هندبال قهرمانی نوجوانان آسیا، نقره آسیا و سهمیه جهانی پسران ایران


ساعت: 21:21
تاریخ انتشار: 06/09/1401
کد خبر: 1894249

نایب قهرمانی ایران در هندبال پسران آسیا/ مدال نقره قاره کهن و کسب سهمیه جهان، جوانان گرانقدر ایرانی را از منامه زوم به ارمغان آورد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون هندبال، تیم ملی هندبال نوجوانان ایران در فینال مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی منامه بحرین با نتیجه 26 بر 22 کره جنوبی را شکست داد و عنوان نایب قهرمانی مسابقات را از آن خود کرد. قاره کهن .

نیمه اول این دیدار با نتیجه 14 بر 11 به سود کره جنوبی به پایان رسید.

تیم های ملی نوجوانان ایران که با شایستگی با کادر فنی مجرب خود به فینال مسابقات قهرمانی آسیا راه یافتند، با کسب عنوان نایب قهرمانی به کار خود در مسابقات قهرمانی آسیا پایان دادند.

تیم ملی هندبال نوجوانان ایران در مرحله گروهی مسابقات قهرمانی آسیا با سه برد و یک باخت به عنوان تیم دوم گروه خود راهی مرحله نیمه نهایی شد. تیم ملی ایران در اولین دیدار خود با نتیجه 29 بر 24 مغلوب کره جنوبی شد اما در بازی دوم با نتیجه 64 بر 14 مقابل هند به برتری رسید.

تیم ملی ایران در سومین بازی خود با نتیجه 35 بر 23 ازبکستان را شکست داد و در چهارمین دیدار مرحله گروهی با نتیجه 30 بر 29 به برتری رسید و نمایش فوق العاده ای را مقابل بحرین میزبان به نمایش گذاشت که پیروز شده است. قهرمانی در دو دوره اخیر قهرمانی آسیا.

اما شاهکار اصلی جوانان ایران در دیدار رده‌بندی به دست آمد که در یک ماراتن 80 دقیقه‌ای با نتیجه 33 بر 32 مقابل عربستان به عنوان یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی در این مسابقات پیروز شدند.

در آن سوی میدان تیم ملی نوجوانان کره جنوبی بدون باخت به فینال مسابقات قهرمانی آسیا راه یافت. کره جنوبی در اولین بازی خود با نتیجه 29 بر 24 مقابل ایران به برتری رسید، در بازی دوم با نتیجه 39 بر 22 بحرین را شکست داد، در بازی سوم با نتیجه 55 بر 23 هند را شکست داد و در چهارمین و آخرین دیدار مرحله گروهی با نتیجه 39 بر 21 مقابل ازبکستان به پیروزی رسید.

کره جنوبی در مسابقات قهرمانی آسیا با نتیجه 23 بر 21 مقابل ژاپن به برتری رسید و به فینال راه یافت.

کره جنوبی با کسب این عنوان قهرمانی پرافتخارترین تیم ملی هندبال نوجوانان در مسابقات قهرمانی آسیا شد.

امیرحسین مسعودنیا، مهدی درینی، صابر حیدری، مهدی مرادی، هادی حاجسلیمی، ایلیا گلی، ابوالفضل رهشناس، احمد آرام، علی حیدریان، امیرحسین کرمی، شایان فرستنژاد، حسین حیدریان، امیرمحمد پورکاسمی، ابیرا امیری، امیرمحمد پورکاسمی، علی امیری. ماهان دولت ها، مهرشاد دانشی و امیرعباس زارعی 18 بازیکن ایرانی در مسابقات قهرمانی آسیا بودند.

همچنین مهدی آهوان (مدیر فنی)، مجید پارسایی (سرپرست)، مجید رحیمی زاده (سرمربی)، حمید ربانی کیا (سرمربی)، رضا سرسنقی (ماسور) و محمد سیاوشی (مربی درزهبنان) به عنوان کادر فنی تیم ملی هندبال جوانان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا حضور داشتند.

تیم ملی هندبال نوجوانان ایران پیش از این با صعود به مرحله نیمه نهایی، سهمیه جام جهانی 2023 را کسب کرده بود.

دیدگاهتان را بنویسید