کشتی جنگی جهانی غیاثی و محمدیان طلا/ 2 نقره و یک برنز دیگر برای آزادیخواهان ایران کسب کردند.

ساعت: 23:02
تاریخ انتشار: 1400/08/30
کد خبر: 1786216

رقابت های پنج وزن نخست سی و پنجمین دوره مسابقات کشتی نظامیان جهان (سیسم) امروز در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران برگزار شد و در فینال نمایندگان کشورمان با کسب 2 مدال طلا، 2 نقره و یک برنز به مقام قهرمانی رسیدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، در پایان 5 وزن اول مرتضی گیاسی و محمدحسین محمدیان در 65 و 97 کیلوگرم مدال طلا، احمد محمدنژاد جوان و فریبرز بابای در 57 و 74 کیلوگرم و هادی به مدال نقره دست یافتند. وفای پور و صاحب مدال برنز شد.

نتایج رزمندگان کشورمان به شرح زیر است:

در وزن 57 کیلوگرم که به صورت دوره ای با حضور 5 کشتی گیر برگزار شد، احمد محمدنژاد جوان در دور نخست با نتیجه 4 بر 3 مغلوب عظمت توسکایف کشتی گیر مطرح روسیه شد. او در دور بعد با نتیجه 4 بر 3 مقابل مانوئل هاندزارجان از ارمنستان به پیروزی رسید. وی در دور سوم محمد امیر از پاکستان را 10 بر صفر شکست داد. محمدنژاد جوان در دور پایانی نیز با نتیجه 11 بر صفر مقابل آمجی کاتورانگا از سریلانکا به برتری رسید و به مدال نقره دست یافت.

در دسته تا 65 کیلوگرم که به صورت دوره ای با حضور 5 کشتی گیر برگزار شد، مرتضی گیاسی به دلیل غیبت مجلس نامدار گینه در دور اول قهرمان شد. وی در دور دوم 9 بر 5 آرتور بادتف از روسیه را شکست داد و در دور سوم فرناندو سی دی از سریلانکا را 10 بر صفر شکست داد. مرتضی گیاسی در دور پایانی با نتیجه ۱۱ بر صفر احمد درکی از سوریه را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 74 کیلوگرم فریبرز بابایی در دور نخست با نتیجه 11 بر صفر جلال المردینه از سوریه را شکست داد. وی در دور بعد کامیل ریبسکی از لهستان را با نتیجه 3 بر صفر شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 10 بر صفر از سد چارالدین بن تیلی در تونس گذشت و راهی دیدار فینال شد. بابایی در دیدار فینال مقابل ماگومد قربان علی اف قهرمان جهان از روسیه با نتیجه 4 بر یک شکست خورد و به مدال نقره رسید.

در وزن 86 کیلوگرم هادی وفایی پور پس از استراحت در دور اول، در دور دوم مقابل آرتور نایفونف دارنده مدال برنز المپیک و جهان از روسیه با نتیجه 3 بر صفر شکست خورد و با حضور این حریف در گروه بازنده ها قرار گرفت. مسابقه فینال . . وی در این گروه 9 بر 5 سادوویک کریستوف از لهستان را شکست داد و راهی مرحله مقدماتی شد. وفای پور با نتیجه 10 بر صفر نصیره از تونس را شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

در دسته تا 97 کیلوگرم که 7 نفر شرکت می کنند مسابقات به صورت دوره ای در گروه های سه و چهار نفره برگزار می شود. محمدحسین محمدیان در دور اول گروه B مقابل سلیا توماس از گینه با نتیجه 12 بر صفر به برتری رسید. وی در دور بعد با نتیجه 10 بر صفر اریک ژیف از روسیه را شکست داد و به عنوان نفر اول گروه راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله محمد فراژ از الجزایر نفر دوم گروه A را با نتیجه 8 بر صفر شکست داد و راهی دیدار فینال شد. محمدیان در دیدار پایانی با نتیجه 10 بر صفر اریک ژیف از روسیه را شکست داد که توانست در گروه B به مقام اول دست یابد و به فینال راه یابد و مدال طلا را از آن خود کند.

رده بندی انفرادی پنج وزن اول این مسابقات به شرح زیر است:

57 کیلوگرم: 1- عظمت توسکایف (روسیه) 2- احمد محمدنژاد جوان (ایران) 3- مانوئل هاندزرجان (ارمنستان)

65 کیلوگرم: 1- مرتضی گیاسی (ایران) 2- آرتور بادتف (روسیه) 3- احمد دارکی (سوریه)

74 کیلوگرم: 1- ماگومد قربان علی اف (روسیه) 2- فریبرز بابای (ایران) 3- منو یاریبکیان (ارمنستان) و کمیل ریبیسکی (لهستان)

86 کیلوگرم: 1- آرتور نایفونوف (روسیه) 2- مهر مارکوسیان (ارمنستان) 3- هادی وفایی پور (ایران) و محفل الدین آلوستا (سوریه)

97 کیلوگرم: 1- محمدحسین محمدیان (ایران) 2- اریک ژیوف (روسیه) 3- رادوسلاو باران (لهستان)

در پایان پنج وزن اول، تیم روسیه با 115 امتیاز در رده اول و تیم ایران با 105 امتیاز در رده دوم قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید