مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان آسیا؛ آینده سازان تکواندو ایران بر سکوی قهرمانی/ شکار 15 مدال رنگارنگ در ویتنام


ساعت: 20:12
تاریخ انتشار: 06/05/1401
کد خبر: 1893082

تیم تکواندو نوجوانان کشورمان عنوان قهرمانی تکواندو قهرمانی نوجوانان آسیا را در 2 گروه دختر و پسر به دست آورد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، یازدهمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان آسیا که از روز جمعه 13 شهریورماه با حضور 285 تکواندوکار از 28 کشور آغاز شده است، عصر امروز شنبه 14 شهریورماه به میزبانی ویتنام در شهر هوشی مین برگزار می شود. تیم کشورمان با قهرمانی در رده سنی نوجوانان و دختران به کار خود پایان داد.

هنرمندان شایسته آینده کشورمان با کسب 11 مدال طلا، 2 مدال نقره و 2 مدال برنز دست یافتند.

تیم ملی ایران با 18 تکواندوکار شامل ابوالفضل زندی، متین رضایی، رضا کلهر، ابوالفضل عباسی، امیرحسین ملکی، سوگند شیری، مبینا نعمت زاده، پون جعفر صالحی، فرشته فتحی، ساغر مرادی و الهام حقیقی در این مسابقات شرکت کرد. برای تیم ایران مدال طلا، امیررضا قربانی و آرش وزیری دوست ۲ مدال نقره، یاسین ولی زاده و محمدامین کارساز ۲ مدال برنز برای تیم ایران کسب کردند.

در گروه پسران ایران با کسب 5 مدال طلا، 2 نقره و 2 برنز بالاتر از کره جنوبی و چین در صدر آسیا قرار گرفت. در گروه دختران بانوان ایران با 6 مدال طلا قهرمان می شوند. تیم های چین و کره جنوبی دوم و سوم شدند.

همچنین طبق اعلام مسئولان مسابقات، راضیه آقاجانپور سرمربی گروه دختران و وحید عبداللهی سرمربی گروه پسران عنوان بهترین مربی تیم نوجوانان را از آن خود کردند.

امیرحسین ملکی، نماینده ایران که در این رشته به مدال ارزشمند طلا دست یافت نیز به عنوان فنی ترین رقیب انتخاب شد.

جایزه بهترین مسابقه در 2 گروه دختر و پسر به «تن سباستین» از مالزی و «شهاد محمد سعد» از عراق رسید. لازم به ذکر است محمدرضا یاری سرمربی تیم ملی عراق به همراه تیم ملی این کشور در ویتنام حضور دارد.

سرپرست تیم جوانان در گروه پسران وحید عبداللهی است. ابراهیم افتخاری و یوسفعلی حاجی پور دستیاران او هستند. برای بانوان سرمربی راضیه آقاجانپور و دستیاران آتنا دلیر و فاطمه نعمتی هستند. غلامحسن ذوالقدری سرپرست و جعفر رنجبرپور سرپرست تیم هستند.

نتایج روز آخر نمایندگان ایران

امروز شنبه ۱۴ شهریورماه در دومین و آخرین روز این رقابت ها تکواندوکاران ۴۸-، ۵۵-، ۶۳-، ۷۳- و ۷۸+ در گروه پسران، ۴۴-، ۴۹-، ۵۵-، ۶۳- و در گروه 68+ کیلوگرم دختران مدال طلا را ابوالفضل زندی، متین رضایی، رضا کلهر، ابوالفضل عباسی و امیرحسین ملکی در پسران و فرشته فتحی، ساغر مرادی در دختران به گردن آویختند.

در وزن منهای 48 کیلوگرم مردان، ابوالفضل زندی در دور نخست به مصاف «یانگ شیونگ» از چین تایپه رفت و 2 بر صفر پیروز شد و در مبارزه بعدی مقابل «اوکازاکی» از ژاپن با نتیجه 2 بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. فینال . وی در این مرحله در 2 راند “منصوروف” از ازبکستان پیروز شد و در رده خود به فینال راه یافت. وی در دیدار پایانی در 2 راند متوالی با امتیازهای 12 بر 2 و 12 بر 1 “کیم” از کره جنوبی را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

63- کیلوگرم متین رضایی در دور اول پارک هیئون از کره جنوبی را با برتری 14 بر 2 شکست داد و به نیمه نهایی صعود کرد. رضایی در این مرحله با نتیجه 14 بر 3 و 10 بر 3 مقابل “تانگ” از هنگ کنگ به برتری رسید و راهی دیدار فینال شد و در مسابقه مدال طلا نیز در 2 راند “نظروف” از ازبکستان را شکست داد و پس از نقره بزرگسالان. در آسیا و طلای نوجوانان جهان تا طلای دیگری به کارنامه درخشان خود در سال 1401 اضافه کند.

رضا کلهر در وزن 73 کیلوگرم پس از استراحت در مصاف با «نارکوم» ویتنام با نتایج 15 بر 2 و 14 بر یک به پیروزی رسید و راهی نیمه نهایی شد. کلر در این مرحله در 2 راند متوالی “کوان” از کره جنوبی را شکست داد و در نبرد پایانی در 2 راند متوالی مقابل “جون فنگ” از چین به مدال طلا دست یافت.

ابوالفضل عباسی در دیدار پایانی در 2 راند بنکوف از ازبکستان را شکست داد و به مدال طلا دست یافت. وی در دور اول “لی یانگ یانگ” از چین را با نتیجه 2 بر صفر شکست داد. وی سپس با امتیازهای 15 بر 1 و 12 بر 11 جابیرخان گایبولیف از ازبکستان را شکست داد و سپس با پیروزی 12 بر صفر و 6 بر صفر مقابل آلتانگرل از مغولستان مبارزه را به پایان برد.

در گروه دختران و در وزن منهای 55 کیلوگرم فرشته فتحی در مرحله یک چهارم نهایی “کارنیانکو” از تایلند را با نتایج 10 بر 5 و 13 بر 1 شکست داد و سپس در فینال “ین نگوین” از ویتنام را 2 شکست داد. فتحی در این دیدار مقابل “ماریا” از قزاقستان به مدال طلا دست یافت.

در وزن منهای 63 کیلوگرم ساغر مرادی پس از استراحت در مرحله نیمه نهایی به مصاف «ناظم» نماینده قزاقستان رفت و با برتری 2 بر صفر راهی فینال شد. وی در این مرحله مقابل «کیم یونگ» از کره جنوبی به مدال طلا دست یافت.

در وزن 49- کیلوگرم صبا بیکی در اولین مبارزه به مصاف «آردینی» از اندونزی رفت و در 2 راند 12 بر صفر پیروز شد اما در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 2 بر یک مغلوب «تای نگوین» از ویتنام شد و از دور رقابت ها کنار رفت. رقابت.

در وزن 55 کیلوگرم امیرمحمد کریمی در دور اول مقابل لی شی ین از چین تایپه قرار گرفت و در این مسابقه شکست خورد و حذف شد.

دیدگاهتان را بنویسید