عمل های زیبایی در سالن های زیبایی! از تزریق ژل لب و مزوتراپی گرفته تا بوتاکس و فیلرهای بینی


ساعت: 13:21
تاریخ انتشار: 1401/04/18
کد خبر: 1881875

رشد قارچ گونه آرایشگاه های زنانه این روزها باعث شده تا این آرایشگاه ها خدمات خود را حتی در صورت غیرقانونی بودن افزایش دهند تا مشتریان و سود بیشتری را جذب کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون ، سالن های زیبایی یا آرایشگاه های زنانه که زمانی قرار بود محلی برای آرایش باشند، امروزه بیشتر به محلی برای ارائه خدمات خارج از آرایشگاه تبدیل شده اند، به طوری که بسیاری از آرایشگاه های سراسر کشور اقدام به تزریق زیرپوستی مانند بوتاکس می کنند. ، فیلر بینی، ژل لب و بسیاری خدمات دیگر که باید زیر نظر پزشک متخصص انجام شود.

نگاهی گذرا به وب عواقب وخیم تزریق غیرقانونی در آرایشگاه های زنانه را نشان می دهد. با وجود کم هزینه بودن خدمات تخصصی زیبایی در آرایشگاه های زنانه نسبت به پزشکان متخصص و جراحان زیبایی، بسیاری از خانم ها برای رسیدن به زیبایی بدون اینکه به عواقب آن فکر کنند به آرایشگاه ها مراجعه می کنند.روزها در بین خانم ها بیشتر شده است.

از سوی دیگر ضعف نظارت بر آرایشگاه ها دلیلی است که نه تنها این اعمال غیرقانونی به راحتی در آنها انجام می شود، بلکه بسیاری از آرایشگاه ها بدون مجوز آرایشگاه در گوشه و کنار شهر فعالیت می کنند.

سارا یکی از شهروندان زاهدانی که به تازگی مدل موی سراسری کرده است، می گوید: اخیراً برای اصلاح مو به یکی از کلینیک های زیبایی زاهدان مراجعه کردم که متأسفانه به دلیل عدم تجربه در این زمینه به موهایم آسیب جدی وارد کرد. “


11ff033b 6343 4cfc b145 a17de9895323 خبر خاکستری

وی با بیان اینکه اگرچه این کلینیک زیبایی در بازار اصلی شهر زاهدان بود اما مجوز نداشت، ادامه داد: متاسفانه نظارت بر این کلینیک ها ضعیف است، مطمئناً هیچ شهروندی پس از مراجعه به آرایشگاه یا کلینیک درخواست مجوز نمی کند. به خصوص اینکه این کلینیک در یکی از خیابان های پرتردد شهر قرار داشت، البته مدارک و گواهی های مختلفی روی دیوار سالن وجود داشت که باعث اعتماد هر مراجعه کننده ای می شد.

هیچ نظارتی بر ارائه خدمات آرایشی در آرایشگاه ها وجود ندارد

وی گفت: با پیگیری و شکایتی که در تعزیرات انجام دادم کلینیک فوق پلمب شد اما پلمب این کلینیک زیبایی در مشکلی که برای موهایم ایجاد شده بود هیچ تاثیری نداشت.

این شهروند ادامه داد: اگر خدمات این سالن فقط به سوزاندن موهای من ختم نمی شد و اتفاق غیرقابل جبرانی می افتاد چه کسی پاسخگو بود؟

یکی دیگر از شهروندانی که اقدام به دریافت خدمات زیبایی ناخن در یکی از سالن های زیبایی کرده است، گفت: آرایشگاه به پوشش خوبی برای افراد سودجو تبدیل شده است و از آنجایی که نام و وظیفه آن تاکید بر زیبایی است، به خود اجازه می دهند از پاهای خود برای پوست و تناسب اندام شما استفاده کنند. در کفش پزشکان.

وی ادامه داد: از کرم های دست ساز و رفع جوش صورت (که پزشکان انجام نمی دهند) تا تجویز قرص های لاغری، اشتها آور، مکمل های غذایی و داروهای گیاهی که تجویز می کنند مانند مواد مخدر و شیرینی جات.

یکی از شهروندان در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه کیفیت کار برخی از آرایشگاه ها چندان مناسب نیست، اظهار داشت: آرایشگران بیش از قیمتی که از مردم برای خدمات خود می گیرند، توقع دارند.


acb9edc0 0efc 4a7b 99a3 ee370ebda989 خبر خاکستری

وی با بیان اینکه قیمت ها ثابت نیست، افزود: هر چند ماه که به سالن های زیبایی مراجعه می کنید، قیمت ها تغییر می کند و هر سالن در نقاط مختلف شهر قیمت های متفاوتی می دهد، در حالی که تا کنون در هیچ سالنی لیست قیمت ندیده ایم. .

وی با اشاره به نظارت مسئولان بر سالن های زیبایی افزود: هیچ نظارتی وجود ندارد و اینکه مسئولان می گویند نظارت وجود دارد در حد حرف است و تا شاکی خصوصی نباشد سالن قابل ردیابی نیست. “

به گفته متولیان نظارت در طول ماه انجام می شود، اما واقعیت به گونه ای دیگر رصد می شود و هر سالنی قیمت را به دلخواه خود می گوید و چون مردم اطلاعات دقیقی ندارند نمی دانند در این زمینه چه اقدامی انجام دهند. جهتی مانند ارائه خدماتی غیر از خدمات آرایشی و بهداشتی تخلف محسوب می شود، از تخلفات جزئی گرفته تا تخلفات خطرناکی که به سلامت جسم و روح مشتری لطمه می زند.

ایجاد قوانین جدید برای تخلفات جدید سالن های زیبایی

هروی رئیس اتحادیه های آرایشگران زنانه شهرستان زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به تخلفات تجاری گفت: تخلفات تجاری مربوط به سالن های زیبایی شامل فروش مجدد یا ارائه خدمات بی کیفیت با قیمت های بالا و یا عدم انتشار لیست قیمت در سالن های زیبایی است. و نقض بهداشت که کلیه تخلفات مزبور از طریق بازدیدهای مشترک هر هفته با اداره تعزیرات، اصلاح و تربیت، تعیین تکلیف و بهداشت انجام و به طور کامل با آنها برخورد می شود و در صورت مشاهده تخلف طبق ضوابط نظام صنفی لازم است با متصدی دستگاه برخورد شود. سالن.

وی افزود: ضوابط نظام صنفی، قوانین و مقررات لازم برای برخورد با متخلفان وضع شده است، اما با توجه به افزایش خدمات مختلف آرایشگری در سالن های زیبایی، اخیراً اتحادیه ها درگیر تخلفات جدید و قوانین موجود شده اند. برای رسیدگی به این تخلفات کافی نیست و باید قوانین جدیدی برای این موارد وضع شود.


c9cdfaa2 1a77 4a1f b87b 5624c08e75b3 خبر خاکستری

مسئول اتحادیه آرایشگران زاهدان خدمات جدیدی مانند تزریق زیرپوستی که در برخی از آرایشگاه ها انجام می شود را غیرمجاز دانست و اظهار داشت: تزریق ژل و بوتاکس یک امر کاملاً پزشکی بوده و انجام آن در زیبایی ممنوع است. سالن ها و آن خدمات باید در کلینیک های زیبایی انجام شود و زیر نظر پزشک و اگر علامتی مبنی بر انجام این خدمات در سالنی وجود داشته باشد بازرسان اصناف سریعا وارد عمل شده و با کمک ماموران محل سالن را پلمپ می کنند.

وی درباره تخلفات و مجازات های یک سالن زیبایی گفت: اگر تخلفات اتحادیه ها خیلی جدی نباشد در مرحله اول در پرونده ثبت می شود اما اگر تخلفات بسیار جدی باشد اتحادیه مورد نظر قرار می گیرد. پلمپ می شود و این بازدیدها هر هفته در ساعت معینی توسط اداره بهداشت و به طور مشترک انجام می شود و با سالن های متخلف از قانون برخورد می شود.

هاروی بیان کرد: یکی از موارد تخلفات آموزشی در سالن های زیبایی این است که متاسفانه برخی از متصدیان سالن ها در سالن های خود آموزش می دهند که خلاف قانون است و بر اساس قانون صنف با این متخلفان برخورد می شود.



آرایشگران حق دخالت در کار پزشکان را ندارند


زهرا کیها مدیر نظارت و اعتباربخشی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اخیرا در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: افزایش مراکز آرایشی و زیبایی و خدمات پوست، سالن های زیبایی و آرایشگاه ها خدمات و کارهایی را هدف قرار می دهد که از تجربه کافی برخوردار باشند. آنها مجوزها و مدارک لازم را ندارند. خدماتی مانند زیباسازی و استفاده از تجهیزات و وسایل اولیه پاکسازی عمقی پوست، تزریق هرگونه ژل بوتاکس و دارو توسط افراد فاقد صلاحیت وجه قانونی ندارد.


وی با اشاره به تخلفات رایج سالن های زیبایی افزود: استفاده از تزریق محلول آنزیمی به بدن و استفاده از دستگاه های تهاجمی برای پاکسازی عمقی پوست در سالن های زیبایی و آرایشگاه ها به عنوان تداخل در امور پزشکی گزارش شده است.


مدیر اداره “نظارت و اعتبار سنجی موسسات درمانی” در خصوص خدمات غیرمجاز سالن های زیبایی این شهرستان اظهار داشت: خدمات زیبایی غیرمجاز خدماتی است که توسط افراد فاقد صلاحیت قانونی انجام می شود مانند تزریق ژل و بوتاکس، لیزر، کاشت مو کوچک شامل سوراخ کردن بینی و تزریق چربی توسط فرد غیرپزشکی دارای مجوز مورد تایید وزارت بهداشت می باشد.


دخالت در درمان و دارو جرم است


کیها با اشاره به افزایش جرایم مداخله گری آرایشگران در امور پزشکی افزود: اخیراً مشاهده شده است که تعداد زیادی از افراد بدون صلاحیت قانونی و بدون مجوزهای قانونی لازم در صدد ارائه خدمات آرایشی به مردم به ویژه بانوان هستند. که مانع درمان و دارو می شود; خدماتی مانند لیزر، تزریق بوتاکس و تزریق ژل که باید توسط پزشک متخصص و دارای دوره های مورد تایید وزارت بهداشت انجام شود، توسط افراد فاقد صلاحیت انجام می شود که گاهی عوارضی مانند سوختگی پوست، کمبود عضلات صورت را به دنبال دارد. که در حال رشد هستند گواه این امر شکایت متولیان امر است.

آرایشگاه های زنانه زیر ذره بین تحریم های دولتی

موسی عباس زاده محمودی مدیرکل زندانهای دولتی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون اظهار داشت: ناظران صنوف از جمله صنف آرایشگران زنانه ابتدا اتحادیه های صنفی مربوطه هستند و در صورت مشاهده تخلف در هر حوزه ای. بازرسی از اتحادیه باید در رابطه با آیین نامه انجام شود، گزارش اقدام برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شود، همچنین اتحادیه اتاق بازرگانی و سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز مسئول هستند. برای نظارت بر معاملات و به محض احراز تخلف، گزارش به صورت سیستمی برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال خواهد شد.


وی افزود: تعزیرات حکومتی در گشت ها بیشتر شبیه دست و کمک است و بررسی تخلفات بر عهده دانشگاه علوم پزشکی، سازمان سومات و اتاق اصناف است.


مدیرکل تعزیرات استان با اشاره به ضوابط و مقررات موجود در خصوص نظارت بر خدمات آرایشگری تصریح کرد: قوانین متعددی در خصوص تخلفات در حوزه تجارت، بهداشت و قاچاق وجود دارد که بسته به نوع آن از نظر مجازات متفاوت است. تخلف و در مورد صنف آرایشگران بر اساس نوع تخلف پرونده های تخلف در شعبه ویژه ذیربط تشکیل و رسیدگی می شود مثلا تخلفات گران فروشی، کلاهبرداری، طبق قانون صنفی، تبدیل آرایشگاه. به موجب قانون تعزیرات حکومتی در امور بهداشتی و تحویل کالای قاچاق به آرایشگاه، طبق قانون مبارزه با قاچاق انسان، توسط افراد فاقد صلاحیت وارد یک مرکز پزشکی غیرمجاز شده و ارز ذکر شده است.


وی گفت: بازرسان دانشگاه علوم پزشکی نظارت مستمر بر کلیه نهادهای واحدهای پزشکی را در دستور کار خود دارند و هرگونه اقدامی که متضمن مداخله افراد فاقد صلاحیت در امور پزشکی باشد از سوی این نهاد انجام خواهد شد و بسته به نوع تخلف، رسیدگی به پرونده می‌شود. توسط تحریم های دولتی یا دادستانی در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید