قهرمانی هندبال نوجوانان آسیا؛ درخشش شیرهای ایران با شکست میزبان و کسب سهمیه جهانی


ساعت: 23:58
تاریخ انتشار: 06/04/1401
کد خبر: 1892799

تیم هندبال نوجوانان ایران به مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی آسیا راه یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون هندبال، تیم ملی هندبال نوجوانان ایران در آخرین دیدار خود در رقابت های آسیایی با نتیجه 29 بر 30 مقابل بحرین میزبان به برتری رسید و علاوه بر کسب سهمیه قهرمانی جهان، به جمع 4 تیم برتر راه یافت. در آسیا.

پسران ایران در این دیدار موفق شدند میزبان بحرین را شکست دهند و نمایشی عالی به نمایش بگذارند.

بحرین در دو دوره اخیر قهرمانی آسیا عنوان قهرمانی را کسب کرده است.

به این ترتیب هندبالیست های نوجوان ایران با سه برد و یک باخت در گروه خود در رده دوم قرار گرفتند و باید برای صعود به فینال مقابل عربستان صعود کنند.

در گروه A مسابقات قهرمانی جوانان آسیا، تیم کره جنوبی با کسب 4 پیروزی به عنوان تیم اول گروه به مرحله نیمه نهایی و ایران با یک شکست از 4 بازی به عنوان تیم دوم گروه به مرحله نیمه نهایی صعود کردند. .

همچنین تیم های بحرین، ازبکستان و هند به ترتیب در رده های سوم تا پنجم گروه A قرار گرفتند.

در گروه B، عربستان سعودی پس از 5 بازی خود عنوان نخست گروه را به دست آورد و ژاپن در رده دوم گروه قرار گرفت تا این دو تیم راهی نیمه نهایی شوند.

همچنین تیم های کویت، قطر، عراق و امارات به ترتیب در رده های سوم تا ششم گروه B قرار گرفتند.

امیرحسین مسعودنیا، مهدی درینی، صابر حیدری، مهدی مرادی، هادی حاجسلیمی، ایلیا گلی، ابوالفضل رهشناس، احمد آرام، علی حیدریان، امیرحسین کرمی، شایان فرستنژاد، حسین حیدریان، امیرمحمد پورکاسمی، ابیرا امیری، امیرمحمد پورکاسمی، علی امیری. ماهان دولت، مهرشاد دانشی و امیرعباس زارعی تیم ملی ایران در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا را تشکیل می دهند.

همچنین مهدی آهوان (مدیر فنی)، مجید پارسایی (سرپرست)، مجید رحیمی زاده (سرمربی)، حمید ربانی نیا (مربی)، رضا سرسنقی (ماسور) و محمد سیاوشی (مربی دروزهبان) به عنوان کادر فنی تیم جوانان ایران در هندبال حضور داشتند. در مسابقات قهرمانی آسیا

فرشته نژاد بهترین بازیکن زمین شد

در پایان دیدار تیم های هندبال نوجوانان ایران و بحرین، شایان فرستنژاد به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.

تیم هندبال جوانان ایران در آخرین دیدار خود در مسابقات قهرمانی آسیا مقابل بحرین با نتیجه 30 بر 29 به برتری رسید و علاوه بر راهیابی به مرحله نیمه نهایی، سهمیه مسابقات جهانی را نیز به دست آورد.

علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال ایران و عضو هیئت رئیسه فدراسیون هندبال آسیا که در محل برگزاری این مسابقات حضور داشت، جایزه بهترین بازیکن زمین را به فرش نژاد اهدا کرد.

دیدگاهتان را بنویسید