خدمات در سالن ممنوع است که فقط باید توسط پزشک انجام شود! شناسایی آرایشگاه های غیر مجاز از طریق صفحات تبلیغاتی


زمان: 19:13
تاریخ انتشار: 1401/03/19
کد خبر: 1854755

رئیس اتحادیه آرایشگران گفت: انجام هرگونه فعالیت پزشکی، ابزارهای تهاجمی، پزشکی اعم از ژل، بوتاکس و خدمات پوستی که فقط باید توسط پزشک انجام شود در آرایشگاه ها حتی محصولات غیر تاتو ممنوع است. خدمات خالکوبی، اما گاهی تاتو آرتیست ها ریمو می کنند، حرام است و اگر دیدیم با آن برخورد می کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اکرم محسنی در گفت و گو با صاحب نیوز گفت: اتحادیه آرایشگران و اماکن گشت مشترکی برای نظارت بر واحدهای آرایشگری دارند. علاوه بر این، بازرسان اتحادیه بازرسی های روزانه را در شهر انجام می دهند و اداره بهداشت به تنهایی با کارکنان. خود اداره بهداشت نظارت و بازرسی می کند و اصناف هم تعدادی بازرس دارند که روزانه بررسی می کنند و بعضاً بازرسی ها را مستقیم به ما می دهند.

رئیس اتحادیه آرایشگران بانوان گفت: هر روز در سطح شهرستان بازرسی انجام می شود. هشت بازرس اتحادیه و تعداد بازرسان اصناف بسیار بیشتر از بازرسان اتحادیه هستند. ما هفته ای یکبار گشت های مشترک انجام می دهیم و بهداشت مستقل است.» نظارت و بازرسی را انجام می دهد.

محسنی در خصوص شناسایی فعالان فاقد مجوز نیز گفت: برخی از این فعالان با رصد صفحاتی که توسط خودشان تبلیغ یا منتشر می شود، خود را معرفی می کنند. کارمندانی هستند که همه صفحات را زیر نظر دارند.» بازرسان ترفندهایی برای ورود و همکاری با این فعالان دارند، ما دو بار در این زمینه به آنها تذکر می دهیم و اگر به اصناف یا اماکن توجهی نکردند، آنها را پلمب می کنیم.

وی با اشاره به اینکه تعداد این فعالان بسیار زیاد است، افزود: انجام کلیه فعالیت های پزشکی، تهاجمی و پزشکی اعم از ژل، بوتاکس و خدمات پوستی که فقط باید توسط پزشک انجام شود در آرایشگاه ها ممنوع است، حتی خالکوبی هایی که انجام می شود. جزء خدمات خالکوبی محسوب نمی شود، اما گاهی تاتو آرتیست ها ریمو می کنند، حرام است و در صورت مشاهده با آن برخورد می کنیم.

اکرم محسنی اذعان داشت: تمامی اقلام ممنوعه به آرایشگاه ها اطلاع رسانی خواهد شد. کلیه فعالیت های غیر متعارف یا غیرقانونی مورد توجه اتحادیه قرار خواهد گرفت. زنانی که در دست اتحادیه هستند همه قوانین قانونی به آنها دیکته شده است.

رئیس اتحادیه آرایشگران گفت: از افرادی که تخلفی مشاهده می‌کنند تشکر می‌کنم، پیشنهاد می‌کنم و لطفاً وارد مکان‌های غیرمجاز نشوند. در صورت بروز مشکل در مرحله ویژه دیگری وارد اماکن افرادی می شویم که به صورت غیرمجاز کار می کنند و با هماهنگی بازرسان اصناف و ورودی با آنها برخورد می کنیم.

محسنی خاطرنشان کرد: در مکان های بدون مجوز ممکن است آرایشگاه بیماری های خاصی داشته باشد یا واکسینه نشده باشد، همچنین فاقد کارت بهداشت باشد و مراجعه کننده از این مشکل اطلاع نداشته باشد و یا حتی محل مورد تایید قانونی برای سلامت نباشد، محسنی، مردم با عدم مراجعه به مکان های بدون مجوز اولیه از ایمنی آنها اطمینان حاصل کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید