کوراش قهرمانی جوانان آسیا ایران با 2 طلا، 4 نقره و 4 برنز نایب قهرمان شد.


ساعت: 17:23
تاریخ انتشار: 1401/06/16
کد خبر: 1895913

تیم جوانان کوراش ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند به مقام نایب قهرمانی دست یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون ووشو، مسابقات کوراش قهرمانی جوانان آسیا که از صبح (سه شنبه) به طور رسمی از صبح 24 شهریورماه آغاز شده بود، عصر امروز (چهارشنبه) به پایان رسید.

در پایان این مسابقات تیم نوجوانان کوراش کشورمان با کسب 2 مدال طلا، 4 نقره و 4 برنز تیمی (مجموع دو مدال نونهالان و دختران) بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد. علاوه بر این، ازبکستان قهرمان شد و ویتنام مقام سوم را کسب کرد.

نتایج کامل رقبای کشورمان در دو رده بانوان و آقایان به تفکیک هر وزن به شرح زیر است:


بخش بانوان:


* وزن 57- کیلوگرم بانوان/ «عیدی وندی» در کوراش بانوان به مدال نقره دست یافت.

در وزن 57 کیلوگرم بانوان «پردیس عیدی وندی» پس از شکست رقیب خود از ویتنام به مصاف حریفی از قرقیزستان رفت. وی در دیداری نزدیک به حریف قدرتمند خود پیروز شد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. نماینده کشورمان در نیمه نهایی به مصاف حریفی از هند رفت و در این مرحله به موفقیت دست یافت و با پیروزی مقابل حریف هندی راهی دیدار فینال شد. بازی را پیش برد و مدال نقره گرفت. در این وزن ورزشکاران تایپه و هند سوم شدند.


* زنان – 63 کیلوگرم / “هدیه سواری” حذف شد

هادیا یزدانی در وزن 63 کیلوگرم بانوان پس از غلبه بر حریف خود از قرقیزستان در مرحله بعد به مصاف حریفی از هند رفت. وی در بازی مقابل این ورزشکار شکست خورد و از دور مسابقات حذف شد.


* وزن 78- کیلوگرم بانوان/مدال برنز وزن منهای 78 کیلوگرم به «آتوسا نمامی» رسید.

در وزن ۷۸- کیلوگرم، «آتوسا نمامی» پس از استراحت در دور نخست، نماینده هند را در دور دوم شکست داد. وی در مرحله بعد مقابل حریفی از چین تایپه شکست خورد و به مدال برنز مسابقات دست یافت.


* وزن 87+ کیلوگرم بانوان/ «کیمیا آزموده» برنز گرفت

در وزن 87+ کیلوگرم «کیمیا امزوده» پس از پیروزی با تیراندازی فنی مقابل نمایندگان ویتنام و چین تایپه راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله به مصاف حریفی از ازبکستان رفت و بازی را باخت و به مدال برنز بسنده کرد.


بخش مردانه:


* 55 کیلوگرم مردان/ «حبیب مهنانی» به مدال برنز دست یافت

در وزن منهای 55 کیلوگرم مردان «سید حبیب مهنانی» در دور نخست حریفی از مالزی را با ناک اوت فنی شکست داد. نماینده کشورمان در دور دوم نیز مقابل حریف تاجیکستانی ضربه فنی کرد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. «ماهانانی» در این مرحله با تیراندازی فنی حریف تایلندی خود را شکست داد و راهی رقابت های نیمه نهایی شد.

نماینده کشورمان در مرحله نیمه نهایی مقابل حریفی از ازبکستان و در رقابتی رقابتی به همراه کوراش شکست خورد.کاری از تایلند در مجموع به مدال برنز این مسابقات دست یافت و نمایندگان ازبکستان و ویتنام به ترتیب اول و دوم شدند.


* رده مردان – 60 کیلوگرم / «مهدی کاراگش» به مدال طلا دست یافت.

در وزن 60 کیلوگرم مهدی قره‌قاش پس از توقف در دور نخست حریف خود از چین تایپه را با ضربات TKO شکست داد. نماینده کشورمان در دور دوم حریف تاجیکستانی خود را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد و در این مرحله مهدی قرقاش به مصاف دیگر نماینده چین تایپه رفت و با غلبه بر حریف خود راهی فینال شد.

«مهدی گراگش» در دیدار پایانی با شکست حریف هندی، مقتدرانه مدال طلای این دوره از مسابقات قهرمانی جوانان آسیا را از آن خود کرد.


* مردان – 66 کیلوگرم / مدال نقره بر گردن “امیرحسین حبیب پور”

در وزن منهای 66 کیلوگرم «امیرحسین حبیب پور» پس از شکست حریف هندی با TKO به مصاف حریفی از قرقیزستان رفت و با برتری مقابل این حریف راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در نیمه نهایی مقابل حریفی از هند پیروز شد و به فینال مسابقات راه یافت. اما در مسابقه فینال نبرد را به حریفی از ازبکستان واگذار کرد و به مدال نقره دست یافت.


* رده مردان – 73 کیلوگرم/نقره «احمدزاده».

در وزن منهای 73 کیلوگرم «رامین احمدزاده» با غلبه بر حریفانی از هند، ویتنام و قزاقستان با ضربه فنی راهی فینال این رقابت ها شد. او در فینال مسابقات در حالی که تا ثانیه های آخر پیش بود با تکنیک ساختگی حریف روبرو شد و مسابقه خود را با شکست به پایان رساند و صاحب گردنبند نقره شد.


* مردان – 81 کیلوگرم/ «ابوالفضل عفتی ارکان» به مدال برنز دست یافت.

در وزن 81- کیلوگرم «مرصاد احمدزاده» پس از شکست دادن حریف ترکمنستانی با ضربه فنی، در مرحله بعد و در رقابتی نزدیک و تنها اخطار در ثانیه های پایانی، مغلوب حریف هندی شد و از مصاف ابوالفضل کنار رفت. عفتی ارکان دیگر نماینده کشورمان در دسته 81 کیلوگرم با برتری مقابل حریفی از چین تایپه به مرحله بعدی این رقابت ها راه یافت. وی در این مرحله ورزشکار قزاقستانی را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

نماینده کشورمان در این مرحله به مصاف رقیبی از هند رفت که مقابل «مرصاد احمدزاده» پیروز شد. در این دیدار “عفتی ارکان” با یک بر صفر مغلوب حریف خود شد و به مدال برنز بسنده کرد و در این رده اول مسابقه ای از ازبکستان بود و نماینده هند دوم شد و رقیب دیگری از ازبکستان. همراه با نماینده ایران


* مردان – 90 کیلوگرم / «بریمانلو» حذف شد

«امیر محمدی بریمانلو» در وزن 90 کیلوگرم در دور نخست حریفی از هندوستان را شکست داد و راهی مرحله بعدی این رقابت ها شد و در دور دوم نیز با حریفی از تاجیکستان روبرو شد و در حالی که از حریف خود پیش بود تا لحظات آخر بلافاصله بازی را واگذار کرد و حذف شد.


* وزن – 100 کیلوگرم مردان/ «مخنانی» صاحب یک گردنبند نقره به وزن 100 کیلوگرم شد.

در دسته تا 100 کیلوگرم «پوریا مهنانی» نماینده کشورمان پس از ضربه فنی رقیبی از ویتنام مقابل حریفی از ترکمنستان قرار گرفت که او نیز مانند حریف قبلی خود ضربه فنی به او وارد کرد. وی با حریفی از هند روبرو شد و با پیروزی مقابل این حریف راهی دیدار فینال مسابقات وزن 100 کیلوگرم کوراش قهرمانی جوانان آسیا شد که نماینده کشورمان در دیدار فینال مقابل حریف ازبکستانی شکست خورد و گردنبند نقره را از آن خود کرد. در این وزن رقبای هند و قرقیزستان مشترکاً به مقام سوم دست یافتند.


* وزن 100+ کیلوگرم مردان / «محمدرضا وحدانی» اولین طلایی کاروان ایران

در دسته بالای 100 کیلوگرم «محمدرضا وحدانی» ابتدا کوراشکاری از ترکمنستان را شکست داد و راهی مرحله بعد شد. نماینده کشورمان در دور دوم حریف ازبکستانی خود را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد.نماینده سنگین وزن کشورمان در مبارزه نیمه نهایی ویتنامی را شکست داد و فینالیست شد. “وحدانی” در دیدار پایانی به مصاف حریفی از هند رفت و با ضربه فنی مقتدرانه مدال طلای این رشته را از آن خود کرد و در این رده رقبای هند و ویتنام در مجموع به مقام سوم دست یافتند.

ترکیب تیم های اعزامی کوراش در کشورمان به شرح زیر است:

پردیس عیدی وندی در وزن منهای 57 کیلوگرم، هادیه یزدانی در وزن منهای 63 کیلوگرم، آتوسا نمامی در وزن منهای 78 کیلوگرم، کیمیا آزموده در وزن 87+ کیلوگرم اعضای تیم دختر ایران هستند که با سرمربیگری بتول پاکرخ در این رقابت ها حضور خواهند داشت.

همچنین سید حبیب مهنانی 55- کیلوگرم، مهدی کاراگش 60- کیلوگرم، امیرحسین حبیب زیارت 66- کیلوگرم، رامین احمدزاده -73 کیلوگرم، ابوالفضل عفتی ارکان -81 کیلوگرم، مرصاد احمدزاده -81 کیلوگرم، امیرمحمدی بریمانلو در 90- کیلوگرم، پوریا. مهنانی در 100- کیلوگرم، محمدرضا وحدانی در وزن 100+ کیلوگرم تیم نوجوانان پسران کوراش را تشکیل می دهند. در این تیم علی مهنان به عنوان سرمربی، محمدعلی ترک الاصل به عنوان مربی و احمد خسرویار به عنوان سرپرست این تیم را همراهی می کنند.



دیدگاهتان را بنویسید