در صورت موفقیت مذاکرات، 200 میلیارد دلار از دارایی های بلوکه شده ایران خارج می شود. در صورت شکست، تهران احتمالا غنی سازی 90 درصد اورانیوم خود را آغاز خواهد کرد

در صورت موفقیت مذاکرات، 200 میلیارد دلار از دارایی های بلوکه شده ایران خارج می شود.  در صورت شکست، تهران احتمالا غنی سازی 90 درصد اورانیوم خود را آغاز خواهد کرد

روز جدید : به نظر می رسد هیئت ایرانی بیش از 35 عضو دارد که اکثر آنها کارشناسان هسته ای و اقتصادی هستند و قصد دارند برخی از موضوعات مطرح شده را با مقامات مافوق خود در تهران مطرح کنند.

انتشار تحلیل ها و محتوای رسانه های خارجی صرفاً به منظور اطلاع رسانی و آشنایی با برداشت آنها صورت می گیرد و انتشار آنها به منزله تأیید محتوای آنها توسط «انتخاب» نیست.

عبدالباری عطوان، تحلیلگر برجسته عرب در رای الیوم می نویسد: هفتمین دور مذاکرات هسته ای در وین بین ایران و شش قدرت بزرگ بدون توافق پایان یافت و هیئت های حاضر خواستند برای مشورت در مورد برخی به کشورهای خود بازگردند. پیشنهادات ایران و آمریکا برای احیای توافقنامه 2015

وی ادامه داد: در آن مذاکرات فضای بدبینانه ای وجود داشت که دلیل آن اصرار هیئت ایرانی بر شرایط محدود کردن مذاکرات به تحریم ها، ارائه ضمانت های آمریکا برای پایبندی کامل به تحریم ها و ارائه ضمانت های روشن در این زمینه بود. .” این صحیح است.

بر اساس گزارش‌های غیررسمی، پیش‌نویس توافقنامه درباره ۸۰ درصد موارد مطرح شده، همراه با یک توافق گام به گام موازی مبنی بر لغو تدریجی تحریم‌ها در مورد بازگشت ایران به تعهدات غنی‌سازی اورانیوم، تعداد سانتریفیوژهای ایران و مجوز بازرسان آژانس بين‌المللي انرژي اتمي، هيئت ايراني بيش از 35 عضو دارد كه بيشتر آنها كارشناس هسته‌اي و اقتصادي هستند و قصد دارد برخي از مسائل را به مافوق خود در تهران ببرد.

به گفته بسیاری از تحلیلگران، چه مذاکرات موفقیت آمیز باشد و چه به بن بست برسد، ایران تا کنون برنده بزرگی است، زیرا در صورت تحقق شرایط ایران برای لغو کامل تحریم ها، 200 میلیارد دلار از دارایی های بلوکه شده اش به خزانه و خزانه داری ایران خواهد رفت. صادرات نفت به بازارهای جهانی باز می گردد، در حالی که برنامه موشکی و پهپادی ایران و نقش منطقه ای آن در خاورمیانه و جهان در حال گسترش است. اما شکست مذاکرات به این معنی است که غنی‌سازی اورانیوم در سطح بالای 90 درصد باقی خواهد ماند، که اگر رهبری ایران اجازه دهد در برابر تهدیدات اسرائیل مقاومت کند، ایران را به تولید سلاح‌های هسته‌ای نزدیک می‌کند.

در روزهای اخیر، رژیم اشغالگر تهدیدات خود را برای حمله نظامی به ایران افزایش داده است زیرا بیم آن می رود که مذاکرات در وین ممکن است تحریم ها را لغو کند و دولت اسرائیل را بر آن داشته تا صهیونیست ها را نسبت به اقدام نظامی هشدار دهد.

این امر منجر به بحران در روابط آمریکا و اسرائیل شد که در نهایت بلینکن در گفت و گوی تلفنی با نفتالی بنت، با درخواست تل آویو مبنی بر خروج واشنگتن از مذاکرات وین و وارد شدن به جنگ با ایران مخالفت کرد.

بنی گانز وزیر دفاع اسرائیل هفته آینده به همراه رهبر موساد به واشنگتن سفر خواهد کرد تا تلاش کند تا اختلافات را حل کند تا به نحوی ایالات متحده را در مورد طرح حمله اسرائیل متقاعد کند، اما بیشتر تحلیلگران معتقدند که تلاش های اسرائیل با شکست مواجه خواهد شد، زیرا جو بایدن این کار را نمی کند. آنها می خواهند وارد جنگ جدیدی در خاورمیانه شوند و چین و روسیه را نادیده بگیرند.

هرگونه تجاوز اسرائیل به ایران با واکنش شدید روبرو می شود. ایران از ایالات متحده نمی ترسد، همانطور که ایران یکی از قدرتمندترین جنگنده های آمریکایی را که وارد تنگه هرمز شده بود منهدم کرد، تهدید اسرائیل نیز مورد توجه قرار نمی گیرد.

اسرائیل نمی داند که هر چقدر حملاتش افزایش یابد، نمی تواند برنامه هسته ای ایران را متوقف کند، زیرا بیشتر نیروگاه های ایران در کوهستان ها هستند و اسرائیل برای نابودی آنها در عین نابودی اسرائیل به ده ها بمب نیاز دارد. تنها با یک بمب. ممکن است..

دیدگاهتان را بنویسید