آغاز مبارزه با ملخ در مراتع مانه و سملگان


ساعت: 11:33
تاریخ انتشار: 1401/03/02
کد خبر: 1840789

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اعلام کرد؛

محمدرضایی گفت: مبارزه با ملخ در مراتع شهرستان مانه و سملگان برای جلوگیری از رسیدن رشد آنها به مرحله پرواز و عدم تهاجم به مزارع آغاز شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضایی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصرترک در خصوص مبارزه با ملخ در استان اظهار داشت: مبارزه با ملخ در مراتع کشور از یک ماه و نیم پیش آغاز شد.

رضایی گفت: ملخ ها در مراتع زندگی می کنند و تخم می گذارند و این آفت در باغات و مزارع تخم گذاری نمی کند، آفات در مراتع آنها شروع شده است تا از رشد این آفت در مراتع و هجوم آنها به مزارع جلوگیری شود.

وی اعلام کرد: مبارزه با این آفت به تازگی در استان خراسان شمالی در مراتع شهرستان های مانه و سملگان آغاز شده و این مبارزه توسط نیروهای مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان در حال انجام است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با یادآوری اینکه در حال حاضر 440 لیتر سم در مراتع شهرستان سمپاشی می شود، گفت: با دو دستگاه خودرو و ابزار سم خالص در مراتع سم پاشی می شود.

وی افزود: در مناطق صعب العبور مراتع این شهرستان از ابزار و وسایلی که این اداره در اختیار دارد استفاده می کنیم که در سال های گذشته استفاده می شد.

رضایی خاطرنشان کرد: برای ادامه سمپاشی مراتع این شهرستان باید سموم بیشتری را تامین کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید