تامین 3 میلیارد تومان صندوق کارآفرینی در مانه و سملگان/ اهدای 3500 بسته معیشتی به نیازمندان


ساعت: 11:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۰۱
کد خبر: 1912852

دبیر قرارگاه بسیج سازندگی، محرومیت زدایی و مقاومت اقتصادی مانه و سملگان:

غلامحسن رمضانی گفت: برای تحقق منویات مقام معظم رهبری به 113 کارآفرین شهرستان مانه و سملاخانی در حوزه اقتصاد مقاومتی 3 میلیارد تومان تسهیلات اعطا شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ غلامحسن رمضانی دبیر قرارگاه بسیج سازندگی، محرومیت زدایی و مقاومت اقتصادی در گفتگو با خبرنگار عصرترک اظهار داشت: این تسهیلات در راستای توافق سازمان بسیج سازندگی استان با سپه (فرماندان سابق) ملت است. ، بانک های صادرات و کشاورزی با پیگیری فرمانده سپاه ناحیه مانه و سملقان پرداخت شده است.

رمضانی افزود: از ابتدای سال تاکنون نمایشگاه های متعددی با حضور کارآفرینان حوزه اقتصاد مقاومتی در سطح شهر و روستا به منظور تضمین بازاریابی و فروش محصولات تولیدی برگزار شده است که مورد استقبال قرار گرفته است. مردم.

وی ادامه داد: پایگاه اقتصادی مقاومت بسیج سازندگی شهرستان مانه و ملگان در حوزه حمایت از ایجاد کارگاه های اشتغال با بهره گیری از مدیریت و هدایت امکانات توسعه ای در مسیر صحیح با ایجاد 113 کارگاه تولیدی برای حداقل 113 کارگاه. مردم به طور مستقیم

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 70 نفر از متقاضیان دریافت تسهیلات اعتباری برای ایجاد اشتغال در حوزه های مقاومت بسیج بررسی و تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند.

رمضانی افزود: با اعطای 1401 اعتبار و اعطای تسهیلات به این افراد برای حداقل 200 نفر اشتغال مستقیم ایجاد می شود.

این مسئول گفت: متقاضیان بسیج برای دریافت تسهیلات پایداری اقتصادی می توانند با معرفی نامه فرماندهی پایگاه بسیج منطقه خود به حوزه های بسیج شهرستان مراجعه و نسبت به دریافت تسهیلات در مناطق مورد نظر که بیش از 30 رشته می باشد اقدام کنند.

وی دامداری سنگین و سبک، خیاطی، زنبورداری، صنایع دستی، قالی بافی، پرورش شترمرغ، گیاهان دارویی و گلخانه ها را از جمله مناطقی که بسیجیان می توانند برای دریافت تسهیلات اقدام کنند، برشمرد.

دبیر قرارگاه بسیج سازندگی، محرومیت زدایی و مقاومت اقتصادی شهرستان مانه و سملقان در خصوص اقدامات عمرانی انجام شده با همکاری گروه های جهادی در سطح شهری نیز گفت: 9 مسکن محرومین در روستاهای شرق و غرب خرمده، نادرآباد، شیرآباد، یموک، محمدآباد، کرائک و نجف ساخته شد.

وی ادامه داد: همچنین 15 منزل مسکونی در سه منطقه مرکزی (بخش کرامت شهرآشنه و منطقه جیرانسو)، منطقه مانه (بخش شیرین سو) و منطقه سملگان در منطقه آلمه توسط گروه های جهادی بسیج تعمیر و مرمت شده است.

رمضانی ساخت 2 مسجد در منطقه عشایری کنبری و کلیچ قامیش در منطقه مانه را از جمله اقدامات انجام شده با همکاری گروه های جهادی بسیج برشمرد.

این مسئول خدمات آب شرب گفت: از ابتدای سال تاکنون 30 مورد مشکل آب شرب در روستا شناسایی شده است که از این تعداد 26 مورد جیب بری در هفته وحدت و همکاری مردم روستا و پیشرفت انجام شده است. اردو و توسعه انجام خواهد شد.

وی افزود: «بسیج سازنگی» با کمک گروه های جهادی و بنیاد تعاون بسیج و قرارگاه صمغت و آبادانی 8 روستا را آبرسانی کردند.

تکمیل و تعمیر 27 سرویس بهداشتی و حمام در روستاهای شهرستان، ساخت و تعمیر سه مدرسه، احداث دو راه روستا و لایروبی و همچنین احداث کانال های آبیاری در روستاها بر عهده این افسر است. عشق آباد و اسلام آباد و وانسر از دیگر فعالیت های گروه جهادی بسیجی است.

وی افزود: در ادامه خدمات رسانی بسیج به شهروندان 3500 بسته معیشتی توسط پایگاه های مقاومت بسیج تهیه و بین نیازمندان توزیع شد.

دبیر قرارگاه سازندگی، محرومیت زدایی و مقاومت اقتصادی بسیج سازندگی مانه و سملگان نیز 12 ست جهیزیه، 500 بسته لوازم التحریر، 200 سبد دارو و 15 هزار ماسک تهیه و توزیع کرد، همچنین پنج هزار پرس غذای گرم و 250 قرص نان تهیه و توزیع کرد. نان او اقدامات این اردوگاه را اعلام کرد.

رمضانی خاطرنشان کرد: حوزه های فعالیت قرارگاه جهادی بسیج شهرستان مانه و سملقان آب شرب، کشاورزی، بهداشت، فرهنگ، آموزش و پرورش، رسانه، سازندگی و بنیاد خانواده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید