رئیس سیا: روسیه و ایران می خواهند نشان دهند که گزینه هایی دارند/ سفر پوتین به ایران نشان دهنده مشکلات در صنعت دفاعی روسیه است

رئیس سیا: روسیه و ایران می خواهند نشان دهند که گزینه هایی دارند/ سفر پوتین به ایران نشان دهنده مشکلات در صنعت دفاعی روسیه است

ویلیام برنز، رئیس سیا، با اشاره به سفر اخیر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به تهران، گفت که هر دو کشور می خواهند نشان دهند که توانایی های خود را دارند.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: واقعیت این است که روس ها و ایرانی ها در شرایط فعلی به یکدیگر نیاز دارند، هر دو کشور تحت تحریم های شدید به دنبال خروج از انزوای سیاسی هستند، اما این نیاز متقابل به این معنا نیست که این دو کشور واقعاً آنها را دارند. به یکدیگر اعتماد دارند، اما از نظر انرژی و تاریخی با یکدیگر رقابت می کنند.”

برنز با بیان اینکه سفر پوتین به ایران منعکس کننده مشکلات در صنعت دفاعی روسیه است، گفت که معتقد است راه هایی برای کمک ایران و روسیه به یکدیگر محدودیت هایی دارد.

رئیس سیا با اشاره به برخی گزارش‌ها مبنی بر احتمال همکاری تهران و مسکو در زمینه هواپیماهای بدون سرنشین، گفت: تجهیز روسیه به هواپیماهای بدون سرنشین از سوی ایران ایده بسیار بدی است.

برنز در ادامه ادعاهای خود حضور ترکیه در کنار ایران و روسیه را “موذیانه” خواند و افزود ترکیه تجربه زیادی در دستکاری بسیاری از روابط به ظاهر متناقض دارد و در این زمینه بسیار با تجربه است.

دیدگاهتان را بنویسید