آیا بازار خودرو همچنان در نوسان است/ شهوت و میل کاذب رو به زوال است؟


ساعت: 10:18
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۱
کد خبر: 1917306

بازار خودرو همچنان در نوسان است، در حالی که برخی عطش این بازار را واقعی و برخی دیگر ساختگی می دانند، اما به گفته کارشناسان اقتصادی، رقابت در بازار خودرو اصلی ترین راه حل تعادل این بازار است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک، تلاطم قیمتی در بازار خودرو مدت هاست که ادامه دارد، اگرچه نرخ ارز و دلار بر قیمت خودرو تاثیرگذار است، اما عرضه کم نسبت به تقاضای بالا باعث افزایش بیشتر قیمت ها شده است. بیش از حد انتظار

این در حالی است که برخی خودروهای تولیدی کیفیت لازم را ندارند اما با قیمت بسیار بالایی عرضه می شوند و در چند هفته اخیر باز هم شاهد افزایش قیمت خودروها بوده ایم و واردات خودرو را کالایی می دانند. نسخه پزشکی قیمت های بازار خودرو.

تا چندی پیش عرضه خودرو بر اساس سیستم قرعه کشی انجام می شد اما از تیرماه امسال عرضه خودرو از قرعه کشی به بورس منتقل شد اما برخی کارشناسان عرضه خودرو از این طریق را راهی برای تعدیل و تعدیل می دانند. قیمت ها را تعدیل کرده و معتقدند عرضه خودرو از طریق بورس می تواند حباب قیمتی را بشکند، اما برخی کارشناسان عرضه خودرو از این طریق را راه حل اصلی تعادل بازار خودرو نمی دانند. رقابت پذیری بازار خودرو به عنوان عاملی برای آرامش بازار

افزایش اختلاف قیمت بین قیمت کارخانه و بازار در این سال ها نارضایتی های زیادی را به دنبال داشت تا جایی که برخی سودجویان سعی در خرید خودرو به قیمت کارخانه و فروش آن در بازار به قیمت چند برابر کردند. تفاوت قیمت این امر باعث افزایش روز به روز قیمت خودرو می شود.


caae0d83 02fd 4a12 95ba 468c3d94bcf2 خبر خاکستری



یک میلیون و 600 هزار دستگاه خودرو تولید شد

خودروسازان داخلی در سال گذشته 900 هزار دستگاه خودرو تولید کردند و امسال بر اساس برنامه ریزی انجام شده بیش از یک میلیون و 600 هزار دستگاه خودرو تولید خواهد شد، اما به نظر می رسد با متعادل شدن عرضه و تقاضا، بازار خودرو آرام شود.

بدون شک در بازار خودرو دلالان و دلالان بیشترین درآمد را دارند و با توجه به تفاوت قیمت کارخانه و بازار که گاه به بیش از 100 میلیون تومان هم می رسد سودهای کلانی به دست می آورند که در این میان برخی خریداران نیز امیدوارند که شما باید با واردات خودرو، خودروی مورد نظر را خریداری کرد.

حدود یک ماه پیش منوچهر لقی معاون وزیر صمت گفت: خودرو اقتصادی خودرویی است که در محدوده قیمتی 6000 دلار به بالا باشد اما کیفیت لازم را داشته باشد و به همین دلیل از روند توسعه و تولید صرف نظر کردیم. یک ماشین اقتصادی از داخل.”

وی افزود: با نرخ دلار فعلی می توان گفت خودروی اقتصادی با قیمت 200 میلیون تومان با قیمت 6 هزار دلار به دست مصرف کننده می رسد که 90 هزار خودرو وارداتی و 300 هزار خودروی اقتصادی در بازار تولید می شود. کشوری با انتقال فناوری

قائم مقام وزیر صامت گفت: خودروهای بالای 10 هزار یورو از تمامی 85 استاندارد مد نظر سازمان ملی استاندارد عبور می کنند، اما برای خودروهای اقتصادی درخواست سه مورد از این استانداردها را داریم که تشویق شوند.


عطش بازار خودرو از طریق بورس رفع نشد

رضا سفوند کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار سفیفلک گفت: تا چندی پیش توزیع خودرو به صورت قرعه کشی انجام می شد و متقاضیان با ثبت نام منتظر قرعه کشی بودند اما پس از مدتی به دنبال راه حلی برای تسهیل در این زمینه بودند. عرضه خودرو در بورس جمع آوری شد.


3339b8cc 76e6 4ef6 b8b2 32e6681b6e06 خبر خاکستری


وی افزود: برهمین اساس فروش خودرو در بورس کالا آغاز شد اما به این ترتیب چون خودرو به صورت جداگانه فروخته نمی شود بلکه از این طریق چندین خودرو با هم فروخته می شود و همین موضوع باعث می شود که دوباره مشکلاتی به وجود بیاید. در این روش

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: چون مساحت کم و تقاضا زیاد است عطش بازار خودرو با این روش رفع نمی شود و همچنان شاهد نیاز به خودروهای بیشتر در بازار هستیم.


لزوم واردات خودرو برای تعادل قیمت

سپوند با اشاره به قیمت خودرو گفت: قیمت خودرو پس از افزایش نرخ ارز افزایش می یابد و قیمت ها مانند بورس کاهش نیافته است و به این ترتیب سود اصلی به دست مصرف کننده نمی رود. جیبی است و هیچ تاثیری ندارد.

وی تصریح کرد: تا زمانی که رویکرد اقتصادی اتخاذ نشود، قیمت ها در بازار خودرو کنترل نمی شود و به نظر می رسد بهترین راه برای حل مشکل در بازار خودرو واردات است زیرا باعث رقابت می شود.

این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تولید خودرو در دست چند خودروساز است و قیمت محصولات این خودروسازان بالا و کیفیت پایین است، اما اگر خودرو وارد کشور شود بازار را می سازد. رقابتی است و از سوی دیگر قیمت ها ثابت می ماند.

سپهوند گفت: انحصار در بازار خودرو باعث تولید کم و تقاضای بالا شده و نیازمند برنامه ریزی و تصمیم گیری هایی است که به نفع مصرف کننده باشد تا مصرف کننده بتواند خودروی باکیفیت و با قیمت مناسب خریداری کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید