جو نادرست بیرون از اتاق مذاکره مانع جدیت مذاکره کنندگان نمی شود.

ساعت: 23:07
تاریخ انتشار: 1400/09/19
کد خبر: 1791059

معاون وزیر امور خارجه با اشاره به دیدار خود با وزیر امور خارجه اتریش و بیان اینکه رفتار مسئولانه ایران باعث زنده ماندن برجام شده است، در توئیتی نوشت: ایجاد فضای نادرست در خارج از اتاق مذاکره، جدیت مذاکره کنندگان را خدشه دار نمی کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس تیم مذاکره کننده 1+4 ایران امشب (جمعه) در توییتی با اشاره به دیدار خود با الکساندر شالنبرگ وزیر امور خارجه اتریش، نوشت: در دیداری دوستانه با وزیر امور خارجه جدید اتریش تاکید کردم. جدیت و حسن نیت ایران در مذاکرات.

وی افزود: رفتار مسئولانه ایران توافق را زنده نگه می دارد.

حفاری ها گفتند که ایجاد فضای کاذب در خارج از اتاق مذاکره نمی تواند مذاکره کنندگان را در دستیابی به توافقی که حافظ حقوق و منافع مردم ایران باشد جدی بگیرد.

به گزارش فارس، امروز (جمعه) شهر وین نیز شاهد نشست هایی در قالب ها و سطوح مختلف در دو حوزه لغو تحریم ها و مسائل هسته ای بود.

با از سرگیری هفتمین دور مذاکرات امروز در وین، شرکت کنندگان در مذاکرات ایران و گروه 1+4 (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) در قالب ها و سطوح مختلف در دو حوزه تحریم و هسته ای دیدار خواهند کرد. مسائل. متون

دور قبلی مذاکرات در دولت جدید ایران (دولت سیزدهم) از روز دوشنبه 8 آذر با نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام آغاز شد و قرار شد روز سه شنبه کارگروهی برای رفع تحریم ها تشکیل شود. هیئت ایرانی به سرپرستی علی باقری معاون وزیر امور خارجه دو سند از جمله لغو تحریم ها و مسائل هسته ای را به طرف مقابل ارائه کرد. در پی درخواست طرف اروپایی برای رایزنی با پایتخت ها، مذاکرات نفس گیر بود و از روز گذشته (پنجشنبه) از سر گرفته شد.

علی باقری معاون وزیر امور خارجه ایران امروز (جمعه) علاوه بر دیدارهای کارشناسی با میخائیل اولیانوف دیداری دوجانبه داشت. وی همچنین با انریکه مورا، معاون وزیر امور خارجه اتحادیه اروپا دیداری دوجانبه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید