اعتبارات 1401 جبران کمبودهای راه راز و جرگلان / مرز استان خراسان شمالی بسته است


ساعت: 13:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۷
کد خبر: 1822336

نماینده مردم بوینور، گرمه و جاجرم، راز و جرگلان، مانه و سملگان در مجلس:

محمد واحدی با بیان اینکه شهرستان راز و جرگلان در طرح مطالعاتی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) یکی از 31 شهرستان محروم کشور است، گفت: منطقه حل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرتارک، محمد واحدی نماینده مردم بوینورد، گرمه و جاجرم، راز و جرگلان، مانه و سملگان در مجلس شورای اسلامی در دیدار با جمعی از نخبگان، معتمدین و شورای بردگان گفت: در بودجه 1401 کمیسیون تلفیق علاوه بر 19 هزار میلیارد تنی که قرار بود برای محرومیت زدایی در سال گذشته اختصاص یابد، 3 هزار میلیارد و 100 میلیارد تن نیز به میزان سال گذشته اضافه شود.

وی تاکید کرد: کاستی های یک منطقه بدون همت و تلاش مسئولان محلی جبران نمی شود، زیرساخت های شهرستان را در اولویت قرار داده ایم و امیدواریم مسئولان منطقه به سرعت مشکلات منطقه و شهرستان را برطرف کنند.

واحدی گفت: شهرستان راز و جرگلان به عنوان یکی از 31 شهرستان محروم کشور در طرح بررسی فرمایشات امام خمینی (ره) قرار گرفته است. برآورد می شود مبلغ 3100 میلیارد تومان نیز به مبلغ سال گذشته اضافه شود.

وی مهمترین خدمت برای محرومیت زدایی در راز و جرگلان را افزایش ثروت دانست و تا کسب درآمد مهاجرت متوقف نخواهد شد.

واحدی با اشاره به اهمیت بازگشایی مرز ادامه داد: تنها استانی در کشور هستیم که مرز مشترک داریم اما تبادل نداریم و می توان گفت مرز استان خراسان شمالی یک مرز بسته است. “

وی افزود: در سفر فرمانده مرزبانی کشور به استان با بازگشایی مرز موافقت شد که این خبر خوبی است زیرا یکی از نیازهای بازگشایی مرز فراهم بودن زیرساخت ها و امکانات مرزی است.

عضوکمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: بخشی از درآمد کشور از طریق ترانزیت ایجاد می شود، اول عظمت برای توسعه شهرستان راز و جرگلان و سپس استان.

واحدی بیان کرد: با توجه به اینکه میانگین آسفالت راه های روستایی شهرستان های راز و جرگلان 8 درصد کمتر از میانگین کل استان بوده و از جمعیت بالایی برخوردار است، اکثر وام های راه استانی در سال جاری کمتر از میزان توجه به این شهرستان بوده است. امیدواریم شاهد ترافیک در جاده های روستایی باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید