قربان بایرام جشن رهایی از اسارت روح است


ساعت: 14:34
تاریخ انتشار: 1401/04/19
کد خبر: 1882091

زهرا منتظری گفت: تمام فلسفه عید قربان در دو کلمه «اطاعت و رضایت» خلاصه می شود و هدف این است که مردم به دستورات الهی عمل کنند و راه بندگی را در پیش بگیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ زهرا منتظری کارشناس مطالعات قرآنی در گفتگو با خبرنگار « تیتریک » گفت: کربان بایرام عید بخشش و گذشت از یکدیگر است.

وی ادامه داد: کلمه قربان به معنای قرب است و با ایثار و گذشت به خدای متعال نزدیک می شود زیرا عملاً فرمان پروردگار را انجام داده است.

منتظری افزود: حضرت ابراهیم (علیه السلام) در حین انجام فرمان خدا از فرزندش اسماعیل پرسید: چه کنم؟ و پيامبر در پاسخ فرمود: آنچه را كه مقرر است انجام ده.

این کارشناس با بیان اینکه امروز هم پیروی از ولایت امری واقعی است، تصریح کرد: باید با عمل به ولایت، مطیع امر الهی بود و بر ایمان به امام عصر(عج) ثابت قدم بود.

وی بیان کرد: کل فلسفه کربان بایرام در دو کلمه «اطاعت و رضایت» خلاصه می شود و هدف این است که انسان به دستورات الهی عمل کند و راه بندگی را در پیش بگیرد.

منتظری ادامه داد: برای قرار گرفتن در راه راست باید بر نفس نفس قدم گذاشت، زیرا شیطان قسم خورده است که انسان را گمراه کند و تنها پناه شیطان، تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) است. مانند).

این کارشناس در پایان خاطرنشان کرد: در قربان بایرام باید هر آنچه انسان را از راه بندگی دور می کند قربانی کرد و مطیع الله بود تا در دنیا و آخرت سعادتمند شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید