عید سعید قربان عاملی قوی در ایجاد وحدت و وحدت اسلامی است


ساعت: 13:27
تاریخ انتشار: 1401/04/18
کد خبر: 1881949

مولوی عبدالصمد کریمزی گفت: در واقع عید قربان وحدت و وحدت اسلامی را ایجاد می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مولوی عبدالصمد کریم زایی امام اهل سنت ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون گفت: قربانی برگرفته از کلمه قربان است و هر چیزی را که وسیله تقرب به خداوند متعال باشد قربانی و قربان می نامند. بایرام یکی از تعطیلات بزرگ است. اسلامی است که در بین مسلمانان سیستان و بلوچستان آداب و رسوم خاصی دارد.

وی افزود: در روایات آمده است که پیامبر اکرم (ص) زمانی که به مدینه می آمد جشن می گرفت و در این زمینه می فرمود خداوند به جای آن دو روز بهتر برای شما قرار داده است که همان روزها است. عید فطر و عید قربان.
این مبلغ اهل سنت تصریح کرد: اقامه نماز عید قربان، اقامه قربانی، دید و بازدید و حلال و آشتی از سنت های اهل سنت در ایام عید قربان است.



وی افزود: بزرگان پس از اقامه نماز قربان بایرام به خانه های خود باز می گردند و گوسفندی را که از قبل آماده کرده اند قربانی می کنند.

وی بیان کرد: در واقع قربان بایرام یکی از مهمترین اعیاد مذهبی در بین مردم سیستان و بلوچستان است و بر همین اساس به مدت سه روز با حضور در منزل بزرگان، رؤسا، ریش سفیدان و اقوام دور و نزدیک جشن و شادی می گیرند.

مولوی کریم زایی خاطرنشان کرد: عبادت در شب و روز کربان بایرام بسیار سفارش شده و احیای شب کربان بایرام با دعا و نیایش فضیلت بسیاری دارد.
امام جماعت اهل سنت ایرانشهر اذعان داشت: در واقع عید قربان وحدت و وحدت اسلامی را ایجاد می کند.



انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید