وحدت مسلمانان یکی از پایه های اصلی حج است/ قربان بایرام بزرگترین پیروزی و افتخار مسلمانان است.


ساعت: 10:22
تاریخ انتشار: 1401/04/19
کد خبر: 1882058

مولوی عبیدالله شاهیکی گفت: عید قربان مصادف است با اجتماع عظیم مسلمانان در خانه خدا و محل اجتماع ملت های مسلمان.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مولوی عبیدالله شاهیکی در گفتگو با راه آرمان; وی ضمن تبریک عید بزرگ و معنوی عید سعید قربان گفت: عید سعید قربان مصادف با اجتماع عظیم مسلمانان در خانه خدا و محل اجتماع ملت های مسلمان است.

امام جمعه اهل سنت صحرای نگین فهرج با تاکید بر اینکه وحدت مسلمین یکی از پایه های اصلی حج است گفت: مقام معظم رهبری فرمودند معنویتی که در حج حاکم است به برکت پیامبران الهی است. ، اهل بیت علیهم السلام و بزرگان. یک دین است

وی با اشاره به دو رویکرد سیاسی و معنوی ایام حج، گفت: فضای معنوی همان فضای معنوی این جامعه باشکوه است; عید قربان، عید ابراهیم است و پیامبر (ص) همیشه می فرمود من ابراهیم هستم.

مولوی شاهیکی افزود: در کربان بیرم بزرگ حضرت ابراهیم جان خود را فدا کرد و فرزند خود را برای فداکاری به مجلس آورد. این برای ما درس مهمی است که وقتی حب خدا باشد همه مشکلات را رها می کنند و حضرت ابراهیم عشق به خدا را بر همه چیز ترجیح می دهد.

امام جمعه اهل سنت نگین کویر فهرج تصریح کرد: عید سعید قربان پیامی برای مسلمانان و جامعه بزرگ مسلمانان است و اهمیت دور هم جمع شدن با وحدت، همدلی و اتحاد را می رساند و ما این وحدت را به جهانیان نشان می دهیم. مسلمانان ما متحد هستیم.

وی در خصوص بعد سیاسی اجتماع عظیم مسلمانان در عید سعید قربان خاطرنشان کرد: سیاستمداران بزرگ دنیا در حال برنامه ریزی برای تجمع مسلمانان هستند. اما با دیدن اجتماع مسلمانان در این مراسم عظیم عقب نشینی می کنند و این اجتماع عظیم بزرگترین پیروزی و افتخار برای مسلمانان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید