برنامه های بنیاد 15 خرداد در حوزه زاد و ولد و افزایش جمعیت باید حمایت شود


ساعت: 15:34
تاریخ انتشار: 1401/08/14
کد خبر: 1908710

امام جمعه موقت تهران با اشاره به مشکل رشد جمعیت و محدودیت نسل گفت: اقدامات و برنامه های بنیاد 15 خرداد در زمینه زاد و ولد و افزایش جمعیت باید مورد توجه و حمایت قرار گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد، امام جمعه موقت تهران با اشاره به مشکل رشد جمعیت و محدودیت نسل ها، خاطرنشان کرد: زمان کمی برای کشور باقی مانده است تا از پیری جمعیت در آینده جلوگیری شود و اگر در درجه اول اقداماتی انجام نمی شود، پنجره جمعیتی کشور برای مدت طولانی بسته می شود، در این زمینه باید اقدامات و برنامه های بنیاد 15 خرداد در زمینه زاد و ولد و رشد جمعیت مورد توجه و حمایت قرار گیرد.

ستاد اجرایی فرمان ائمه اطهار(ع) در مراسم گرامیداشت شهدای نهضت اسلامی که به همت بنیاد 15 خرداد ماه برگزار شد، ضمن تقدیر از ستاد اجرایی فرمان امام در حمایت از شرکت های دانش بنیان، یک از عوامل موفقیت این شرکت ها استفاده از جوانان و نخبگان است و گفت: اگر نقشه راه به درستی شناخته شود و همه اهداف با دانش ایجاد ارزش افزوده باشد، کشور در مسیر توسعه شتاب بیشتری خواهد گرفت.

امام جمعه تهران پس از افتتاحیه کتاب «پانزده کرداد، شصت سال بعد» که توسط بنیاد 15 کرداد و با مشارکت سازمان اسناد و کتابخانه ملی منتشر شد، گفت: استقامت امثال شهید. طیب حاج رضایی و حاج اسماعیل رضایی در راه الهی از خود چهره ای ماندگار ساخته اند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با اشاره به اهتمام امام و شهدا به پایداری در راه ادای وظیفه، راه راست را از ویژگی های مجاهد دانست و افزود: انسان معلمی در سطح دارد. قرآن که خداوند متعال است، مقام عمل نفس اماره تلاش می کند انسان را از راه الهی دور کند. بنابراین همه ما موظفیم هر روز خودمان را بسنجیم تا از مسیر درست منحرف نشویم.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه نفس فرعون انسان را از ماندن در راه الهی باز می دارد، اظهار داشت: انسان می تواند اعلام بندگی کند، اما استقامت در این راه کار دشوارتری است. تمام سیرت این دو شهید بزرگوار نه در ایمان، بلکه پایداری در راه حق بود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام نیز در این مراسم گفت: بنیاد 15 خرداد در زمینه بهداشت و درمان و حمایت از بیماران لاعلاج و سرطانی اقدامات موثری انجام داده است.

عارف نوروزی با تشریح فعالیت های بنیاد 15 خرداد در حوزه سلامت از جمله اهدای وام قرض الحسنه برای زوج های نابارور، غربالگری های اسکلتی- حرکتی، پوسیدگی و تنبلی چشم برای کودکان و نوجوانان مناطق محروم، اجرای طرح مثبت طرح حرکت 1 و 2، راه اندازی پارک ویژه معلولان و سالمندان، استعدادیابی ورزشی برای کودکان و نوجوانان در مناطق کم برخوردار، تجهیز مراکز درمانی در مناطق محروم، حمایت از کودکان معلول و ارتقای امنیت غذایی مادران باردار و نوزادان. ) در حوزه بهداشت و درمان است که اقدامات موثری در زمینه حمایت از بیماران صعب العلاج سرطانی انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه ساخت یکی از بزرگترین بیمارستان های کشور در غرب تهران توسط بنیاد 15 خرداد به پایان رسیده است، گفت: این بیمارستان در فاز اول با زیربنای 150 هزار متر مربع در حال ساخت است. 22 طبقه در زمینی به مساحت سه هکتار همچنین دارای حدود 3500 جای پارک می باشد که به گونه ای طراحی شده است که در مواقع ضروری می توان از آنها به عنوان فضای دوتایی بیمارستانی استفاده کرد.

نوروزی افزود: یکی از مهم ترین خدماتی که این بیمارستان در طول فعالیت خود ارائه خواهد کرد، استفاده از دستگاه ها و تجهیزات مدرن پزشکی در زمینه درمان بیماران سرطانی است.

فرمان امام رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای نهضت اسلامی گفت: امروز هر چه داریم از برکت رهبر کبیر انقلاب است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به تاریخچه تشکیل ستاد اجرایی فرمان امام، این مجموعه را به عنوان یکی از یادگارهای امام خمینی (ره) معرفی کرد و گفت: تشکیلات ستاد یک سازمان جهادی است که هدف آن محرومیت زدایی، اشتغال زایی و خدمت رسانی به نیازمندان. مطابق خدمات مورد تایید امام عمل می کند.

وی با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام برای خود خشنودی و جلوگیری از خروج ارز از کشور پالایشگاه ها، کارخانه ها و شرکت های تولیدی زیادی را در کشور ساخت و تحویل داد، گفت: چرا که دشمن از این موضوع آگاه است. بزرگی این فعالیت ها است و بنابراین نمی خواهد این اقدامات دیده شود.

گفتنی است با حضور برخی از چهره های همان دوران همچون شهیدان حاج اسماعیل رضایی و طیب حاج رضایی و رزمندگان دوران پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی همچون جواد منصوری، اسدالله بادامچیان و فضل الله فاروق و افتتاحیه کتاب «پانزده کرداد، شصت سال بعد» با حضور علیرضا مختارپور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی با گرامیداشت مقام شهیدان اسماعیل حاج رضایی، طیب حاج رضایی و همچنین عزت شاهی (مطهری) از مبارزان علیه استبداد پهلوی و تجلیل از نویسندگان و پژوهشگران برگزیده عرصه تاریخ انقلاب اسلامی همچون دکتر موسی حقانی، محمدجواد بگلو، جمیل محدی، حجت الاسلام فهرزاده و. .. از دیگر برنامه های این رویداد بود.

دیدگاهتان را بنویسید