید در 5 سال آینده به 2.5 زاد و ولد برسیم.

به گزارش تسنیم، امیرحسین بانکی پور امروز در همایش روز ملی جمعیت در بیمارستان نجمیه اظهار داشت: اگر در سیاهچاله پیری جمعیت بیفتیم مشکل جمعیت تا 150 سال دیگر حل نمی شود. در 30 سال آینده کشور با کاهش تعداد جوانان و افزایش سالمندان مواجه خواهد شد، بنابراین باید در 5 سال آینده به 2.5 زاد و ولد برسیم.

وی افزود: جرم انگاری های شدیدی در قانون برای توقف عمل در نظر گرفته شده و گفتمان مردم نیز جابه جا می شود، اما اگر تصوری از فاجعه جمعیتی پیش رو صورت نگیرد، جامعه از آثار آن آگاه نخواهد شد. جمعیت سالخورده.

بانکی پور تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 3 میلیون زوج نابارور در کشور داریم و بیمه ها باید 90 درصد هزینه درمان این زوج ها را بپردازند.

رئیس کمیسیون حقوقی حمایت از خانواده و جوانان جمعیت گفت: با توجه به بررسی هایی که در کشور درباره عملکرد نهادها و نهادهای اجرایی آموزش و پرورش و ارتقای جوانان جمعیت انجام دادیم. تنها نهادی که برخلاف آمار کشور به خودی خود با افزایش ازدواج روبه‌رو شد، سپاه پاسداران است و در شرایطی که با کاهش جمعیت و تولد فرزندان روبه‌رو هستیم، میزان تولد کارمندان افزایش یافته است. . وزارت بهداشت نیز یک نهاد منتخب کارکردی در زمینه اجرای قانون جوانان در بین مردم است.

و افزود: نخبگان و مدیریت کشور همچنان آنطور که باید نگاه خاصی به موضوع جمعیت ندارند. متأسفانه جامعه مدیریتی به روزمرگی عادت کرده و رویدادها را بعد از وقوع آنها درک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید