مسابقات جهانی کشتی 2 نقره و یک برنز؛ شهوت طلا ادامه دارد


ساعت: 23:38
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۵
کد خبر: 1897801

2 مدال نقره و یک مدال برنز حاصل کار نمایندگان کشورمان در چهار رقابت سخت نخست رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان در صربستان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، رقابت های چهار وزن نخست رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان روزهای 24 و 25 شهریورماه در بلگراد صربستان برگزار شد و در پایان محمد ناهدی در وزن 79 کیلوگرم، حسن یزدانی در وزن 86 کیلوگرم برگزار شد. و امیرحسین به مدال نقره دست یافتند و زارع مدال برنز وزن 125 کیلوگرم را کسب کرد.

نتایج کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است:

در دسته 79 محمد ناهودی در دور اول در یک مبارزه نفس گیر با نتیجه 7 بر 6 مقابل یعقوب شیخ جمال کشتی گیر روسی الاصل رومانیایی به برتری رسید. وی در دور بعد دولگون آلتانزول از مغولستان را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله بکزاد عبدالرحمان اف دارنده مدال برنز المپیک و جهان از ازبکستان را با نتیجه 10 بر 5 شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. ناهدی در این مرحله با نتیجه 5 بر 4 از سد واسیل میهایلوف از اوکراین گذشت و راهی فینال شد. وی در آن مسابقه مقابل جردن باروز قهرمان المپیک و جهان از آمریکا با نتیجه 4 بر 2 شکست خورد و مدال نقره را از آن خود کرد.

در وزن 86 کیلوگرم حسن یزدانی پس از توقف در دور اول، در دور دوم 10 بر صفر ایوان ایچیزلی از مولداوی را شکست داد. او در دور سوم و یک چهارم نهایی سباستین جسیرزانسکی از لهستان را با نتیجه ۱۱ بر صفر شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. یزدانی در این مرحله بوریس ماکویف دارنده مدال نقره جهان از اسلواکی را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد و راهی فینال شد. وی در دیدار پایانی مقابل دیوید تیلور قهرمان المپیک و جهان از آمریکا با نتیجه 7 بر یک شکست خورد و به مدال نقره دست یافت.

در وزن 125 کیلوگرم، امیرحسین زارع پس از استراحت در دور نخست، سی وی دنگ دارنده مدال نقره و برنز جهان از چین را در دور دوم 3 بر صفر شکست داد. وی در دور سوم و یک چهارم نهایی الکساندر خوتسیانفسکی دارنده مدال برنز جهان از اوکراین را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. زارع در این دیدار با نتیجه 4 بر 2 طاها آکگل قهرمان جهان و المپیک از ترکیه را شکست داد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در آن دیدار با نتیجه 8 بر صفر عمارور دسی از کانادا را شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

امیرمحمد یزدانی به وزن 70 کیلوگرم نرسید و از دور رقابت ها کنار رفت.

رده بندی انفرادی اوزان فوق به شرح زیر است:

70 کیلوگرم: 1- تایشی ناریکانی (ژاپن) 2- زین رادرفورد (آمریکا) 3- آرنازار آکمتالیف (قرقیزستان) و زورابی یاکوبیشویلی (گرجستان)

79 کیلوگرم: 1- جردن باروز (آمریکا) 2- محمد ناهودی (ایران) 3- ارسلان بوداجاپوف (قرقیزستان) و واسیل میهایلوف (اوکراین)

86 کیلوگرم: 1- دیوید تیلور (آمریکا) 2- حسن یزدانی (ایران) 3- بوریس ماکویف (اسلواکی) و عظمت دولتبیکوف (قزاقستان)

125 کیلوگرم: 1- طاها آکگول (ترکیه) 2- لخاگوگرل منختور (مغولستان) 3- امیرحسین زارع (ایران) و گنو پترایشویلی (گرجستان)

در پایان رقابت‌های چهار وزن برتر، تیم آمریکا با ۷۸ امتیاز در جایگاه اول، ایران با ۵۵ امتیاز دوم و گرجستان، ژاپن و ترکیه با ۳۸، ۳۳ و ۳۱ امتیاز سوم تا پنجم هستند. امتیاز به ترتیب .

فردا شب در مسابقات مقدماتی و فینال سه وزن دوم، یونس امامی در وزن 74 کیلوگرم برای مدال برنز و کامران قاسم پور در دسته 92 کیلوگرم برای مدال طلا به مصاف حریفان خود می روند.

همچنین فردا (شنبه) از ساعت 13 مسابقات مقدماتی در اوزان 61، 65 و 97 کیلوگرم برگزار می شود و رضا عطاری، رحمان عموزاد و محمدحسین محمدیان به مصاف حریفان خود می روند.

دیدگاهتان را بنویسید