نماز عید فطر: اگر فردا عید باشد، نماز جمعه برگزار نمی شود

نماز عید فطر: اگر فردا عید باشد، نماز جمعه برگزار نمی شود

در اطلاعیه ستاد اقامه نماز عید سعید فطر آمده است: اگرچه بررسی های کارشناسی ستاد استهلال نشان می دهد روز شنبه بیشتر به عنوان عید اعلام می شود، اما اگر روز جمعه عید فطر باشد، طبق موازین شرعی، به جای روز جمعه. نماز عید فطر باید خوانده شود کافی است.

با سلام و احترام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات، پس از نشست خبری رئیس ستاد در خصوص نماز عید سعید فطر، نکات مهمی که لازمه برگزاری باشکوهتر و سازماندهی شده این مراسم معنوی است تقدیم می گردد. نمازگزاران عزیز:

1) ویژه برنامه های محل برگزاری از ساعت 7 صبح و نماز عید سعید فطر حدود ساعت 8 صبح به راهنمایی فرزانه رهبر اقامه می شود.

2) مسجد جامع امام خمینی (ره)، از ورودی های بزرگراه شهید سلیمانی و ایستگاه مترو مصلی، درب های شماره 18 و 19 ضلع شمالی و ورودی های خیابان شهید قنبرزاده، درب های شماره 12، 13، 14 و 15 در ضلع شرقی، از ساعت 4 صبح با شما ملاقات خواهد کرد.

3) درهای ضلع جنوبی مسجد برای سهولت تردد و تسریع در جهت دهی نمازگزاران به مکان هایی که امکان برپایی و اتصال موکب های نماز وجود دارد کاملا بسته می شود.

4) برای تکمیل طرح مذکور در بند قبل قطار شهری در ایستگاه شهید بهشتی توقف نخواهد داشت و ایستگاه های سهروردی، شهید قدوسی به عنوان جایگزین ایستگاه شهید بهشتی در خط 3 جهت تخلیه مسافران در نظر گرفته شده است. فعالیت این ایستگاه بلافاصله پس از پایان مراسم برای رهاسازی جمعیت از سر گرفته می شود.

5) تمامی درهای مسجد حتی درهای بسته ضلع جنوبی بعد از مراسم برای تسهیل در خروج جمعیت باز می شود. اما با توجه به تجربیات و مشاهدات سال های گذشته، خواهشمندیم با توجه به ظرفیت محدود برای خروج همزمان نمازگزاران، از عجله پرهیز کرده و به وضعیت سالمندان و کودکان به ویژه در ورودی و خروجی احترام بگذارند. ایستگاه های قطار شهری

6) استفاده از خدمات حمل و نقل عمومی، اتوبوس و قطار شهری از ساعت 5 صبح روز عید رایگان خواهد بود.

7) در حالی که خانواده‌های مکرم موظف به استفاده از وسایل نقلیه عمومی هستند که می‌تواند نقش مهمی در روان‌سازی ترافیک معابر منتهی به مسجد داشته باشد، در عین حال تلاش شده تا ظرفیت توقف‌های خودروهای شخصی تا حد امکان افزایش یابد. بنابراین فضای قابل استفاده ترمینال بیهقی، بنیاد مصطفان، گلگشت و حکمت صدرا برای این منظور در دسترس خواهد بود.

8) روزه داران عزیز برای دریافت آخرین اطلاعات نماز عید سعید قربان با وارد کردن کد دستوری 7*1402 در اپراتور همراه اول می توانند از اخبار لازم مطلع شوند.

9) محدودیت های ترافیکی، اطلاعات و نحوه استفاده از خطوط اتوبوسرانی، تاکسی، قطار شهری و مسیرهای تردد و پارکینگ خودروهای شخصی در نشست خبری فرمانده محترم پلیس راهور و علاوه بر درج در رسانه ملی به تفصیل توضیح داده خواهد شد. و خبرگزاری ها، در کانال namazjomeh_tehran @ در پیام رسان ایتا قرار می گیرد.

10) توصیه می شود نمازگزاران از مهر و حصیر شخصی استفاده کنند و از حمل وسایل حجیم و غیر ضروری خودداری کنند.

11) از شرکت کنندگان در این مراسم باشکوه تقاضا می شود از صبح زود زمان حضور خود را به گونه ای مدیریت کنند که علاوه بر استفاده از فضای مفرح و برنامه های ویژه قبل از اقامه نماز، با ترافیک جاده های منتهی مواجه نشوند. به مسجد و ازدحام جمعیت در ورودی ها. در نهایت خاطره ای شیرین و به یاد ماندنی برای خانواده بسازید.

12) از بستگانی که در ساعات اولیه صبح ضمن همکاری با خادمان نماز وارد مسجد می شوند، تقاضا داریم تا حد امکان صفوف اول را پر کنند تا از ترافیک دیر مراجعه کنندگان و بی نظمی ناشی از عبور از صف های نماز جلوگیری شود.

13) اگرچه بررسی های کارشناسی ستاد استهلال احتمال اعلام روز شنبه را بایرام بیشتر نشان می دهد، اما در عین حال ستاد اقامه نماز عید سعید فطر آمادگی کامل برای برگزاری این مراسم در روز جمعه و بر این فرض را دارد و طبق مقررات. شرع خواندن نماز عید فطر برای اقامه نماز جمعه کافی است و نماز جمعه خوانده نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید