ارائه آمارهای نادرست در حوزه آموزش و پرورش خراسان شمالی مانع از توزیع اعتبارات می شود


ساعت: 10:31
تاریخ انتشار: 1401/10/14
کد خبر: 1842767

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس:

سید محمد پاکمر گفت: وقتی حضور نیروهای وزارتخانه در استان برای نشان دادن وضعیت مطلوب آموزشی در استان، آمار غلط ارائه می شود و شرایط خوبی بیان می شود، قطعا نمی توانیم بودجه بیشتری بگیریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید محمد پاکمر نماینده پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصرترک در خصوص کمبود فضای آموزشی در استان خراسان شمالی گفت: بر اساس آخرین آمار 97 مدرسه دولتی در مرکز خراسان شمالی وجود دارد.

وی در ادامه با انتقاد از مدیران آموزش و پرورش خراسان شمالی در ارائه آماری از وضعیت آموزشی استان بیان کرد: بگیریم.

پاکمر خاطرنشان کرد: گلستان شهر در حال حاضر چهار فاز دارد که در دو فاز آن مدرسه در مقطع ابتدایی و ناحیه یک نهادینه شده است و خانواده ها به دلیل نبود مدرسه متوسطه هر روز فرزندان خود را در مسیری خطرناک تردد می کنند. از سوی دیگر مدارس موجود پاسخگوی نیاز دانش آموزان این شهرستان نیست.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: آمار ارائه شده از وضعیت خوب آموزش و پرورش خراسان شمالی نادرست است. اگر شرایط اینقدر خوب است نباید بودجه بگیریم.

وی با اشاره به شیوع تاج گذاری در دو سال گذشته گفت: کیفیت آموزش در این مدت به شدت پایین آمده و دانش آموزان از نظر تربیتی و اخلاقی آسیب های جبران ناپذیری دیده اند.

پکمر با بیان اینکه در صورت عدم توجه به این وضعیت، گفت: این نسل در آینده تاوان حفره آموزش و پرورش را خواهد داد.

وی در پایان بر لزوم سپردن خرید خدمات و خدمات به معلمان تاکید کرد و گفت: این افراد نیازمند استخدام هستند چرا که بسیاری از آنها بیش از 10 سال است که مشغول به کار هستند و هنوز وظایف آنها مشخص و نهایی نشده است. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید