کسب 9 مدال رنگارنگ مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان آسیا توسط تکواندوکاران ایران در روز اول


ساعت: 19:04
تاریخ انتشار: 06/04/1401
کد خبر: 1892775

نخستین روز مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان آسیا به میزبانی ویتنام با کسب 9 مدال رنگارنگ نمایندگان ایران به پایان رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، این دور از مسابقات از امروز چهارم شهریور ماه با حضور 285 تکواندوکار از 28 کشور در تالار ارتش شهر هوشی مین و با مبارزه با اوزان برگزار می شود. – 45، – 51، 59-، 68- و 78- کیلوگرم پسران، 42-، 46-، 52-، 59- و 68- کیلوگرم دختران و تیم ملی کشورمان 5 طلا، 2 نقره و 2 مدال برنز.

امیرز قربانی در وزن 51- کیلوگرم در مبارزه فینال به «کیم مین جون» از کره جنوبی امتیاز را واگذار کرد و نقره گرفت. او پیش از مبارزه نهایی «رنزو گالینز» از فیلیپین، «کریم مصطفی» از عراق و «نالیپارا» از هند را شکست داد.

در وزن منهای 59 کیلوگرم امیرحسین ملکی در دیدار فینال مقابل یوچن از چین تایپه به برتری رسید و مدال طلا را از آن خود کرد. وی با پیروزی مقابل “بهان دری” از نپال، “سوروکا” از ژاپن و “کوما” از هند به دیدار نهایی راه یافت.

آرش وزیری دوست در وزن منهای 68 کیلوگرم که با پیروزی مقابل «رنزو بالیدو» از فیلیپین، «عبدالرسول» از ازبکستان و «باتریخان» از قزاقستان به دیدار نهایی راه یافت، در دیدار پایانی مقابل «چونگ» از قزاقستان شکست خورد. کره جنوبی به مدال نقره بسنده کرد.

در وزن منهای 78 کیلوگرم محمدامین کارساز پس از پیروزی مقابل «یو فان» از چین و راهیابی به نیمه نهایی، در این مرحله مقابل «پارک» از کره جنوبی نتیجه را واگذار کرد و به مدال برنز بسنده کرد.

در وزن منهای 42 کیلوگرم دختران، سوگد شیری با شکست «چانگ» از کره جنوبی توانست دومین مدال طلای خود را پس از مسابقات جهانی این بار از بازی های آسیایی کسب کند. او گلشن اسماعیل اف از ازبکستان و خاکاد از هند را شکست داد و به فینال رسید.

مبینا نعمت زاده در سومین فینال متوالی دومین طلای خود را کسب کرد. او که یک نقره مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا و یک طلای قهرمانی نوجوانان جهان را در کارنامه دارد، این بار در فینال مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا در وزن 52 کیلوگرم، «ژانگ» از چین را شکست داد و به مدال طلا دست یافت. وی پیش از رسیدن به فینال مقابل «جیسون چول» از کره جنوبی، «نوزی کازانبک» از قزاقستان و «توین» از ویتنام به برتری دست یافت.

پونه جعفرصالحی وزن 59- کیلوگرم که پس از یک دور استراحت و پیروزی مقابل «زینو شن» از چین و «اندوری» از مغولستان به فینال راه یافت، در دیداری نه چندان سخت، «پارک» از کره جنوبی را شکست داد. این دیدار با نتیجه 2 بر صفر به پیروزی رسید و مدال طلا را از آن خود کرد.

در وزن منهای 68 کیلوگرم، الهام حقیگی با غلبه بر «جین» از چین و «مینگ سئو» از کره جنوبی به مدال طلا رسید و به فینال راه یافت.

در پایان روز نخست این مسابقات امیرحسین ملکی، سوگند شیری، مبینا نعمت زاده، پون جعفر صالحی و الهام حقیقی با 5 مدال طلا، امیررضا قربانی و آرش وزیری دوست دو مدال نقره، یاسین ولی زاده و محمدامین کرساجم به مقام قهرمانی رسیدند. دو مدال برنز برای تیم ایران کسب کرده است.

در روز دوم برنامه 8 نماینده ایران مشخص شد

صبح امروز 13 شهریور یازدهمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان با حضور 285 تکواندوکار از 28 کشور به میزبانی ویتنام در تالار ارتش شهر هوشی مین آغاز شد.

فردا شنبه 5 شهریورماه در دومین و آخرین روز این مسابقات تکواندوکاران 48-، 55-، 63-، 73- و 78+ در گروه پسران، 44-، 49-، 55-، 63- و 68+ کیلوگرم در گروه دختران که نمایندگان تیم ملی کشورمان در طبقه هشتم به مصاف رقبای خود می روند.

در وزن 48 کیلوگرم پسران 13 تکواندوکار حضور دارند که ابوالفضل زندی در دور نخست به مصاف «یانگ ژون» از چین تایپه می رود و در صورت پیروزی با «اوکازاکی» از ژاپن مبارزه می کند. یکی از تکواندوکاران اندونزی، فیلیپین و ازبکستان در مرحله نیمه نهایی به مصاف زندی می رود.

در وزن 55 کیلوگرم 15 تکواندوکار ثبت نام کرده اند و امیرمحمد کریمی در دور اول به مصاف “لی سی ین” از چین تایپه می رود و سپس برنده برای صعود به مرحله نیمه نهایی – نهایی به مصاف کره جنوبی و امارات می رود. . در صدر جدول اندونزی، هند و ازبکستان قرار دارند.

متین رضایی در وزن منهای 63 کیلوگرم در دور نخست به مصاف پارک هیونگ از کره جنوبی می رود و در صورت پیروزی به مصاف برنده نبرد تایلند و عمان می رود. 16 تکواندوکار در این وزن وزنه زدند. رضایی در صورت کسب 2 برد متوالی برای صعود به فینال با یکی از تکواندوکاران اندونزی، هند یا هنگ کنگ روبرو می شود.

در وزن ۷۳- کیلوگرم رضا کلخور پس از یک دور استراحت به مصاف برنده نبرد ویتنام و تایلند می رود. در این وزن 12 تکواندوکار حضور دارند و کلهر برای صعود به فینال با یکی از تکواندوکاران عراق، ژاپن یا کره جنوبی مبارزه می کند.

در وزن 78+ کیلوگرم که 10 تکواندوکار حضور دارند، ابوالفضل عباسی در دور نخست به مصاف «لی یان یانگ» از چین می رود و سپس به مصاف «جابیرخان گایبولیف» از ازبکستان می رود. یکی از تکواندوکاران مغولستان یا کره جنوبی حریف عباسی در نبرد نهایی خواهد بود.

در بین دختران نیز 12 تکواندوکار در وزن منهای 49 کیلوگرم ثبت نام کرده اند که صبا بیکی در اولین مبارزه به مصاف “آردینی” از اندونزی می رود و سپس با “تای نگوین” از ویتنام به مصاف “شی هاپ چانگ” می رود.

در وزن منهای 55 کیلوگرم 11 تکواندوکار حضور دارند که فرشته فتحی در مرحله یک چهارم نهایی با «کارنیانکو» از تایلند مبارزه می کند و در صورت پیروزی به مرحله نیمه نهایی ادامه می دهد تا به مصاف نهایی با یکی از تکواندوکاران برسد. چین، اندونزی یا ویتنام

در وزن منهای 63 کیلوگرم ساغر مرادی پس از یک دور استراحت در مرحله نیمه نهایی به مصاف برنده جدال قزاقستان و چین تایپه می رود. در این وزن 7 تکواندوکار حضور دارند.

تا پایان روز نخست این مسابقات امیرحسین ملکی، سوگند شیری، مبینا نعمت زاده، پون جعفرصالحی و الهام حقیقی با 5 مدال طلا، امیررضا قربانی و آرش وزیری دوست با 2 مدال نقره، یاسین ولی زاده و محمدامین کارساز 2 مدال طلا را کسب کردند. مدال برنز تیم ایران به دست آورد.

سرپرست تیم جوانان در گروه پسران وحید عبداللهی است. ابراهیم افتخاری و یوسفعلی حاجی پور دستیاران او هستند. برای بانوان سرمربی راضیه آقاجانپور و دستیاران آتنا دلیر و فاطمه نعمتی هستند. غلامحسن ذوالقدری سرپرست و جعفر رنجبرپور سرپرست تیم هستند.



دیدگاهتان را بنویسید