داغ شدن 50 سالن زیبایی متخلف در زاهدان / آرایشگاه ها زیر ذره بین تحریم های دولتی


ساعت: 11:45
تاریخ انتشار: 1401/10/14
کد خبر: 1842789

این روزها ورود برخی آرایشگاه ها به سالن های زیبایی زاهدان معضل شده و برخی از آنها در غیاب نظارت مستمر و کافی در مراکز غیرمجاز اقدام به عمل زیبایی بدون مجوز می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ موسی عباس زاده محمودی مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون با اتحادیه آرایشگران و مداخله در امور پزشکی به عصر هامون گفت: عمده تخلفات آرایشگاه زنانه به دو دسته تخلفات صنفی و بهداشتی تقسیم می شود. دریافت مبالغ هنگفت، عدم نصب بهای خدمات در آرایشگاه، ارائه خدمات بی کیفیت و تجهیزات بی کیفیت از جمله تخلفات صنفی در این حوزه است که از طریق اتحادیه این اتحادیه قابل پیگیری است.


وی ادامه داد: نظارت بر صنوف از جمله اتحادیه آرایشگران زنانه بر عهده اتحادیه است. اولاً اگر در هر زمینه ای تخلفی صورت گرفت، بازرسی اتحادیه باید پروتکلی تنظیم کند و برای مجازات دولت به دولت ارسال کند. صنعت، معدن و تجارت نیز وظیفه نظارت بر اصناف را بر عهده دارند و به محض مشاهده تخلف، گزارشی به صورت سیستمی برای مجازات آنها به دولت ارسال می شود.


وی افزود: مجازات های دولت در مورد گشت ها بیشتر شبیه اسلحه و کمک است و تخلف بر عهده UMNC، سازمان صمت و اتاق اصناف است.


مدیرکل تعزیرات کشور با اشاره به قوانین و مقررات موجود در مورد نظارت بر خدمات آرایشگری گفت: در شعبه ویژه مربوطه تشکیل پرونده و رسیدگی شود.مثلاً تخلفات متقلبانه از قانون نظام صنفی و اشاره به ارز است. .


وی گفت: بازرسان UMN به طور مستمر بر کلیه نهادهای واحدهای پزشکی که در دستور کار هستند نظارت می‌کنند و هرگونه اقدامی که در پرونده‌های پزشکی توسط افراد فاقد صلاحیت مداخله کند توسط این نهاد تشکیل می‌شود و دولت می‌تواند خریدهای دولتی را انجام دهد یا دادستان داشته باشد.


عباس زاده با اشاره به مجازات آرایشگران متخلف اذعان می کند: تخلف از قانون نحوه و میزان جریمه مشخص است. در آرایشگاه و یا کشف کالاهای غیرمجاز از جمله لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق، با متخلف مطابق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز رفتار خواهد شد.


وی گفت: سال گذشته 252 بار آرایشگاه های زاهدان توسط گشت های مشترک مورد بازرسی قرار گرفتند. یک میلیون ریال حکم صادر شده است.


مدیرکل تعزیرات کشور با اشاره به خالکوبی، بوتاکس غیرتخصصی و استفاده از لوازم آرایشی غیرمجاز و غیربهداشتی در برخی آرایشگاه ها، از دولت خواست این گونه تخلفات را که سلامت شهروندان را به خطر می اندازد، تحریم کند. قطعی دانست و افزود: به منظور اثربخشی بیشتر پرونده متخلفان در اسرع وقت رسیدگی و به اشد مجازات مقرر در قانون محکوم خواهند شد.


وی ادامه داد: امسال با توجه به برنامه های اقتصادی دولت و یارانه های ایجاد مردم، تمرکز گشت های مشترک بیشتر بر اقلام و کالاهای اساسی است، اما این بدان معنا نیست که از سایر صنوف و خدمات غفلت شود و در کنار انبار.« اجناس و کالاهای اصلی آرایشگاه های زنانه و مردانه نیز مشاهده می شود.


عباس زاده خاطرنشان کرد: بسیاری از شرکت ها و گردانندگان آرایشگاه های زنانه باید به قانون احترام بگذارند. در شرایط فعلی همه کسانی که با مردم منصف هستند مورد حمایت قرار می گیرند و با سودجویان قاطعانه برخورد می شود. در صورت مشاهده تخلف از طریق سامانه تلفنی می توانند 135 تخلف را منعکس کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید