ای جی: مردم از گرانی و تورم رنج می برند/ تحریم ها و سوء مدیریت عامل اصلی مشکلات کشور است

ای جی: مردم از گرانی و تورم رنج می برند/ تحریم ها و سوء مدیریت عامل اصلی مشکلات کشور است

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای صبح امروز در دیدار با تعدادی از تولیدکنندگان، کارآفرینان و شرکت های دانش بنیان استان قم با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین مسائل کشور بحث تولید است، گفت: و مشکلات این بخش تنها با پشتیبانی تمامی دستگاه های مسئول حل خواهد شد.

وی گفت: دولت، قوه قضائیه و بخش خصوصی باید در زمینه اقدامات مولد با یکدیگر همکاری کنند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه باید در حوزه های عملیاتی اقدام کنیم خاطرنشان کرد: تقویت اراده فردی، مدیریت پرونده، احصای مشکلات گذشته و پیش بینی مشکلات و چالش های فعلی و آینده از جمله ابزارهایی است که ما را به اهداف خود نزدیک می کند.

او گفت: «نقش دولت سیاست‌گذاری است و نقش بخش خصوصی پیشرفت است». متأسفانه برخی فقط شعار بخش خصوصی را سر می دهند اما در عمل چندان به آن توجه نمی کنند.

محسنی اجایی با اشاره به اینکه اجرای صحیح قانون در حمایت از بخش خصوصی از وظایف سازمان بازرسی کشور است، گفت: با جدیت وارد شد.

وی با اشاره به اینکه تحریم ها و ضعف های حاکمیتی از عوامل اصلی مشکلات کنونی کشور است، خاطرنشان کرد: آموزش های ذهنی لازم برای ایجاد تحول در عرصه های مختلف مسئولان ارشد نظام وجود دارد.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه بازدیدهای میدانی استاندار از کوم در واحدهای تولیدی و صنعتی اقدامی شایسته و قابل تقدیر است، گفت: و استانی باشید.

رئیس قوه قضاییه از تعلل برخی مسائل حقوقی انتقاد کرده است

محسنی ایجی صبح امروز در ادامه سفر استانی خود به کوم و دیدار با جمعی از قضات و مسئولان قضایی استان کوم که در سالن مدرسه معصومیه کوم برگزار شد، بر لزوم استفاده از تمامی فرصت های موجود برای خدمت رسانی به مردم اشاره کرد. مردم امروز اگرچه مشکلات و معضلاتی وجود دارد اما به همت همکاران ما در قوه قضائیه امید مردم به این سیستم بیشتر از گذشته است.

وی با بیان اینکه وظیفه الهی و انسانی همه ما تلاش برای پیشرفت کشور، تحقق آرمان های الهی و گره گشایی از مشکلات مردم است، گفت: از بهترین شکل استفاده کنید.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه جایگاهی که امروز در آن قرار داریم نعمت بزرگی از جانب خداوند است، گفت: اگر در انجام وظایف خود کوتاهی کرده ایم باید بدانیم که در ترک منکر و زندگی کوتاهی کرده ایم. ما باید خودمان را مقصر بدانیم

وی با بیان اینکه برای کاهش جرم باید اقدامات پیشگیرانه انجام شود، گفت: یکی از راه های کاهش جرم در جامعه تلاش برای کاهش آسیب های اجتماعی است.

محسنی اجایی با اشاره به اینکه قوانین موجود باید رعایت شود، خاطرنشان کرد: وظیفه ما این است که با خلاقیت مسیر رسیدن به نتیجه را کوتاه کنیم تا بتوانیم خدمات بیشتری به مردم ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه باید با اقدامات ویژه برای جذب و گزینش نیرو موفق باشیم، یادآور شد: 250 دانش آموز مستعد، مستعد و تحصیلکرده در استان های مختلف پیدا شدند که کار گزینش تعداد زیادی از این افراد انجام و دعوت به کار شد. چون بقیه هفته آینده یا هفته قوه قضائیه وارد مرحله آموزشی می شوند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه تورم و تورم فقط در ایران نیست و بسیاری از کشورها درگیر این موضوع هستند، گفت: موضوع تاج در همه کشورها نیز فراگیر بود اما جمهوری اسلامی ثابت کرد که در این زمینه نیز تحت کنترل او . این کشور پیشرو است.

وی با بیان اینکه از آنجایی که اقشار مختلف مردم درگیر گرانی و تورم هستند، گفت: در قوه قضاییه نیز با مشکلات مالی مواجه بوده ایم، اما با وجود همه این مشکلات طی سالیان گذشته هیچ تلاشی برای حل مشکلات معیشتی مردم صورت نگرفته است.

محسنی اجایی با اشاره به حمایت نمایندگان مجلس در حل مشکلات مردم گفت: همچنین تلاش می کنیم با تقویت قوه قضائیه به تقویت دولت و نظام کمک کنیم.

وی با بیان اینکه استان کوم نسبت به گذشته به وضعیت دارویی بهتری دست یافته است، اما تلاش ها و برخوردها باید در این زمینه ادامه داشته باشد، گفت: باید مراقب رفتار، اخلاق و نوع برخورد خود باشیم و به دنبال خیر و صلاح باشیم. نهی از منکر، تلاش می کنیم تا نقاط ضعف مجموعه خود را برطرف کنیم، زیرا برخی به دنبال کشف ضعف قوه قضائیه هستند.

رئیس قوه قضائیه در پایان با اشاره به اینکه برخورد امروز مردم ممکن است ناشی از مشکلات غیرمنتظره و غیرمنتظره باشد، خاطرنشان کرد: یکی از وظایف ما در شرایط فعلی افزایش صبر و شکیبایی در برابر این ناملایمات است.

دیدگاهتان را بنویسید