هندبال قهرمانی آسیا پایان کار هندبال بانوان ایران با کسب سهمیه ارزشمند مسابقات جهانی و مقام چهارمی


ساعت: 10:02
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۳
کد خبر: 1915481

بانوان هندبالیست ایران در مسابقات قهرمانی آسیا به کار خود پایان دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون هندبال ، تیم هندبال سنگ آهن بافق که نماینده تیم ملی بانوان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا بود در رده بندی این مسابقات با نتیجه 39 بر 24 مقابل چین شکست خورد. و با کسب سهمیه ارزشمند قهرمانی جهان و عنوان چهارمی به کار خود در این مسابقات پایان داد. بانوان ایران نیمه اول این دیدار را با نتیجه 20 بر 11 به تیم چین واگذار کردند.

تیم سنگ آهن بافق که نماینده تیم ملی بانوان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا بود، پیش از این با قرار گرفتن در جمع چهار تیم برتر آسیا، سهمیه جام جهانی را کسب کرده بود.

مینا وطن پرست، هانیه لک، فاطمه مرهیس، ملیحه یغمایی پور، نوریه عباسی، عطیه شهسواری، مبینا حسن نژاد، الناز یحیوی پور، راحله اعتمادی پور، مهدثه شعبانی، مائده اسحاقی، حدیثه نوروزی، هَنْرَازوآرازیه، فائده نوروزی، شاهسواری الناز قاسمی و آرزو محمدی 19 بازیکن تیم موفق آهن و فولاد ایران در این مسابقات بودند.

خدیجه قانع و مریم فخری به عنوان مربی، غلامعلی اکبرآبادی به عنوان مدیر فنی، محبوبه دهقان به عنوان سرپرست و اکرم حبیب لو به عنوان فیزیوتراپ آنها را در مسابقات قهرمانی آسیا همراهی کردند. تیم هندبال باشگاه فرهنگی ورزشی سنگ آهن بافق یزد نماینده تیم ملی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا بود.

بانوان هندبالیست ایران در این دور از رقابت ها موفق شدند در مرحله گروهی هند با نتیجه 43 بر 35، ازبکستان را با نتیجه 35 بر 32 و استرالیا را با نتیجه 43 بر 15 شکست دهند و سهمیه جام جهانی را کسب کنند. هندبالیست های ایران برای دومین بار با حضور در جمع چهار تیم برتر، در دیدار پایانی مرحله گروهی با نتیجه 41 بر 11 مقابل کره جنوبی شکست خوردند. بانوان هندبالیست ایران در مرحله نیمه نهایی مقابل تیم قدرتمند ژاپن قرار گرفتند که با نتیجه 43 بر 19 شکست خوردند و از راهیابی به فینال بازماندند.

دیدگاهتان را بنویسید