زمانی که تبلیغات رسانه ای آمریکا نتوانست قدرت جنگی ایران/حنا و تحریم آزار غرب توسط مواضع جمهوری اسلامی در وین را بپوشاند، رنگ باختند.

ساعت: 12:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۲
کد خبر: 1794362

به گفته بسیاری از شبکه های خبری و تحلیلگران درباره ایران در غرب، گزینه نظامی و تحریم ها علیه ایران عملا کارایی خود را از دست داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تیتریکاین روزها هفتمین دور مذاکرات رفع تحریم ها پس از پنج ماه وقفه به دلیل خروج آمریکا از برجام و دوری از ترویکای اروپایی، از سر گرفته شده است، توپ در سمت غرب در زمین است. به جای متن

با وجود حضور هوشمندانه تیم مذاکره کننده ایرانی، خبرگزاری های غربی و آمریکایی در دستور کار قرار گرفتند و مرکز اطلاع رسانی کاخ سفید و وزارت امور خارجه به خبرگزاری ها توصیه کردند که اخبار هدفمند را منتشر کنند.

شبکه های فارسی زبان و خبرگزاری های آمریکایی وانمود می کنند که ایران در مذاکرات سرسخت است و این مقاومت می تواند به بن بست مذاکرات منجر شود. آنها افزایش قیمت دلار و سایر مشکلاتی که اقتصاد ایران را تحت تاثیر قرار می دهد را ناشی از همین موضوع می دانند. انجام دادن.

یکی از موضوعاتی که روی آن مانور داده شد، هیئت 40 نفره جمهوری اسلامی بود که متأسفانه رسانه های داخلی همسو با خارجی ها به آن پرداختند و این موضوع بخشی از عملیات روانی رسانه های غربی برای افزایش هزینه های هیئت و آن بود. زمینه های.

بر خلاف ادعای تبلیغات رسانه ای آمریکا، هیئت ایرانی با مهارت و کارشناسانه ابعاد مختلف را بررسی کرده و به اهداف تعیین شده دست یافتند و نظر منسجم بود.

یک کارشناس مسائل خاورمیانه بازگشت ایران به میز مذاکره را مهم ترین موضوع روز جهانی می داند و در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: این اقدام برای سایر کشورها حائز اهمیت است و نشان دهنده اراده قوی ایران برای مذاکرات سازنده است. سفارش.

عسگر زارعی با اشاره به اینکه دیپلماسی ایرانی نتایج مثبتی را به دنبال خواهد داشت، افزود: آنچه جمهوری اسلامی دنبال می کند و در سیاست رئیس جمهور ایران دیده می شود، لغو همه تحریم های سرکوبگرانه علیه ما، بازگشت آمریکا به تعهداتش است. و اجرای تعهدات بر عهده کشورهای اروپایی خواهد بود.

گزینه نظامی و تحریم ها کارایی خود را علیه ایران از دست داده است

وی گفت: ایران همیشه قبل از خروج آمریکا از برجام برای اثبات صداقت خود در دیپلماسی پایبندی و بازگشت به آن را نشان داده و آن را شرط موفقیت در مذاکرات اعلام کرده است. حضور تیم توانمند و متخصص جمهوری اسلامی در مذاکرات وین نشان دهنده جدیت و اراده ایران است.

زارای افزود: ایران می‌خواهد مذاکرات چیزی بیش از یک نمایش و نتایج ملموس برای هر دو طرف باشد. به گفته روسیه، چین و افرادی مانند انریکه مورا و گروسی، ایران به تعهدات خود عمل کرده است و باید تحریم شود.

زارای هدف طرف های اروپایی از برجام پس از آمریکایی ها را دستیابی به توافق در مذاکرات دانست و افزود: به گفته بسیاری از شبکه های خبری و تحلیلگران درباره ایران در غرب، گزینه نظامی و تحریم ایران عملا موثر است. “

وی گفت: آمریکایی ها به خوبی می دانند که برای تفاهم و بازگشت به شرایط قبل از خروج آمریکا از برجام، باید تحریم های ظالمانه برداشته شود و تحریم هایی که باید در چارچوب ها لغو شود. شورای امنیت سازمان ملل باید اجرا شود. امر مهم مستلزم تایید جمهوری اسلامی است.

زارای در پایان گفت: ایران گفته است در صورت عملیاتی شدن راستی آزمایی سایر کشورها به تعهدات خود عمل خواهد کرد و آماده است در برخی اقدامات انجام شده پس از خروج آمریکا از برجام برای افزایش غنی سازی 60 درصد، 20 درصد و ارتقای اورانیوم مشارکت کند. “انجام شد، بررسی.

یک کارشناس سیاسی نیز در گفت و گو با خبرنگار تیتریک به مذاکرات وین اشاره کرد. بدون شک در مذاکرات اسیر بازی و سناریوهای تکراری آمریکا و اروپا نخواهیم شد، زیرا آمریکا نشان داده است که هرگز نمی توان به اعمال تحریم های جدید اعتماد کرد.

پافشاری ایران در مواضع اقتدارگرایانه آمریکا را به وحشت انداخته است

محمد پیروانی با اشاره به اینکه ایران قطعاً به دلیل هژمونی آمریکا از مواضع مستحکم خود دست نخواهد کشید، افزود: هوشیاری مذاکره کنندگان ایرانی خشم آمریکا را برانگیخته است اما کشور ما هرگز از موضع خود دست نخواهد کشید و آن تداوم و مقاومت است. “غرب را بترسان.

وی با تاکید بر اینکه ایران از مذاکراتی که منافع مردم را تامین می کند استقبال می کند، گفت: دولت سیزدهم بر توان داخلی ایران تکیه دارد و بر اساس حفظ اقتدار ایران با دنیا تعامل می کند. در واقع آیت الله رئیسی نشان با وجود تحریم ها می توان توسعه را تضمین کرد.

محمدصادق مرتضایی، کارشناس مسائل سیاسی نیز از تلاش آمریکا و اروپا برای هسته ای شدن مذاکرات قدردانی کرد و به خبرنگار تیتریک گفت: تیم مذاکره کننده ما مخالف عملیات روانی است و معتقد است که مذاکرات برای رفع تحریم ها است نه فقط موضوع هسته ای.

عملیات روانی آمریکا و اروپا راه به جایی نمی برد

وی با اشاره به اینکه دولت جدید ایران با مواضع مشخص و اهداف مشخص در مذاکرات وین شرکت می کند، گفت: آمریکا.

مرتصی گفت: دولت سیزدهم در دور جدید مذاکرات به دنبال دستیابی به نتیجه افزایش توده مردم و پایان دادن به سلطه استکبار بر کشور است و مانند دولت قبل به دنبال مذاکرات فرسایشی و پنهانی نیست. اشتباهات گذشته نباید تکرار شود و غرب باید تاوان زشتی های خود را بپردازد.

در خاتمه باید گفت که ایران با مواضع قدرتمند خود در عرصه دیپلماسی و دیپلماسی توانسته است به ابرقدرت های جهان ثابت کند که از قدرت بالاتری برخوردار است که می تواند با زیر پا گذاشتن معادلات سایر کشورها و جایگزینی مدعیان جهانی، آنها را رتبه بندی کند. نشستن.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید