عده ای می خواهند ملت ایران را خسته نشان دهند/ مطمئن باشید مذاکره کنندگان ما به دشمن باج نمی دهند.


ساعت: 14:25
تاریخ انتشار: 06/04/1401
کد خبر: 1892702

آیت الله سید احمد خاتمی با اشاره به مذاکرات برای رفع تحریم ها گفت: مذاکره کنندگان افرادی قابل اعتماد و شجاع هستند و مطمئن باشید به دشمن باج نمی دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه های امروز چهارم شهریور با اشاره به اهمیت رضایت انسان از رضای خداوند گفت: خداوند متعال در سوره های مائده، توبه، مجادله و نیز بر اهمیت این امر تاکید کرده است. بینا.

وی افزود: حضرت زینب کبری سلام الله علیها با گفتن «ما رعیت الا جمیلا» در مجلس یزید اوج رضایت به رضای الهی را به نمایش گذاشتند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به درگذشت آیت الله ناصری گفت: ایشان بزرگ شدند و چراغ راه کسانی بودند که می خواستند به خدا و دین راه یابند. برای خدا. درگذشت این عالم بزرگوار را به محضر مقام معظم رهبری، مردم شریف اصفهان و همه دوستان، بازماندگان و ارادتمندان تسلیت عرض می کنم.

وی با اشاره به روز پزشک گفت: مردم عزیز قدردان این عزیزان هستند، مسئولین محترم نیز باید برای پاسخگویی به مطالبه معقول این قشر تلاش کنند.

خاتمی درباره موضوع مذاکره برای رفع تحریم ها گفت: مذاکره کنندگان مردمی، قابل اعتماد و شجاع هستند و مطمئن باشید به دشمن باج نمی دهند.

وی ادامه داد: در این مذاکرات صادرات نفت و رفع تحریم ها بسیار مهم است، البته می توانیم بدون لغو تحریم ها این کار را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه مشکلی با مذاکره نداریم، گفت: اما باید آمریکا را دشمن بزرگ خود بدانیم.

خطیب جمعه تهران تصریح کرد: تاریخ آمریکا با ما تاریخ هسته ای نیست و مشکل این است که اصل نظام ما را نمی خواهند. یکی از نظریه پردازان آمریکایی می گوید مشکل ما ایران هسته ای نیست، بلکه مشکل این است که ایران به بزرگترین قدرت علمی منطقه تبدیل شده است و مشکل ما این است که ایران متحد است و یک رهبر مردمی دارد که به حرف مردم گوش می دهد. این کشور .

وی افزود: این تحلیلگر آمریکایی می گوید ایرانی ها رهبری دارند که می گوید دوران در زدن تمام شده و اگر یکی را بزنی ده می خوری. قطعا مشکل آنها با ما همین است.

آیت الله خاتمی با اشاره به سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر گفت: امام محترم در مورد این دو شهید می فرمایند که این بزرگواران از زیر پرچم ریاست جمهوری نرفته اند، بلکه ریاست جمهوری را تحت حاکمیت خود داشتند. خود شهید رجایی در خاطراتش می گوید من در بازار تهران تاجر بودم و شهید رجایی تاجر تا زمان رئیس جمهور فرقی نمی کرد.

وی با اشاره به اینکه 31 شهریور تا 17 شهریور هفته دولت است، گفت: برای مقابله با دولت راه های مختلفی وجود دارد. این که هیچ تقصیری در دولت نبینیم، تملق آمیز است.

وی افزود: رویکرد دیگر رویکرد عیب یابی است که همه چیز را سیاه می بیند و به هر کاری که دولت انجام می دهد با تحلیل منفی نگاه می کند.

خاتمی تصریح کرد: رویکرد بعدی رویکرد منطقی است که در روایات ما بهترین نوع است. در مورد دولت هم همینطور است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم در ارتباط با مردم کوتاهی نکرده است گفت: وفای به عهد از شاخصه های این دولت است. سرویس را ببینید.

وی ادامه داد: همچنین مردم انتظار دارند این دولت خدمتگزار با تلاش بیشتر جلوی نرخ تورم را بگیرد. همانطور که شاهد سیل بسیاری از کالاهای مورد نیاز مردم در هفته گذشته بودیم.

خطیب جمعه از تهران گفت: مردم ما دیده اند که این دولت می خواهد اقتصاد بیمار 50 ساله را درمان کند اما انتظار دارند با حکومت جهاد سرعت این کار ادامه پیدا کند.

وی با انتقاد از گرانی برخی کالاها گفت: مشاهده می شود برخی از این گرانی ها غیرمنطقی و غیرمنطقی است و باید نظارت ها تقویت شود و با متخلفان برخورد شود.

دیدگاهتان را بنویسید