البرزها از تب کریمه کنگو در قربان بایرام غافل نشوند/ آماده ذبح 36 دامپزشک و 33 ناظر مذهبی در 30 پناهگاه باشند.


ساعت: 10:29
تاریخ انتشار: 1401/04/19
کد خبر: 1882065

گلمرضا توکلی گفت: توصیه اکید ما این است که دام های قربانی را در کشتارگاه ها و زیر نظر بهداشتی دامپزشکی ذبح کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ گلمرضا توکلی مدیر کل دامپزشکی استان البرز از آمادگی دامپزشکی برای قربان بایرم خبر داد و در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: با توجه به شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و پیشگیری از این بیماری و سایر بیماری های شایع بین انسان و دام. ما اکیداً توصیه می کنیم که حیوانات برای قربانی در کشتارگاه ها و تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی باشند.

توکلی در ادامه افزود: 8 اکیپ ثابت، 11 تیم سیار، 30 ایستگاه پرورش دام، 31 بازرس گوشت، 36 دامپزشک در ایام عید سعید قربان در آماده باش هستند و 33 ناظر ذبح شرعی بر ذبح شرعی نظارت می کنند.

وی بیان کرد: اکیپ های سیار دامپزشکی در میادین مرکزی تمامی شهرهای البرز مستقر هستند و شهروندان می توانند برای اطمینان از سلامت دام، گوشت و فضولات حیوانی قربانی از خدمات بهداشتی این تیم ها به صورت رایگان استفاده کنند.

توکلی با اشاره به اینکه کشتارگاه ها در تمام شهرهای البرز فعال و آماده ارائه خدمات به شهروندان هستند، تصریح کرد: شهروندان در خرید گوشت قرمز به مهر بهداشتی دامپزشکی و برچسب دامپزشکی توجه کنند.

وی گفت: مردم از خرید گوشت و فضولات دامی حاصل از ذبح غیرمجاز دام هایی که در حاشیه شهرها و روستاها به فروش می رسد خودداری کنند.

مدیر کل دامپزشکی البرز افزود: ستاد فوق الذکر با شماره تلفن 32737179 و شماره تلفن 32255311 اداره کل دامپزشکی کرج و سامانه ارتباطی 1512 از ساعت 6 صبح لغایت آماده هرگونه راهنمایی و پاسخگویی به سوالات شهروندان می باشد. ساعت 2 بعد از ظهر

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید