مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان آسیا؛ 8 سهم طلا، نقره و برنز نمایندگان ایران در روز اول


ساعت: 17:25
تاریخ انتشار: 06/02/1401
کد خبر: 1892397

تیم ملی نوجوانان کشورمان در نخستین روز از رقابت های تکواندو قهرمانی آسیا در 2 گروه دختر و پسر با 6 مدال طلا، یک نقره و یک برنز دست یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ چهارمین دوره مسابقات تکواندو نوجوانان آسیا از امروز (چهارشنبه 11 شهریور) با حضور 213 تکواندوکار از 25 کشور به میزبانی ویتنام در تالار ارتش شهر هوشی مین آغاز شد. در روز نخست این رقابت ها تکواندوکاران اوزان 33، 41، 49، 57 و 65 کیلوگرم در پسران و 29، 37، 44، 51 و 59 کیلوگرم در گروه دختران به مصاف رقبا رفتند که 6 نماینده زن ایران طلا گرفتند. ، نقره نماینده و باران جمال لیوانی برنز گروه دختران را کسب کردند.

پرنیان نوری که چندی پیش در مسابقات جهانی صوفیه به مدال طلا دست یافت، این بار در دشت آسیا دومین مدال طلای خود را کسب کرد. وی در وزن 44- کیلوگرم در دور اول در 2 راند “آشواری سونا وان” از هند را شکست داد و در یک چهارم راند در 2 راند مقابل “نگو تای” از ویتنام پیروز شد و حریف مبینا باباسادیدوا از ازبکستان شد و ضمن پیروزی با یک با نتیجه 2 بر 1 راهی فینال شد و با غلبه بر یونسو کیم از کره جنوبی به مدال طلا رسید.

ساینا علیپور قهرمان وزن منهای ۵۱ کیلوگرم مسابقات قهرمانی نوجوانان صوفیه ۲۰۲۲ جهان در مرحله یک چهارم نهایی با نتایج ۵ بر ۳ و ۸ بر ۲ آخانیم قزاقستان را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل «مان لو چو» از چین تایچه در دور اول با نتیجه 16 بر 3 و در دور دوم با نتیجه 11 بر 6 به پیروزی رسید. وی در فینال وزن 51 کیلوگرم موفق شد با غلبه بر یوجین لی از کره جنوبی به مدال طلا دست یابد.

فاطمه اسکندرنیا در وزن 59- کیلوگرم ابتدا در 2 راند “پرنبک” از قزاقستان را شکست داد. او 12 بر صفر پیروز شد و سپس برای صعود به فینال به مصاف “سای راوا رانپو” از هند رفت و 12 بر صفر و 15 بر یک پیروز شد و راهی فینال شد. ملی پوشان وزن 59 کیلوگرم کشورمان در مرحله نهایی با پیروزی در 2 راند مقابل “یونگ کائن” از کره جنوبی به طلا دست یافتند.

امیرمحمد نصیر احمدی در وزن منهای 41 کیلوگرم؛ وی در دور اول در 2 راند “سلطان بیک تاشپولاتوف” از ازبکستان را شکست داد و سپس به مصاف “هو سو” از هنگ کنگ رفت و 2 بر صفر او را شکست داد. وی در مرحله نیمه نهایی با “رودان سینوکبوجان” از فیلیپین مبارزه کرد و با پیروزی در 2 راند در این مرحله در دیدار فینال مقابل “تاسکین” از قزاقستان به برتری رسید و در وزن 41 کیلوگرم به مدال طلا دست یافت.

در وزن منهای 57 کیلوگرم محمدحسین تقی پور در دور نخست با نتایج 16 بر 4 و 10 بر 7 مقابل چائو کوانگ از چین تایپه به برتری رسید و در نیمه نهایی به مصاف کانگ وونگ از کره جنوبی رفت و در 2 راند 6 بر 6 پیروز شد. او در فینال مقابل داریان زنیش از قزاقستان با نتیجه 2 بر 1 به پیروزی 6 بر 1 دست یافت و به مدال طلا دست یافت.

ساسان درزی ابتدا در وزن 65 کیلوگرم با «علی دابیسف» از قزاقستان مبارزه کرد و 2 بر صفر پیروز شد، سپس در مرحله نیمه نهایی به مصاف جائه یون لی از کره جنوبی رفت و با نتایج 6 بر صفر و 20 بر 9 پیروز شد. در فینال مقابل “آخاجون” ازبکستان به برتری رسید و به مدال طلا دست یافت.

نیما عبداللهی در مرحله یک چهارم نهایی وزن منهای 33 کیلوگرم با «ریاتو کاوایی» از ژاپن دیدار کرد و در هر دو دور پیروز شد. وی در مرحله نیمه نهایی 15 بر 1 و 7 بر 3 برابر تیم میزبان، فه لانگ پیروز شد و راهی فینال رده خود شد. در نهایت با وجود شایستگی به مدال نقره بسنده کرد و نتیجه را به سماتولی از قزاقستان واگذار کرد.

باران جمال لیوانی در وزن 29 کیلوگرم در اولین دیدار مقابل «جین سونگ» از کره جنوبی با نتیجه 11 بر 7 در دور اول و 7 بر صفر در دور دوم به برتری رسید و راهی دیدار نیمه نهایی شد. او در نیمه نهایی به مصاف یارینا پوگانتسوا از قزاقستان رفت و در این دیدار به مدال برنز دست یافت.

مبین علیپور منهای 49 کیلوگرم و پرنیان ساکی نایب قهرمان منهای 37 کیلوگرم صوفیه دیگر نمایندگان ایران در اولین روز رقابت های قهرمانی آسیا بودند که مقابل حریفان شکست خوردند و از دور رقابت ها کنار رفتند.

تا پایان اولین روز رقابت ها امیرمحمد نصیر احمدی در وزن 41- کیلوگرم، محمدحسین تقی پور در وزن 57- کیلوگرم، ساسان درزی در وزن 65- کیلوگرم، پرنیان نوری در وزن – 44 کیلوگرم ساینا علیپور در وزن 51- کیلوگرم و فاطمه اسکندرنیا در وزن منهای 59 کیلوگرم به مدال طلا دست یافتند. نیما عبداللهی در وزن منهای 33 کیلوگرم نقره و باران جمال لیوانی مدال برنز را کسب کردند.

لازم به ذکر است شهره حلاجده سرپرست تیم ملی تکواندو نوجوانان دختر است و فاطمه نعمتی و مطهره رضایی به عنوان مربی او را همراهی می کنند. برای پسران سرمربی کروش رجلی و دستیاران هوشیار دیندار و محمد علوی هستند. غلامحسن ذوالقدری نیز سرپرست تیم است.

دیدگاهتان را بنویسید