در آرایشگاه های تبریز چه خبر است؟ / از معرفی دکتر زیبایی تا تغییر فرهنگ


ساعت: 19:48
تاریخ انتشار: 1401/03/02
کد خبر: 1840966

سالن های زیبایی امروزه وضعیت فرهنگی خوبی ندارند و نظارتی بر قیمت ها و رفتار در این سالن ها وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش گروه اجتماعی آنای : این روزها آرایشگاه ها دیگر محلی برای آرایش و کوتاهی مو نیستند، بلکه تبدیل به حلقه هایی شده اند که همزمان جیب مشتریان را خالی می کنند و با القائات نادرست فرهنگ زنان را تغییر می دهند.

من به عنوان مشتری به دو سالن زیبایی بانوان در ولیعصر سر می زنم تا از قیمت ها مطلع شوم و شایعه خدمات پزشکی در این سالن ها را ببینم.

اولین سالن در یکی از خیابان های معروف ولیعصر و البته خیابانی پر از سالن های زیبایی است. من لیست قیمت می خواهم اما لیست و قیمت تایید شده ای وجود ندارد و هرکس با توجه به کاری که مشتری انجام می دهد قیمت متفاوتی ارائه می دهد.


شب برای آرایش عروس; 10 میلیون تن

خدمات آرایشی در این سالن ها بسیار گرانتر از آرایشگاه های محلی است و گاهی حتی سقفی هم وجود ندارد! مثلا خدمات این تالارها از 80 هزار تن شروع می شود تا ده میلیون تن! یعنی باید ده میلیون تن برای یک شب آرایش عروس بپردازید اما جالب اینجاست که این سالن ها با گذاشتن نام هایی مثل آرایش ایتالیایی یا اسپانیایی سعی دارند شما را متقاعد کنند که این قیمت خیلی بالا نیست!

در این آرایشگاه خانمی به دنبال بهترین ها در شب عروسی خود است و حاضر است هر هزینه ای را بپردازد اما غافل نشوید. از یکی از مدیران سالن می پرسم وضعیت مالی مددجویان خوب است؟ او می گوید: “حتی اگر خوب نباشد، حاضرند تا جایی که ممکن است پول در بیاورند تا از دیگران عقب نمانند. البته نام سالن نیز مهم است و بسیاری از مشتریان دوست دارند سالن آنها شناخته شود.”

او گفت: «به طور تصادفی، پنجاه درصد مشتریان ما از طبقه متوسط ​​هستند، اما آنها اینجا هستند تا با خانواده مرفه همگام شوند.


تبلیغات پزشکان زیبایی در سالن های زیبایی

سالن دوم جایی نزدیک این سالن است و به محض ورود از من پرسیده شد که آیا به دنبال خدمات عروس هستید یا خدمات معمولی! بدیهی است که خدمات عروس با خدمات معمول متفاوت است و البته هزینه ها نیز بیشتر است.

جالب اینجاست که در این سالن زیبایی سعی می شود با انتقاد از ظاهر مراجعه کنندگان، پزشکان زیبایی را به آنها معرفی کنند، پزشکانی که مشخصاً با این سالن ها قرارداد دارند و اتفاقاً مشتریان زیادی از جمله جوانان به آنها مراجعه می کنند.

سالن های زیبایی امروزه به مکانی برای تغییر سلیقه و فرهنگ تبدیل شده اند. اکثر صاحبان سالن و کارکنان سعی می کنند مشتریان را متقاعد کنند که همه چیز در ظاهر است و باید ظاهر خود را تغییر دهند و اظهار می کنند که نباید از کاروان مد عقب بمانند.

نظارت حلقه مفقوده ای در این صنف است که بر خلاف سایر اصناف نه تنها گرانی ها را رصد می کند، بلکه رفتار را نیز رصد می کند!

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید