مزوتراپی صورت چگونه انجام می شود؟

ساعت: 20:03
تاریخ انتشار: 14/10/10
کد خبر: 1796968

مزوتراپی تکنیکی است که در آن چندین میکرو تزریق در لایه مزودرم (لایه میانی پوست) انجام می شود. لایه میانی پوست از بافت همبند تشکیل شده است که حاوی تعداد زیادی فیبر پروتئینی از جمله کلاژن و الاستین و همچنین اسید هیالورونیک است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مزوتراپی صورت این تکنیکی است که از تزریق ویتامین‌ها، آنزیم‌ها، هورمون‌ها و عصاره‌های گیاهی برای جوان‌سازی و سفت‌کردن پوست، از بین بردن لک‌های پوستی و از بین بردن چربی‌های اضافی استفاده می‌کند. این روش در ابتدا برای تسکین درد استفاده می شد، اما یک پزشک فرانسوی به نام میشل پیستور در سال 1952 این روش را توسعه داد. چند سال بعد، این روش آنقدر محبوب شد که امروزه در ایالات متحده و سایر کشورها از آن استفاده می شود.

مزوتراپی تکنیکی است که در آن چندین میکرو تزریق در لایه مزودرم (لایه میانی پوست) انجام می شود. لایه میانی پوست از بافت همبند تشکیل شده است که حاوی تعداد زیادی فیبر پروتئینی از جمله کلاژن و الاستین و همچنین اسید هیالورونیک است. عملکرد این الیاف پروتئینی حفظ رطوبت، انعطاف پذیری و قوام پوست است که با افزایش سن کاهش می یابد و در نتیجه پوست افتاده و کم آب می شود و ظاهری خسته و کدر پیدا می کند.

مزایای مزوتراپی

از جانب مزوتراپی برای حل مشکلات مختلف پوست و مو استفاده می شود. سفت شدن پوست، کاهش چین و چروک پوست، روشن شدن پوست، افزایش درخشندگی مو، کاهش سلولیت، درمان آلوپسی آندروژنیک و …. از جمله مزایای مزوتراپی هستند. همانطور که گفته شد می توان از مزوتراپی برای رفع طیف وسیعی از مشکلات پوست و مو، بسته به هدف درمانی ویتامین ها و داروهای مختلف استفاده کرد. غلظت بالایی از سرم ها، ویتامین ها و مواد مغذی از طریق مزوتراپی وارد پوست شما شده و طراوت و شادابی خاصی به پوست شما می بخشد.

مزوتراپی صورت می تواند بخشی از برنامه روتین ضد پیری پوست شما باشد و نسبت به سایر جراحی های پلاستیک خطرناک تر و ایمن تر است. بسته به مواد مورد استفاده، مزوتراپی می تواند مشکلات پوستی مانند لک های ناشی از افزایش سن، رنگدانه ها و ملاسما را از بین ببرد و پوست صورت شما را درخشان تر و رنگ پوست شما را یکدست کند. مزوتراپی همچنین می تواند به افزایش رطوبت پوست و سلامت آن کمک کند. در اینجا چند نمونه از داروها و ویتامین های مورد استفاده در مزوتراپی آورده شده است:

آلفا هیدروکسی اسید (AHA) یک اسید مشتق شده از میوه ها و گیاهان است که برای رفع چین و چروک های سطحی، لک های پوستی، لکه های پیری و کاهش اندازه منافذ در مزوتراپی استفاده می شود.

  • بیوتین برای درمان آلوپسی، آکنه و درماتیت سبورئیک استفاده می شود.
  • کوآنزیم Q10 (Co Q10) به عنوان یک آنتی اکسیدان از بدن در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند و همچنین پوست را ترمیم می کند و در مزوتراپی برای جوان سازی پوست استفاده می شود.
  • مس باعث تقویت کلاژن و الاستین می شود و خاصیت آنتی اکسیدانی دارد. مس برای ساختار طبیعی بافت های بدن ضروری است و پوست را محکم و نرم می کند.
  • اسید هیالورونیک برای جلوگیری از پیری پوست و آبرسانی به پوست استفاده می شود. اسید هیالورونیک خطوط ریز و چین و چروک را از بین می برد و در عین حال رطوبت پوست را حفظ می کند.
  • ویتامین A به بازیابی الاستین و کلاژن کمک می کند و در مزوتراپی جوان کننده استفاده می شود.
  • ویتامین B5 برای جوانسازی پوست استفاده می شود.
  • ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که تولید کلاژن را تحریک می کند و استحکام پوست را افزایش می دهد، علاوه بر آن ترک های پوستی (ترک های پوست) را درمان می کند.
  • هزینه مناسب، عوارض کم، غیرتهاجمی بودن و کوتاه بودن دوره نقاهت نیز از مزایای مزوتراپی است.

آیا مزوتراپی دردناک است؟

مزوتراپی اگر توسط متخصص انجام شود دردناک نیست، زیرا در محل تزریق از بی حسی موضعی استفاده می شود و سوزن های مزوتراپی بسیار نازک هستند و در نتیجه درد مزوتراپی کاهش می یابد. مزوتراپی اگر توسط متخصص انجام شود کمترین عوارض و خطرات را دارد. با این حال، عوارض جانبی مانند درد، حساسیت، تورم، خارش و قرمزی ایجاد می کند.

مدت زمان مزوتراپی

بی حسی موضعی 30 دقیقه قبل از مزوتراپی برای تسهیل در مراجعه کننده انجام می شود. خود مزوتراپی بین 30 تا 60 دقیقه طول می کشد.

تعداد جلسات مزوتراپی مورد نیاز با توجه به ناحیه و شدت عارضه تعیین می شود.با توجه به اینکه نتایج از همان جلسه اول قابل مشاهده است اما برای تثبیت و استقامت بهتر نتایج بهتر است حدود 4 تا 6 جلسه با فاصله یک تا دو هفته با صلاحدید پزشک انجام دهید. متخصصان معمولا تکرار مزوتراپی را یک یا دو بار در سال پس از دوره مزوتراپی برای داشتن پوستی روشن تر و سالم تر توصیه می کنند.

چه مدت پس از مزوتراپی نتایج قابل مشاهده است؟

حدود 4 تا 5 هفته بعد، یعنی. پس از جلسه دوم یا سوم، نتایج به وضوح قابل مشاهده است.

مراقبت از پوست قبل از مزوتراپی

یک هفته قبل از مزوتراپی از مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین، وارفارین و استعمال دخانیات و الکل خودداری کنید. خانم های عزیز بهتر است در دوران قاعدگی از مزوتراپی خودداری کنند زیرا احتمال مرده شدن خون وجود دارد. در نظر داشته باشید که مزوتراپی روی پوست تمیز و بدون آرایش انجام می شود، بنابراین در روز مراجعه از مواد آرایشی روی پوست خود استفاده نکنید.

مراقبت از پوست بعد از مزوتراپی

استفاده از کمپرس یخ بلافاصله بعد از مزوتراپی تا دو روز بعد برای کاهش تورم و کبودی توصیه می شود. 24 ساعت پس از مزوتراپی از مصرف داروهای ضد التهابی مانند آسپرین و … و همچنین ویتامین E خودداری کنید. پس از حداقل 6 ساعت می توانید صورت خود را با آب ولرم بشویید و پس از 48 ساعت با آب ولرم دوش بگیرید. فعالیت بدنی و ورزش سنگین، استفاده از سونا و جکوزی تا 48 ساعت بعد ممنوع است. حداقل به مدت دو هفته از قرار گرفتن در معرض مستقیم و نور خورشید خودداری کنید.

نوشیدن آب و مایعات فراوان در دوران نقاهت بسیار مفید است.

مزوتراپی برای چه کسانی ممنوع است؟

اگرچه مزوتراپی یک روش درمانی غیرتهاجمی با کمترین عوارض است، اما افرادی هستند که مزوتراپی برای آنها یک درمان ممنوع است. زنان باردار، بیماران قلبی عروقی، افراد مبتلا به سرطان پیشرفته، افرادی که داروهای ضد انعقاد مصرف می کنند، افراد مبتلا به دیابت، افراد مبتلا به سرطان پسوریازیس و افرادی که سابقه حساسیت به داروهای بیهوشی یا بیهوشی دارند.

مزوتراپی صورت در دسته روش های با قیمت مناسب قرار می گیرد، زیرا با کمترین قیمت بیشترین نتیجه را دارد. هزینه ها بسته به مقدار و نوع مواد استفاده شده برای هر نفر متفاوت است.

دیدگاهتان را بنویسید