سعادت و کمال پاداش الهی برای مؤمنان عید سعید فطر / نماز باشکوه عید سعید فطر جلوه زیبایی از وحدت مسلمانان است.


ساعت: 12:22
تاریخ انتشار: 1401/02/13
کد خبر: 1836254

مسلمانان روزه‌داری که ماه رمضان را روزه گرفته و از خوردن و آشامیدن و بسیاری از کارهای مباح دیگر پرهیز کرده‌اند، اکنون بعد از رمضان در اولین روز از ماه شوال، پاداشی را که خداوند به آنها وعده داده است، از خداوند می‌خواهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، عید سعید فطر، بهار معنویت و بندگی فرا رسید و نوای دلنشین «الله اکبر، الله اکبر، لا اله الا الله و الله اکبر، الله الحمدالله و الحمدالله علی ما هدانا و الشکر علی ما اولانا» همه اینها را طنین انداز می کند. سرزمین زمان و سراسر ایران غرق در عطر معنویت و بندگی خواهی شد.
عید سعید فطر، شادی مؤمنان و نزول رحمت پروردگار عالمیان است، روزی که بندگان مخلص از مصیبت بزرگ الهی سربلند و پیروز بیرون می آیند و بر خود پیروز می شوند و ثواب یک ماه عبادت را دریافت می کنند. و بردگی از یک موجود. . این عید را هدیه ای از سوی خداوند به مسلمانان می دانند و به فرموده پیامبر اکرم (ص) تا کنون چنین ثوابی به هیچکس داده نشده است.
عید سعید فطر روز پر برکت و گرانقدری است برای مؤمنان که به فطرت اصلی و واقعی خود بازگردند و از برکات بی شمار آن بهره مند شوند و به نماز می ایستند و با ذکر خدا اهل تکبر و عظمت و اهل یهود و یهودیت هستند. استکبار، و به اهل اسلام نشان می دهند که می بخشند و می ترسند و از او می ترسند.

4eb1dd2c 2124 4723 96d2 dc5338238f41 خبر خاکستری

نماز باشکوه عید سعید فطر جلوه زیبایی از وحدت مسلمانان است
در همین حال آیت الله محسن فکیحی در گفت و گو با خبرنگار کوم فردا با اشاره به اقامه نماز عید سعید فطر در سراسر کشور اظهار داشت: نماز باشکوه عید سعید فطر در سراسر جهان اسلام جلوه زیبایی از وحدت مسلمانان جهان است.
وی ادامه داد: بعد از ماه مبارک رمضان باید برای حفظ و تداوم معنویت دریافتی از ماه رمضان تلاش کنیم.
یکی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه کوم گفت: عید واقعی برای ما زمانی است که از گناه به دور باشیم و با ظلم مخالفت کنیم و ظالم را نافرمانی کنیم.

عید فطر عید بندگی است/ خداوند در روز عید فطر به بندگان عیدی می دهد.
از سوی دیگر حجت الاسلام والمسلمین شفیع زاده در گفت و گو با خبرنگار کوم فردا، با استقبال از فرارسیدن عید سعید فطر، عید فطر را عید فطر دانست و گفت: : خدا و کارمندانش مهمان بودند.
وی ادامه داد: در این یک ماه توانسته ایم شرایط الهی را که خداوند متعال فرموده است، محقق کنیم، خداوند متعال در واقع عید سعید فطر را به وسیله ایشان به عید معنوی بندگان اختصاص داد.
این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: خداوند در این روز به بندگانش عیدی می دهد.

ba0862a3 4fd7 4320 988b dee4a2b3026b خبر خاکستری

نماز عید فطر جلوه ای از وحدت امت اسلامی است
حجت الاسلام والمسلمین اسلامی نیز با تبریک عید سعید فطر، آن را مهمترین عید اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: نماز عید سعید فطر جلوه ای از وحدت امت اسلامی است.
وی ادامه داد: بحمدالله هر سال این دعا در سراسر ایران اسلامی با شکوه و باشکوهتر است.

سعادت و کمال پاداش خداوند برای مؤمنان عید سعید فطر است
همچنین آیت الله محمود رجبی در گفتگویی با تاکید بر اینکه عید سعید فطر یکی از اعیاد بزرگ اسلامی است، گفت: عید در فرهنگ دینی به معنای روزی است که انسان توانسته گامی به خدا نزدیکتر کند و کمال خود را افزایش دهد.
وی ادامه داد: ماه مبارک رمضان ماه صمیمیت الهی است که بندگان خدا در این ماه موفق به انجام کارهای خیر و زمینه ساز سعادت و کمال خود می شوند.
رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه روزه داران این توفیق بندگی را در پایان ماه مبارک رمضان جشن می گیرند، گفت: عید به معنای تجلیل از موفقیت های به دست آمده برای مردم در ماه رمضان است. “
وی بیان کرد: بندگان خدا باید کارهای خیر و کارهای خیر مانند رسیدگی به نیازمندان و نیازمندان و عباداتی را که در ماه مبارک انجام می دهد ادامه دهند و اینگونه نباشد که این اعمال فقط برای مدت معینی انجام شود.
آیت الله رجبی افزود: می گویند در این روز که مؤمنان به نماز عید فطر می روند فریاد می زنند که شما بندگان روزه بگیرید و برای من دعا کنید و برگردید. من تو را به خاطر اعمال نیکی که در حق من کردی بخشیدم.»
وی خاطرنشان کرد: از این رو در این روز در نماز عید که خداوند آن روز را برای مسلمانان عید قرار داده است، دعا می کنیم و سپس از خداوند می خواهیم که همه کارهای خیری را که بندگان صالح و مخلص شما انجام داده اند برای ما انجام دهد. وارد شوید و از همه چیزهای بد خارج شوید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید