اگر مسلمانان بخواهند به شخصیتی افتخار کنند، شخصیت حضرت علی (ع) است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام یوسف احمدی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز اظهار داشت: ماه ذی الحجه یکی از پربرکت ترین ماه های خداوند است که در آن سیل درها بسته شد و به پیامبر(ص) دستور داده شد که همه ماه ها را بگشایند. درهای مسجد جز درب خانه علی بن ابیطالب (ع) بسته باشد.

وی افزود: همچنین در ماه ذی الحجه شاهد اعطای لقب امیرالمومنین به حضرت علی (ع) و روز مبخله که به حضرت علی (ع) ختم می شود هستیم.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: در زمان مبخله یک طرف پیامبر(ص)، حضرت علی(ع)، حضرت زهرا(س) و حسنین(س) و در طرف دیگر نجران بودند و مورد توافق قرار گرفت. که به همدیگر فحش می دادند و می دیدند چه کسی پیروز می شود، چنان شد که وقتی نام حضرت علی (ع) و اهل بیتش آمد، همه ترسیدند و رفتند.

خوجت الاسلام احمدی می فرماید: خاتم امیرالمومنین (ع) یعنی . انگشتری که به سائل داد در ماه ذی الحجه اتفاق افتاد و البته آیه قرآن نیز در این باره نازل شد.

وی افزود: اما پربرکت ترین روز ماه ذی الحجه، هجدهم آن ماه و روز عید غدیر است که پیامبر (ص) دست حضرت علی (ع) را برای تکمیل هر دو بالا برد. دین و نعمت خداوند به واسطه جبرئیل به پیامبر اکرم (ص) رحمت فرمود، اگر این کار انجام نشود نه برکات تمام می شود و نه دین کامل می شود و 23 سال زحمات رسالت به هدر می رود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: زمانی که دست حضرت علی (ع) بلند شد، دین خدا کامل شد و خداوند نعمت خود را به بندگانش داد، آنگاه پیامبر (ص) فرمودند هر که علی (ع) را یاری کند کمک کرد. خدایا.و هرکس با حضرت علی (ع) دشمن باشد دشمن خداست.

حجت الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: به نقل از منابع شیعه و سنی، همه صحابه عید غدیر خم را به حضرت علی (ع) تبریک گفتند و هم اکنون نیز شیعه و سنی در این روز جشن بزرگی را برای حضرت علی (ع) برگزار می کنند.

وی گفت: به گفته مفتی اعظم الازهر قبل از مسیحیت و یهودیت نشانه ای به نام امیرالمومنین وجود دارد. حضرت علی (ع) همان است که فرمود تا وقتی مرا از دست ندهی هر سوالی داری از من بپرس و همه جوابها با او بود.

یک کارشناس مسائل دینی گفت: حضرت علی (ع) به تنهایی خیبر را فتح کرد و آن را از بین برد، او فاتح خندق ها و تمام جنگ هایی است که در راه اسلام رخ داده است و تا کنون اگر مسلمانان اعم از شیعه و سنی، آنها شخصیت می خواهند، سربلند باشند، این شخصیت حضرت علی (ع) است، پس هم اهل سنت و هم شیعه این روز را جشن می گیرند.

خوجت الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: امام شافعی در مورد حضرت علی (ع) فرمودند: ما قدردان این مرد شجاع هستیم که سوره هل آتی برای او نازل شده و تا کی علی (ع) را پنهان می کنیم. من تو رافضی هستی و تو مرتد اولا من مرتد نیستم ولی بدون شک بهترین امام را انتخاب میکنم و دوستش دارم. اگر محبت علی (علیه السلام) دلیل بر طرد و بی دینی است، به جهانیان بفهمانید که من امام شافعی هستم، بی دین ترین مردم، پس شاگردان او و اهل مکتب امام شافعی هستند. همه شاگردان حضرت علی (ع) و به برکت این بایرام مبارک همه مسلمانان دست به دست هم داده و جشن می گیرند.


برپایی بزرگترین میز نهار خوری غدیر در استان کرمانشاه

وی افزود: امسال بهترین جشن های عید غدیر در سراسر استان کرمانشاه برگزار شد و بزرگترین سفره غدیر در استان کرمانشاه از خیابان فرهنگیان تا میدان معلم برگزار می شود و 24 هزار نفر بر سر سفره برکت حضرت علی (ع) می نشینند. (ع) در شهرها.» این نیز به این دلیل اتفاق می‌افتد که طبق روایت، اگر در روز غدیر خم یک نفر را اطعام کند، این عمل معادل اطعام یک میلیون پیامبر (ص) و یک میلیون شهید علی (علیه‌السلام) است. ، بیکار نباشیم

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه برگزاری جشن غدیر در شب و روز عید در محلات شهر کرمانشاه در دستور کار قرار دارد، گفت: از هیئت مساجد، تقاص، حسینه ها و شهرداری که افتتاح شدند. راه جشن غدیر بایرام را تزیین کردند که قطعا باعث سعادت حضرت زهرا (س) می شود، قدردان آن هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید