مسابقات جهانی کشتی پایان کار نمایندگان ایران با کسب 2 نقره و یک برنز


ساعت: 22:01
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۲
کد خبر: 1897234

تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات جهانی کشتی صربستان موفق به کسب 2 مدال نقره و یک برنز شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان از 19 تا 22 شهریورماه در بلگراد صربستان برگزار شد و در پایان محمدرضا گرازا تیم ایران در وزن 67 کیلوگرم، امین میرزازاده در وزن 130 کیلوگرم و محمدهادی ساراوی در دسته 97 کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند. مدال.

در رده بندی تیمی تیم های ترکیه، آذربایجان و صربستان به ترتیب با 125، 118 و 110 امتیاز اول تا سوم هستند و تیم ایران با 81 امتیاز در رده چهارم قرار دارد.

نتایج کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است:

در وزن 55 کیلوگرم پویا پس از وقفه در دور اول، در دور دوم با نتیجه 6 بر 5 از اکرم یوزتورک از ترکیه پیشی گرفت. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل امانگالی بکبولاتوف دارنده مدال نقره آسیا از قزاقستان با نتیجه 3 بر یک شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر قزاق در مرحله نیمه نهایی دامرز از دور رقابت ها کنار رفت. رقابت.

در وزن 60 کیلوگرم مهدی محسن نژاد در دور نخست با نتیجه 8 بر صفر (ناک اوت فنی) هان جائه چانگ از کره جنوبی را شکست داد و با شکست این حریف مقابل کشتی گیر ژاپنی، محسن نژاد حذف شد. .

در وزن 63 کیلوگرم علیرضا نجاتی در دور نخست احمد اویار از ترکیه را با نتیجه 5 بر صفر شکست داد. وی در دور دوم با نتیجه ۷ بر ۴ عبدالمحمد پاپی از آلمان را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله طلای جهان را از مولداوی با نتیجه 5 بر 3 از سد سیوبانوف پشت سر گذاشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. ندجاتی در آن مرحله مقابل لوری ابولادزه دارنده مدال نقره جهان از گرجستان با نتیجه دو بر یک شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار مقابل ارباتو تیو از چین با نتیجه 4 بر یک شکست خورد و پنجم شد.

وی در وزن 67 کیلوگرم پس از استراحت در دور اول، در دور دوم مقابل صفرامانتور اسماعیلف از قرقیزستان با 9 امتیاز به برتری رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در آن مرحله هان سو ریو دارنده مدال طلای جهان از کره جنوبی را با نتیجه 5 بر صفر شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله در مبارزه ای مقتدرانه 8 بر صفر جانی کتسوریانی از گرجستان را شکست داد و راهی فینال شد. وی در آن دیدار مقابل ماته نمش دارنده مدال برنز جهان از صربستان با نتیجه 4 بر 3 شکست خورد و به مدال نقره رسید.

در وزن 72 کیلوگرم محمدرضا مختاری پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل ابراهیم غانم از فرانسه با نتیجه 7 بر 3 مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه. در مرحله نهایی از رقابت ها انصراف داد.

در وزن 77 کیلوگرم پس از استراحت در دور اول، محمدعلی گارزا در دور دوم آنتونیو کامنیاسویچ از کرواسی را با نتیجه 5 بر 4 شکست داد. وی در دور سوم مقابل کیم هیون وو قهرمان جهان و المپیک از کره جنوبی با نتیجه 6 بر یک شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر در نیمه نهایی از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 82 کیلوگرم پیمان پشتام پس از استراحت در دور نخست در دور دوم کارپت چالیان از ارمنستان را با نتیجه 2 بر یک شکست داد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل یاروسلاو فیلچاکوف از اوکراین با نتیجه 5 بر 2 شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 87 کیلوگرم ناصر علیزاده در دور نخست میرکو مینگوزی از ایتالیا را با نتیجه 6 بر 5 شکست داد و در دور بعد اتابک عزیزبکوف از قرقیزستان را با نتیجه 5 بر 3 شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. . صحنه وی در این مرحله مقابل تورپال بیسولتانوف قهرمان اروپا از دانمارک با نتیجه 2 بر یک شکست خورد و با توجه به حضور این مبارز در دیدار پایانی راهی گروه بازنده ها شد. علیزاده در آن گروه با نتیجه 9 بر صفر مقابل بارتلمی تسوشا از کنگو پیروز شد و به دیدار رده بندی راه یافت. وی در آن دیدار با نتیجه 7 بر یک مقابل علی چنگیز از ترکیه شکست خورد و پنجم شد.

در دسته 97 کیلوگرم محمدهادی ساروی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر فلیکس بالدوف از نروژ را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله رستم آساکولوف از ازبکستان را 7 بر صفر شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. سروی در مرحله نیمه نهایی مقابل آرتور الکسانیان قهرمان المپیک و جهان از ارمنستان با نتیجه سه بر یک شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد.

وی در این دیدار متان بشار از ترکیه را با نتیجه 6 بر یک شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن 130 کیلوگرم امین میرزازاده در دور نخست با نتیجه 5 بر صفر علیمخان سیزدیکوف از قزاقستان را شکست داد. وی در دور دوم صباح شریعتی از آذربایجان را با نتیجه 9 بر صفر شکست داد. وی در دور بعد یاکوبی کاجایا دارنده مدال نقره المپیک و دارنده مدال برنز جهان از گرجستان را با نتیجه یک بر یک شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. میرزازاده در این دیدار با نتیجه 2 بر یک مقابل کانتاس کنیستاتاس از لیتوانی به برتری رسید و راهی فینال شد. میرزازاده برای کسب مدال طلا به مصاف رضا کایالپ دارنده مدال طلای جهان، دارنده مدال نقره و برنز المپیک از ترکیه رفت و با نتیجه یک بر یک مغلوب شد و با توجه به اینکه داوران اولین اخطار را به کشتی گیر ترکیه ای صادر کردند. اخطار دوم به او و با شایستگی به مدال نقره رسید.

رده بندی انفرادی و تیمی این مسابقات به شرح زیر است:

55 کیلوگرم: 1- الدانیز عزیزلی (آذربایجان) 2- نوگازاری تسورتسومیا (گرجستان) 3- یسوربک اورتیبکوف (ازبکستان) و یو شیوتانی (ژاپن) … 8- پویا دادمرز (ایران)

60 کیلوگرم: 1- ژولمان شارشن بیکوف (قرقیزستان) 2- ادموند نظریان (بلغارستان) 3- آیدوس سلطانگلی (قزاقستان) کنیچیرو فومیتا (ژاپن) … 11- مهدی محسن نژاد (ایران)

63 کیلوگرم: 1- سباستین ناد (صربستان) 2- لوری ابولادزه (گرجستان) 3- طالح ممدوف (آذربایجان) و آرباتو تیو (چین) 5- علیرضا نجاتی (ایران)

67 کیلوگرم: 1- ماته نمس (صربستان) 2- محمدرضا گارسا (ایران) 3- آمانتور اسماعیل اف (قرقیزستان) و حسرت جعفراف (آذربایجان)

72 کیلوگرم: 1- علی ارسلان (صربستان) 2- یولوی غنی زاده (آذربایجان) 3- سلجوق خان (ترکیه) و آندری کولیک (اوکراین) … 19- محمدرضا مختاری (ایران)

77 کیلوگرم: 1- آکژول محمودوف (قرقیزستان) 2- زولتان لوای (مجارستان) 3- مالحاز آمویان (ارمنستان) و یونس امره بشار (ترکیه) … 16- محمدعلی گارسا (ایران)

82 کیلوگرم: 1- برهان آکبوداک (ترکیه) 2- جالگاسبای بردیموراتوف (ازبکستان) 3- تاماش لوی (مجارستان) و یاروسلاو فیلچاکوف (اوکراین) … 12- پیمان پاستم (ایران)

87 کیلوگرم: 1- زورابی داتوناشویلی (صربستان) 2- تورپان بیسولتانوف (دانمارک) 3- علی چنگیز (ترکیه) و داوید لوسونچی (مجارستان) 5- ناصر علیزاده (ایران)

97 کیلوگرم: 1- آرتور الکسانیان (ارمنستان) 2- کریل میلوف (بلغارستان) 3- محمدهادی سروی (ایران) و عارف نیفتولایف (آذربایجان)

130 کیلوگرم: 1- رضا کایالپ (ترکیه) 2- امین میرزازاده (ایران) 3- مانتاس کنیستاتاس (لیتوانی) و آلین الکسیوس چوراریو (رومانی)

رده بندی تیمی: 1- ترکیه 125 امتیاز 2- آذربایجان 118 امتیاز 3- صربستان 110 امتیاز 4- ایران 81 امتیاز 5- قرقیزستان 77 امتیاز 6- گرجستان 76 امتیاز 7- مجارستان 70 امتیاز 8- ازبکستان 61 امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید