قهرمانی پاراکواندو آسیا درخشش نمایندگان ایران با کسب 6 طلا، 2 نقره و یک برنز تیم ایران نایب قهرمان شد.


ساعت: 19:02
تاریخ انتشار: 06/01/1401
کد خبر: 1892112

3 ایرانی در بین بهترین های آسیا؛ عبدالله پور فنی ترین زن آسیا

هفتمین دوره مسابقات پاراکواندو قهرمانی آسیا با 6 طلا، 2 نقره و یک برنز برای ایران به پایان رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، صبح امروز سه شنبه یکم شهریورماه، هفتمین دوره مسابقات پاراکواندو قهرمانی آسیا با حضور 65 تکواندوکار از کشورهای مختلف به میزبانی ویتنام در تالار ارتش هوشی مین آغاز شد.

مدال برنز مسابقات توسط سعید صادقیان پور نماینده کشورمان در وزن 70 کیلوگرم به دست آمد.

صادقیان پور در اولین دیدار با نتیجه 12 بر 2 تیم هو فام ویتنام را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله به شونسوکو کودو از ژاپن امتیاز داد و به مدال برنز دست یافت.

در همین وزن امیرمحمد خاکی شناس که اولین تجربه بین المللی خود را در این رویداد تجربه می کند اولین مبارزه را به “هوسنوف” ازبکستان داد و از دور رقابت ها کنار رفت.

علیرضا بخت در دور اول وزن منهای 80 کیلوگرم سینگ ماژور از هند را با نتیجه 11 بر 5 شکست داد و در نیمه نهایی به مصاف هندی دیگر رفت. وی در این مرحله “سینگ سندیپ” را با نتیجه 20 بر 8 شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. نماینده شایسته کشورمان در دیدار پایانی با نتیجه قاطع 20 بر 8 “نورلان” از قزاقستان را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

محمدطاها حسن پور دیگر نماینده ایران در وزن 58 کیلوگرم نیز با شکست مقابل نماینده مغولستان از دور رقابت ها کنار رفت.

در گروه بانوان، مریم عبدالله پور چترباز ایرانی در وزن منهای 47 کیلوگرم، نخستین دیدار مقابل «آمانا» هند را با نتیجه 32 بر 2 به پایان رساند و راهی مرحله نیمه نهایی شد. سپس در دیداری تماشایی با نتیجه قاطع 18 بر 3 «هانسووا» دارنده رتبه اول رنکینگ جهانی و دارنده مدال برنز بازی های پارالمپیک توکیو به پیروزی رسید و راهی فینال شد.

وی در دیدار پایانی “ایساکووا زیوداخون” از ازبکستان و دارنده مدال برنز گرندپری صوفیه را با نتیجه 6 بر 5 شکست داد و به مدال ارزشمند طلا دست یافت.

حامد حکشناس در فینال وزن 80+ کیلوگرم علیشیر از قزاقستان را شکست داد و به مدال طلا دست یافت. او در دور اول 10 اخطار به آمیت کومار از هند داد. نماینده ایران در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۱۴ بر ۲ آنورا آسدبک از ازبکستان را شکست داد و راهی فینال شد.

مهدیه حسینی در فینال وزن 52 کیلوگرم مقابل سانچز کاستا از اسپانیا با نتیجه 33 بر 10 به برتری رسید و به مدال طلا دست یافت.

رزا ابراهیمی در دیدار فینال منهای 57 کیلوگرم مقابل “کامیلا دوسمالووا” از قزاقستان نتیجه را واگذار کرد و به مدال نقره ارزشمند دست یافت.

همچنین رومینا چمسورکی در مرحله نیمه نهایی در وزن 65+ کیلوگرم به مصاف «آرورا» نماینده هند رفت و با برتری 3 بر صفر به فینال راه یافت. چمسرکی در فینال به مدال نقره بسنده کرد و جای خود را به “نایمووا گلدژونوی” از ازبکستان اول رنکینگ جهانی داد.

در پایان مسابقات پاراکواندو قهرمانی آسیا مریم عبدالله پور، مهدیه حسینی، مهتاب نبوی، رایحه شهاب، علیرضا بخت و حامد حق شناس با 6 مدال طلا، رزا ابراهیمی و رومینا چمسورکی 2 مدال نقره و سعید صادقیان پور یک مدال برنز کسب کردند.

به این ترتیب هفتمین دوره مسابقات پاراکواندو آسیا که از صبح امروز (سه شنبه 10 شهریور) با حضور 65 تکواندوکار از کشورهای مختلف به میزبانی ویتنام در تالار ارتش شهر هوشی مین آغاز شده است. در نهایت با قهرمانی تیم ملی بانوان و نایب قهرمانی مردان کشورمان به پایان رسید.

تیم ملی 11 نماینده ایران در این مسابقات با 9 مدال به کار خود پایان داد. تیم ملی پاراکواندو بانوان کشورمان با ۴ مدال طلا برای مریم عبدالله پور، مهدیه حسینی، مهتاب نبوی، رایحه شهاب و ۲ مدال نقره رزا ابراهیمی و رومینا چمسورکی به مقام قهرمانی دست یافت. تیم های ازبکستان و قزاقستان پس از تیم ملی ایران به ترتیب عناوین دوم و سوم را کسب کردند.

در گروه مردان تکواندوکاران ایران 2 طلا و یک برنز کسب کردند. علیرضا بخت و حامد حق شناس 2 مدال طلا و سعید صادقیان پور به مدال نقره دست یافتند. تیم ملی ژاپن در گروه مردان مقام اول را کسب کرد و ازبکستان پس از ایران سوم شد.

تیم ملی ایران در مجموع 9 مدال کسب کرد. او قهرمان پاراکواندو آسیا اعلام شد.

مرتضی سلطانی سرپرست تیم ملی پاراکواندو مردان است و علی کریمی صابر به عنوان مربی او را همراهی می کند. در بخش بانوان سرمربیگری عاطفه کشاورز و زهرا حسینی سرمربی تیم ملی است. مسعود لشکری ​​نیز در راس این تیم قرار دارد.

3 ایرانی در بین بهترین های آسیا؛ عبدالله پور فنی ترین زن آسیا

در پایان مسابقات پاراکواندو قهرمانی آسیا به میزبانی ویتنام، عنوان بهترین مربی، بهترین داور و فنی ترین رقیب به ما رسید.

این دور از مسابقات صبح امروز سه شنبه اول شهریور ماه با حضور 65 تکواندوکار از کشورهای مختلف به میزبانی ویتنام در تالار ارتش هوشی مین سیتی برگزار شد و در نهایت تیم ملی ایران به مقام قهرمانی رسید. قهرمانی این دوره از مسابقات با کسب 9 مدال طلا، نقره و برنز مدعی شد.

در پایان این رقابت ها با اعلام مسئولان برگزاری مسابقات، عاطفه کشاورز سرمربی تیم ملی پاراکواندو کشورمان به همراه سرمربیانی از ازبکستان و قزاقستان به عنوان بهترین مربی انتخاب شدند. مریم عبدالله پور نماینده شایسته ایران که در وزن منهای 47 کیلوگرم موفق به کسب مدال طلا شد عنوان فنی ترین تکواندوکار این مسابقات را از آن خود کرد.

شهرام اربابی داور بین المللی کشورمان و رئیس کمیسیون داوران ایران نیز به عنوان بهترین داور انتخاب شد.



دیدگاهتان را بنویسید