عید فطر نشان دهنده عظمت جامعه مؤمنان است

وی ادامه داد: نمونه بارز این اهمیت اعتکاف نوجوانان قزوینی در ماه مبارک رمضان بود. زمانی که حدود 600 نوجوان به مسجد آمدند صحنه های ارزشمندی را شاهد بودیم که برخی از آنها حتی روزه هم نداشتند اما روزه می گرفتند، «اعتکاف می کردند، مطمئنم هر سال بر این جمعیت بر لطف و عنایت خداوند افزوده می شود.

امام جمعه قزوین به قزوین گفت: خدا را شکر می کنیم راهپیمایی باشکوهی که مردم غیور ما در سراسر کشور و جهان و حتی غیرمسلمانان در روز قدس برای اعلام حمایت خود از مظلوم فلسطین برگزار کردند.

c9ab46a1 02a2 4af3 8f29 0306411c008b خبر خاکستری

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: خدا را شاکریم که در یک سال گذشته بر عزت، اقتدار، صلابت، قدرت و شکوه مسلمانان و مسلمانان افزوده شده و هر روز بر دشمنان اسلام، استکبار و ظالمان افزوده شده است. ضعیف تر و در آستانه فروپاشی قرار گرفتند و رژیم مفتضح صهیونیستی بیش از هر زمان دیگری سقوط کرد.

وی خاطرنشان کرد: از خداوند متعال می خواهیم همان عیدی را قرار دهد که رسول خدا و امیرالمومنین (ع) امروز به ما وعده دادند که عید سال آینده شکست نهایی و فروپاشی رژیم ظالم و منحوس صهیونیستی خواهد بود.

خطیب نماز عید فطر در قزوین ادامه داد: در روز عید فطر این سخنان را داریم که خداوند عذاب کافران مستضعف و مستکبر، کسانی که در راه خدا ایستاده اند را بیشتر می کند. کسانی که مردمشان به دست آنها عذاب می‌شوند، قتل‌عام می‌کنند و امنیت را از مردم سلب می‌کنند، کسانی که آیات شما و پیامبرانتان را تکذیب می‌کنند، خداوند بین آنها اختلاف بیندازد و یکدیگر را بکشد و در دل‌ها بیمناک باشد. و هر چه در مورد جنایتکاران فکر می کنید بر وحشت حکومت کنید و بر جنایتکاران ببارید.

cfeae15c 283c 47d6 ac5a 4ba5bad5614c خبر خاکستری

خطیب نماز عید سعید فطر گفت: در این روز برای مرزبانان دعا می کنیم. الان که در این مکان نماز می خوانیم عزیزان ما در مرز ماموریت دارند و شبانه روز کار می کنند. ما برای آنها دعا می کنیم. «کسانی که در شرق، غرب و جهان کار می کنند، ما برای کسانی که برای دین، عدالت و انسانیت در فلسطین، غزه، لبنان، نیجریه و کشورهای آفریقایی تلاش می کنند، دعا می کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: ما نیازمند تقوا هستیم، خدایا این تقوا را غذای ما قرار ده، ایمان و عقل را در دل همه مؤمنان قرار ده و توفیق شکر نعمت و وفای به عهدت را نصیب ما کن. آنها را که از ما رفته اند ببخشیم و ما که باید به آنها بپیوندیم به بخشش و رحمت تو نیازمندیم.

وی خاطرنشان کرد: برای نزول بهشتی دعا می کنیم، خدایا باران رحمتت را از ما نگیر، این سرزمین حاجت ما را از باران رحمتت سیراب کن.

a084d092 e08a 4f22 8f77 e110c2a1d072 خبر خاکستری

آیت الله عابدینی تاکید کرد: خدایا با خدمت به دولت خدمتگزار، با بسیج خیرین و مؤمنان و با دعای خیر نمازگزاران و روزه دارانی که برای دریافت ثواب از تو آمده اند، معیشت مردم را تأمین کن. افزایش مردم و رفع موانع معیشت و معیشت مردم.

امام جمعه قزوین خطاب به قزوین گفت: اگر گناه کنیم، از عبادت دوری می کنیم، یاد نمی کنیم، در دنیای غفلت زندگی می کنیم، به مرور زمان دلمان تیره می شود، حق و باطل را نمی فهمیم و علم خود را از دست می دهیم. او نیز نابینا می شود و حق را نمی بیند، دنیا بر عبادت و بندگی خدا چیره می شود، پس عید فطر یعنی جشن گرفتن پیروزی طبیعت، رشد و کمال انسان در پرتو عبادت و بندگی خداوند متعال. .

وی یادآور شد: در حدیثی از پیامبر گرامی اسلام (ص) آمده است که شائول که آغاز می شود، اعلامیه اهل ایمان خواهد بود، برای دریافت جوایز خود بشتابید که یک ماه روزه دار دانشگاه، عبادت، سحر و سحر بودید. تلاوت قرآن البته ثواب هایی که خداوند می دهد با ثواب دنیوی متفاوت است و قابل مقایسه نیست، امروز روز عید است که این ثواب را می گیریم.

59af3170 0771 4888 91c3 0aada68b9d45 خبر خاکستری

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اعتراف کرد: خداوند در آغاز ماه مبارک رمضان ما را به تقوا دعوت کرد و فرمود روزه بگیریم و برای رسیدن به تقوا تلاش کنیم. ثواب دادی و دلها را نورانی کردی و دروغ مردم را پاک ساختی و عبادت و بندگی و توحید و علم و انسان دوستی و اخلاص را در دل روزه داران قرار دادی.

آیت الله عابدینی گفت: امیرالمؤمنین (علیه السلام) فرمودند امروز عید کسانی است که خداوند متعال روزه آنها را پذیرفته و نمازشان را قبول کرده است، هر روزی که گناه نکردیم عید است.

40afb07d 5c06 4486 b388 28a1d1fcd112 خبر خاکستری

وی افزود: امام حسن مجتبی(ع) در روز عید فطر از جایی عبور می کردند، عده ای را دیدند که غفلت کردند و در روز عید فطر عبادت نکردند و انجام ندادند. به نظر می رسد می فهمد چه روزی عید فطر است. امام ایستاد و خطاب به این گروه فرمود: خداوند ماه مبارک رمضان را میدان رقابت بندگانش قرار داده است، بندگان این روز در عبادت و بندگی در علم بر یکدیگر برتری دارند، برخی پیشی می گیرند و موفق می شوند، برخی. مورد غفلت و آسیب قرار گرفته اند، امام را ادامه دهید. خیلی جای تعجب است که روزی که محسنین جوایزش را می گیرد، عده ای قدر نمی دانند، غفلت نمی کنند و رنج می برند. مکان هستند و گناهکاران چه شرایطی دارند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: یکی دیگر از احادیث فرمانده ارتدوکس تلاش کنید و این شرایط را ایجاد کنید تا بتوانیم سرافرازی داشته باشیم و عظمت نماز عید سعید فطر را هدفمند شاهد باشیم، این دستور امیرالمؤمنین و ائمه عظمت مسلمین را باید دید، این عظمت را در نماز جمعه، مساجد، راهپیمایی های کینه توز از دشمنان خدا و حمایت از بندگان مظلوم خدا می توان دید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید