روحانی: شهادت‌ها را تلفنی و مکاتبه‌ای برای رهبری و سایر مسئولان ارسال کردم/دولت جدید اگر بخواهد می‌تواند از اجرای برجام به خوبی بهره‌مند شود/ اگر بخواهند تغییراتی در مسائل اقتصادی ببینند، شرط احیای برجام است.

روحانی: شهادت‌ها را تلفنی و مکاتبه‌ای برای رهبری و سایر مسئولان ارسال کردم/دولت جدید اگر بخواهد می‌تواند از اجرای برجام به خوبی بهره‌مند شود/ اگر بخواهند تغییراتی در مسائل اقتصادی ببینند، شرط احیای برجام است.

اگر کسی مخالف است، به تدریج مخالف شوید و طرف مقابل را به موافق تبدیل کنید. حالا چه اتفاقی می‌افتد ما به تدریج توافق طرف مقابل را تغییر می‌دهیم و عکس آن برعکس می‌شود. نسل جوان و نوجوان فرزندان این مرز و بوم هستند. این بچه ها بیش از 40 سال در اختیار ما بودند، اگر مشکلی در مدرسه، دانشگاه، صدا و سیما، فرهنگسراهای متعدد وجود دارد، باید آن را حل کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز دوشنبه در دیدار با جمعی از استانداران دولت یازدهم و دوازدهم از استانداران خواست تا پیشنهادات و تجربیات خود را در خصوص پروژه های عمرانی نیمه تمام استانی و کشوری در اختیار مسئولان قرار دهند.

رئیس جمهور اسبق ایران گفت: اینکه چه کسی در راس دولت است یک موضوع فرعی است، مسئله اصلی پیشرفت کشور و حل مشکلات مردم است که باید به آنها کمک شود. شاید الان در رفع مشکلات مردم خیلی موثر نباشیم اما می توانیم پیشنهادات خود را به دست اندرکاران برسانیم.

وی افزود: در این مدت مطالبی را به مقام معظم رهبری و سایر مسئولان کشور به صورت تلفنی و یا مکاتبه ای ابلاغ کرده و پیشنهاداتی داشته ام. ما کشور و نظام را از آن خود می دانیم و وظیفه ملی و وجدانی خود کمک به آبادانی و مردمی سازی ایران و حل مشکلات مردم است، حتی اگر حرف ما نتیجه مطلوب نداشته باشد، اما تجربه و تصمیماتی که استانداران برای آن دارند. طرح های نیمه کاره و رفع مشکلات استان در حوزه خدمات رسانی خود وجود دارد، قابل ارائه به مسئولین می باشد.

دکتر روحانی با بیان اینکه در دولت دوازدهم سعی کردیم بهترین راه را برای دولت بعدی آماده کنیم، اظهار داشت: تلاش کردیم برجام را به نتیجه برسانیم. اگرچه می‌دانستیم اجرای برجام به دست دولت بعدی می‌رسد و پول آن در دولت بعدی به خزانه کشور واریز می‌شود، اما اگر موانعی وجود نداشت، می‌توانستیم تحریم‌ها را در اسفند 1397 پایان دهیم. گزارشی که وزارت امور خارجه به مجلس داد، مشخص می شود که در مذاکرات به چه چیزی رسیده ایم. برخلاف آنچه دریافت کردیم، بیت المال را پر تحویل دادیم. چند صد میلیون دلار موجودی ارزی دریافت کردیم اما با چند میلیارد دلار تحویل دادیم. 200 میلیون دوز واکسن کرونا خریدیم و با تحویل دولت، جریان واکسن‌های خریداری‌شده شروع شد و در ماه‌های بعد ادامه پیدا کرد.

رئیس جمهور سابق کشورمان تصریح کرد: در دولت دوازدهم برجام را در برابر بسیاری از هجمه ها حفظ کردیم، برای زنده ماندن باید فریز می شد. اگر دولت سیزدهم بخواهد می تواند از اجرای برجام به خوبی استفاده کند. اگر بخواهند در مسائل اقتصادی تغییری داشته باشند، یکی از شروط آن احیای برجام است. تا زمانی که تحریم ها برداشته نشود و روابط با دنیا بهبود نیابد، مشکلات اقتصادی حل نخواهد شد. برخی معتقدند که تعامل باعث ایجاد نفوذ می شود، اما انزوا باعث ایجاد نفوذ می شود.

وی در بخشی دیگر از بیانات خود جمهوری، اسلام و ایران را سه پایه اصلی انقلاب نام برد و گفت: در این چهل و چهار سال جمهوریت را حفظ کرده ایم. جمهوری یعنی حاکمیت ملی و اینکه حکومت متعلق به مردم و با اراده و نظر مردم باشد. در اوایل انقلاب این اسلام بود که جمهوری را تأسیس کرد. مردم شعار استقلال، آزادی، حکومت اسلامی سر دادند، امام فرمودند جمهوری اسلامی ایران و حاکمیت را به جمهوری تعبیر کردند. مردم هم به جمهوری اسلامی رای دادند. امروز حفظ اسلام در گرو احیای جمهوریت است. برای حفظ اسلام باید جمهوریت را زنده نگه داریم. اگر جمهوری از دست برود اسلام آسیب می بیند و اگر این دو آسیب ببینند ایران هم آسیب می بیند. ایران کشوری بزرگ و قدرتمند است که باید مورد احترام همه دنیا باشد. باید دید الان چه وضعیتی پیدا کرده ایم؟ آیا ایران محترم است؟

دکتر روحانی همچنین گفت: وحدت ملی حفظ تمامیت ارضی ایران است. همه اقوام و مذاهب باید متحد شوند تا بتوانیم از خاک کشور محافظت کنیم. باید دید این وحدت حفظ شده یا در جامعه انشعاب ایجاد شده است؟ ما باید به همه ایرانی ها احترام بگذاریم و همه را جذب کنیم. تلاش ما این بود که اگر فردی مخالف است کم کم حریف شود و حریف را به موافق تبدیل کند. حالا چه اتفاقی می‌افتد ما به تدریج توافق طرف مقابل را تغییر می‌دهیم و عکس آن برعکس می‌شود. نسل جوان و نوجوان فرزندان این مرز و بوم هستند. این بچه ها بیش از 40 سال در اختیار ما بودند، اگر مشکلی در مدرسه، دانشگاه، صدا و سیما، فرهنگسراهای متعدد وجود دارد، باید آن را حل کنیم.
امکان سرمایه گذاری مجدد با اهرم

امکان سرمایه گذاری مجدد با اهرم
پیشنهاد امروز
yektanet-logo-sign

دکتر روحانی حل معضلات اجتماعی و سیاسی را در گرو بازگشت گرانش به صندوق ها عنوان کرد و گفت: اگر مردم پای صندوق های رای بیایند جمهوری برقرار می شود. اگر نیمی از مردم رای نیاورند جمهوری برقرار می شود؟ افتخار می کردیم که در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و دوازدهم 73 درصد مردم رای دادند و تعداد آرای باطل بسیار کم بود. مشارکت مردم و تعداد آرای باطل دو موضوع مهم در انتخابات است.

رئیس دولت یازدهم و دوازدهم تصریح کرد: اگر مردم را از صندوق پایین بیاورید آنها را به خیابان می برید. اگر بخواهیم مردم را در خیابان نگه داریم راهش این نیست که جاذبه صندوق رای را از بین ببریم. برخی بر این باورند که مشکلات را می توان با اتحاد حل کرد. اگر همگن سازی به معنای حکومت بر یک گروه و کنار گذاشتن گروه های دیگر باشد، معلوم است که مردم ناراضی و اعتراض خواهند کرد.

دکتر روحانی با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: ما اسلام را قبول داریم که در آن زن مایه مباهات جامعه باشد و بتواند الگوی زن و مرد باشد. زیرا حضرت فاطمه عطار (علیها السلام) الگوی همه ما مسلمانان است. ما اسلام مهربان و مهربانی را که پیامبر اسلام و امام هدی در نظر گرفته بودند، می پذیریم. اسلام که در آن پیامبر(ص) ختنه زنان را رذیله و تکریم زن را فضیلت می دانست. پیامبری که با تمام وقار و عظمت به سخنان مردم گوش می دهد و با آنان مشورت می کند و حتی در جنگ احد با اینکه موافق خروج از مدینه نبود، نظر اکثریت را برای جنگ در خارج از شهر پذیرفت.

در این جلسه استانداران سابق گزارش هایی از وضعیت اقتصادی و اجتماعی استان های مختلف ارائه کردند و برخی از مشکلات و اعتراضات مردم در خصوص نارسایی های موجود و راه های برون رفت از وضعیت کنونی کشور مطرح شد.

دیدگاهتان را بنویسید