حجاب امنیت و مصونیت زن را تضمین می کند


ساعت: 10:47
تاریخ انتشار: 1301/04/28
کد خبر: 1884131

فلسفه وجودی حجاب در جامعه ضامن امنیت و آرامش روحی و روانی جامعه و عاملی برای حفظ جایگاه زن است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس؛ خداوند در آیه 59 سوره احزاب خطاب به پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) می فرماید: «ای پیامبران، زنان مجرد و زنان مؤمن، بر آنان خواهید دید، من بنده آنها هستم و آنها نمی بینند. بدان که نماز نمی خوانند و خداوند آمرزنده و مهربان است.» به همسران و دخترانت و زنان مؤمن بگو که روسری های بلند بپوشند که این کار شایسته تر است تا یکدیگر را بشناسند. ) و مورد سوء استفاده قرار نگیرد، ولی خداوند آمرزنده و مهربان است».

پوشش در جامعه برای زنان مانعی است برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی که دین مبین اسلام نیز به رعایت پوشش مناسب برای زنان دستور داده است. حجاب از انحرافات اخلاقی می کاهد و به زنان امنیت و آرامش و مصونیت می بخشد.

آنچه امروز در جامعه شاهد آن هستیم نفوذ بیش از حد فرهنگ غرب در عرصه مد و لباس است که متأسفانه در چند سال گذشته بر جوانان این کره خاکی سیطره یافته و سبک زندگی آنان را تحت الشعاع قرار داده است.

فروش انواع مدل لباس با روکش های غیر سنتی و به اصطلاح زشت در فروش و عرضه مانتوهای باز و مد روز در بازار و اجبار خریدار به خرید اینگونه مدل ها به دلیل نداشتن لباس مناسب باعث شد تا این اقدام دستمایه شود. برای ترویج فرهنگ غرب

اگرچه مقام معظم رهبری در دو دهه گذشته ناهماهنگی فرهنگی را اطلاع رسانی کرده و به مسئولان و متولیان امر تذکر داده اند، اما این موضوع مورد بی توجهی مسئولان قرار گرفته تا جایی که امروز شاهد موج برهنگی عمومی هستیم.

رواج فرهنگ غرب با لباس های نامتعارف و زشت در کوچه ها و خیابان ها به گونه ای است که عملاً برای خانواده های خداپرست کمی سخت شده است زیرا این لباس های نامتعارف مسیر پیشرفت جامعه را تغییر داده است.

پوشش بیانی از شخصیت و پاکدامنی زن مؤمن است و باعث می‌شود افراد بی‌وجدان جرأت نکنند به او نزدیک شوند و او را شهوتران بدانند. در این آیه آمده است: زنان مؤمن برای اینکه مورد آزار مردان شهوتران قرار نگیرند باید طوری خود را بپوشانند که دلیل بر بی احترامی نباشد.

خیاطان در دوخت انواع البسه بر اساس الگوهای ایرانی و اسلامی مهمترین نقش را در ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی ایفا می کنند و امیدواریم متولیان امر فرهنگ به ویژه در رده های مختلف بازار پاسخگو باشند. عفاف و حجاب جامعه و اهتمام به حفظ فرهنگ اصیل ایرانی عفاف و حجاب در جامعه.

زینب جعفری; فعال رسانه ای

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید