بیشترین تقاضا برای نقل و انتقال معلم مربوط به راز، جرگلان، مانه و سملگان است


ساعت: 12:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۷
کد خبر: 1890818

ابولقاسم اکبری با بیان اینکه 1300 معلم برای نقل و انتقالات درون استانی بیشترین تقاضا را مربوط به شهرستان های راز، جرگلان، مانه و سملگان عنوان کرد و گفت: با توجه به محرومیت این مناطق پس از سه یا چهار سال اداره معلم متقاضی منتقل می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ابوالقاسم اکبری مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی پیش از ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش استان در پاسخ به عصر اترک بجنورد اظهار داشت: پس از هماهنگی وزارت کشور، مدرسه تابستانی برای تثبیت و جبران تحصیل دانش آموزان از 12 تیر در تمام مقاطع تحصیلی کار خود را شروع کردند.

وی با اشاره به اینکه 12 هزار و 700 دانش آموز در مقطع ابتدایی و 12 هزار و 600 دانش آموز در مقاطع اول و دوم متوسطه در طرح تثبیت تحصیلی با حضور 3 هزار و 850 معلم آموزش دیدند، گفت: به صورت داوطلبانه در این دوره ها شرکت کردند. کلاس ها و در نهایت نتایج مدرسه تابستانی جایگزین نمرات کارنامه آنها خواهد شد.

اکبری همچنین از برگزاری کلاس های دوزبانه در مناطق روستایی و حاشیه شهر برای توانمندسازی دانش آموزان خبر داد و افزود: همچنین 245 هزار دانش آموز در 224 مرکز تفریحی ثبت نام کرده و در حال دریافت خدمات هستند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه تاکنون 16 هزار نفر از مجموع 19 هزار نیروی ورودی به مدارس ابتدایی استان جذب شده اند، گفت: از این تعداد 11 هزار و 120 نفر که حدود 70 درصد است مورد ارزیابی قرار گرفته اند و مابقی ظرف یک ماه تا مهرماه به پایان می رسند.

اکبری با بیان اینکه 1300 معلم برای نقل و انتقالات درون استانی متقاضی هستند، گفت: با توجه به محرومیت این مناطق، معلمان پس از سه یا چهار سال خدمت، متقاضی جابجایی می شوند.

وی با اشاره به اینکه جابجایی ها به ترتیب اولویت و امتیاز و با رعایت عدم مبدا و مقصد در حال انجام است، گفت: همچنین 450 نفر برای جابجایی به خارج از استان مراجعه کرده اند.

اکبری افزود: در سال تحصیلی جاری 189 هزار دانش آموز در خراسان شمالی ثبت نام کرده اند که نسبت به سال تحصیلی گذشته 186 هزار و 500 دانش آموز افزایش داشته است که نیاز به زیرساخت های آموزشی دارد.

وی با اشاره به اینکه در بجنورد کمبود شدید فضای آموزشی داریم که توانستیم برای آن در خیران وام جذب کنیم، گفت: بنابراین معمولا در ثبت نام مدارس خانواده ها تمایل دارند فرزندان خود را در محدوده شهری داشته باشند. ثبت نام مدارس به گفته کاروکی مانسل، به مشکلی برای خانواده ها و مدارس تبدیل شده است.

اکبری با اشاره به عدم اعلام نتایج کنکور سراسری به آموزش و پرورش گفت: بنابراین با توجه به نمرات خوداظهاری دانش آموزان نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته ایم که تاکنون شامل چهار رتبه تک رقمی، 25 رتبه دو رقمی، 180 رتبه سه رقمی شمارش شده و بقیه رتبه های زیر هزار با هم جمع می شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی ادامه داد: در راستای ارتقای کیفی نیروی انسانی و مدارس، بر اساس سند تحول بنیادین، تمامی مدیران مدارس در تمامی مقاطع تحصیلی دوره هایی را برای انتخاب بهترین مدیران مدارس طی می کنند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آمارهای اخیر 1400 معلم در استان کمبود داریم، گفت: لازم به ذکر است که 200 فقره از کمبودهای اعلام شده از طریق تدارکات جبران شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی خاطرنشان کرد: همچنین یک هزار و 700 نفر از کارکنان در آستانه بازنشستگی هستند و تا اسفندماه امسال بازنشسته می شوند.

اکبری در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به جشنواره جوان سالم گفت: هفت هزار و 768 اثر از دانش آموزان به این جشنواره ارسال شد که از این تعداد 59 اثر به مرحله استانی و 9 اثر به مرحله کشوری راه یافتند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید