اعتبارات حوزه بانوان خراسان جنوبی در این مدت از سفر جبران می شود


ساعت: 19:01
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۵
کد خبر: 1918215

هزالی گفت: در سفر قبلی دولت به خراسان جنوبی اعتباراتی برای بانوان در نظر گرفته نشد که قرار است در این سفر جبران شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از شرقانسیه هزالی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، جمعه امروز در شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان جنوبی اظهار داشت: این دومین سفر من اخیراً به خراسان جنوبی است، هرچند که مسئولیت سفر قبلی هیئت دولت به خراسان جنوبی بر عهده من نبوده است. موفق نبود

وی افزود: در سفر قبلی دولت به خراسان جنوبی اعتباراتی برای بانوان که قرار است در این سفر جبران شود لحاظ نشد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: الحمدلله وضعیت خانواده در استان بسیار بهتر از کل کشور است، بحث ثبات خانواده، جمعیت و ازدواج بالاتر و طلاق کمتر از میانگین کشوری است.

هزالی ادامه داد: مشارکت اقتصادی زنان علاوه بر ثبات خانواده، بسیار خوب و یک واحد بالاتر از میانگین کشوری است، همچنین بیکاری زنان در این استان سه واحد کمتر از میانگین کشوری است که نشان می‌دهد می‌توان به تحکیم دست یافت. با حفظ ارزش های اسلامی، تعادل خوبی بین کار فردی، خانوادگی و اجتماعی برقرار کرد.

وی تصریح کرد: در این استان میزان آسیب ها و جرایم اجتماعی به شدت کمتر و رو به کاهش است که این امر نیز نشان دهنده استحکام خانواده و تضمین کننده بسیاری از معیارها و ارزش های متوسط ​​استانداری است که باید در فعالیت های خود داشته باشیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه یکی از مطالبات زنان سلامت، بهداشت و ورزش است، گفت: همچنین مشکل کم تحرکی زنان و دختران را می توان با در اختیار گذاشتن سالن های ورزشی و پارک برای بانوان و در این زمینه حل کرد. در مورد لیست تفصیلی پارک ها پارک های بانوان در شهرهای مختلف تهیه شده است تا پارک های بالای 50 درصد زودتر آماده و راه اندازی شوند.

وی با بیان اینکه در این سفر از سه روستا بازدید شد و بانوان نیز با اشتیاق برای حمایت از دولت ابراز تمایل کردند، افزود: البته مشکلاتی هم از جمله کمبود آب وجود دارد، دامداری و دامداری فشار زیادی را به مردم وارد می کند. وی همچنین شرایط اقتصادی نامساعدی را ایجاد کرد که باعث شد آنها به سمت صنایع دستی روی بیاورند و در این راستا حمایت از صنایع دستی ضروری است.

هزالی با اشاره به مسائل پزشکی، تجهیزات پزشکی، سونوگرافی، ماموگرافی و کادر زنان و زایمان گفت: با توجه به پایبندی خوب بانوان به مسائل فرهنگی، لزوم اجرای طرح مناسب سازی جدی گرفته شود و در این زمینه ها دوره هایی برای کسانی که متخصص هستند و می توانند در حوزه زنان از آن استفاده کنند.

وی ایجاد بازارچه های موقت، دائمی و مرزی و اعطای سهمیه به آراد برای بانوان روستایی نان پزی را از جمله مطالبات دانست و گفت: در این استان فرصت احیای یک صنعت مانند روستای خراشاد صنعت نساجی را احیا کردند و ارائه کردند که البته باید حمایت شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه خوشبختانه اینجا نمونه خوبی است که می توانیم به جهانیان ارائه کنیم، تصریح کرد: لغو عضویت ایران و زنان در کمیسیون وضعیت زنان؛ در حالی که این موضوع به عنوان یکی از بهترین نمونه ها در این زمینه مطرح شد. این زورگویی و بدعتی بود که در روزهای گذشته شاهد آن بودیم که نقض حقوق بشر و حقوق زنان توسط همان ناقضان حقوق بشر بود.

خزعلی افزود: این اقدام با هدف خاموش کردن چند صدایی و جلوگیری از رسیدن صدای زنان و البته محروم کردن جامعه زنان از این الگوهای زیبا است که می توانند جهان را با افکار بلند روشن کنند.

وی تاکید کرد: امیدوارم با حمایت رئیس جمهور و ایمان آنها به فعالیت بانوان در عرصه های مختلف این الگو را با وجود فشارها به دنیا اعلام کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید