مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان آسیا؛ مسابقات تکواندو قهرمانی پسران با 16 مدال

در گروه پسران و در وزن منهای 37 کیلوگرم امیرعباس قنبرزاده در دور نخست مقابل «حوسین» از مغولستان با نتیجه 2 بر 1 به برتری رسید و سپس با امتیازهای 14 بر 4 و 9 بر 1 «بامسود» از عربستان را شکست داد تا به میدان برود. نهایی .شد. قنبرزاده در فینال در 2 راند مقابل “فت” از ویتنام به برتری رسید و قهرمان شد.

در وزن 61 کیلوگرم رادین زینالی پس از استراحت با نتایج 10 بر 4 و 9 بر 1 وینس رین از فیلیپین را شکست داد و در نیمه نهایی نیز با نتایج 12 بر 0 و 12 بر 11 آرتویی را شکست داد. در وزن خود به برتری رسیدند و به فینال راه یافتند. زینالی پس از کسب عنوان قهرمانی جهان به میزبانی صوفیه، این بار از سیاپ چانگ هوشی مین به مدال طلا دست یافت و در 2 راند چوی سی وون از کره جنوبی را شکست داد.

ایلیا شهبازی نماینده تا 65+ کیلوگرم ابتدا «یو ته چو» از چین تایپه را با نتایج 12 بر صفر و 9 بر 3 شکست داد و در مرحله یک چهارم نهایی «هئونسانگ» از کره جنوبی را در 2 راند شکست داد. وی در مرحله نیمه نهایی با نتایج 12 بر 0 و 16 بر 4 مقابل می ساک از تایلند پیروز شد. شهبازی در فینال مقابل “جواهیرجون” ازبکستان نتیجه را واگذار کرد و به نقره بسنده کرد.

در گروه 33 کیلوگرم دختران، زهرا فلا در دور نخست مییونیونگ کواک از کره جنوبی را پشت سر گذاشت و با نتایج 8 بر 6 و 9 بر 6 پیروز شد. فالا در دیدار فینال مقابل “آینه” از قزاقستان با نتیجه 2 بر یک به برتری رسید و به مدال طلا دست یافت.

فاطمه باقرزاده در وزن منهای 41 کیلوگرم ابتدا در 2 راند متوالی «یی سیوان چونگ» از چین تایپه را با نتایج 12 بر 7 و 7 بر صفر شکست داد و سپس مقابل «دائو» از ویتنام با نتایج 15 بر 1 و 12 بر صفر پیروز شد و به برتری رسید. نماینده کره جنوبی در نیمه نهایی. وی در مرحله نهایی مقابل جلئو آکبوتا از قزاقستان به برتری رسید و برنده وزن خود شد.

در وزن 47- کیلوگرم روژان گودرزی در دور نخست در 2 راند با نتایج 3 بر صفر و 12 بر صفر “ترانگ” از کشور میزبان را شکست داد و سپس در نبرد با “ساکورا” از ژاپن در 2 راند متوالی با امتیاز شکست خورد. 6-0.1 و 8 بر صفر. گودرتسی در فینال به مصاف نماینده کره جنوبی رفت و با وجود تساوی در دور سوم، به دلیل قدرت بیشتر حریف، نتیجه را واگذار کرد و به نقره بسنده کرد.

دینا بابراهیم در دور اول با امتیازهای 10 بر 1 و 13 “نومکلائو” از تایلند و در نیمه نهایی مقابل “امیناخون کمالو” از ازبکستان با امتیازهای 6 بر 5 و 12 بر 3 به پیروزی رسید. ، مقابل “آرانایا” از هند به برتری رسید و قهرمان رده خود شد.

هانا زرین کمر 59+ کیلوگرم با گروه 6 نفره هوگوپوش در دور نخست در 2 راند “کوین” از ویتنام را شکست داد و حریف “یون ژا” از چین تایپه به مرحله نیمه نهایی راه یافت و مقابل این حریف با نتیجه 12 بر یک راه یافت. :0 در هر 2 دور دست بالا را بگیرید. قهرمان جهان در صوفیه در فینال آسیا مقابل “لیم” از کره جنوبی در 2 دور پیروز شد و قهرمان آسیا شد.

در وزن 45 کیلوگرم ابوالفضل کلانتری ابتدا با «بهروز سلیم اف» از ازبکستان دیدار کرد و از دور رقابت ها کنار رفت. آرش زمانی در وزن منهای 53 کیلوگرم در دور اول با استراحت قرعه کشی شد و در دور بعد با هیوچئول از کره جنوبی مبارزه کرد و از دور رقابت ها نیز حذف شد.

در این مسابقات امیرمحمد نصیر احمدی وزن 41- کیلوگرم، محمدحسین تقی پور وزن 57- کیلوگرم، امیرعباس قنبرزاده در وزن 37- کیلوگرم، رادین زینالی در وزن 61- کیلوگرم، ساسان درزی در وزن 65- کیلوگرم، زهرا فلا در وزن 33- کیلوگرم، فاطمه باقرزاده با 41- کیلوگرم، ساینا علیپور با 51- کیلوگرم، پرنیان نوری با 44- کیلوگرم، دینا بابراهیم با وزن 55- کیلوگرم، فاطمه اسکندرنیا در وزن منهای 59 کیلوگرم و حنا زرین کمر با وزن 59- کیلوگرم + کیلوگرم مدال طلا را کسب کردند. نیما عبداللهی با منهای 33 کیلوگرم، روژان گودرزی با وزن منهای 47 کیلوگرم و ایلیا شهبازی با وزن 65+ کیلوگرم نقره و باران جمال لیوانی برنز گرفتند.

تیم ملی ایران در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا در 2 گروه دختر و پسر با 12 مدال طلا، 3 نقره و 1 برنز به دست آورد.

لازم به ذکر است شهره حلاجده سرپرست تیم ملی تکواندو نوجوانان دختر است و فاطمه نعمتی و مطهره رضایی به عنوان مربی او را همراهی می کنند. برای پسران سرمربی کروش رجلی و دستیاران هوشیار دیندار و محمد علوی هستند. غلامحسن ذوالقدری نیز سرپرست تیم است.

دیدگاهتان را بنویسید